Melatonine.

hee meiden,
ik weetniet of het hier thuis hoort, en of er al een topic over bestaat maar ehm

gebruiken jullie ook melatonine? en zoja waarvoor precies heb je nachtmerrie’s of geesten of slaap je gewoon slecht en had ik een vraag op het potje staat 10 tabletten is maximum maar stel dat je er nou 11 of 12 neemt is dit erg?

Ja, ik gebruik het, omdat ik slecht in slaap kom, Er stond ook ergens op het potje dat als je teveel slikt dat je diaree kan krijgen maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, maar beter niet doen. Ik slik er 4 iedere avond.

Ik gebruik ze vaak als ik moet slapen voor de nachtdienst. Je hebt vast een potje waar tabletjes van 0,1 mg inzitten. Als je ze van de dokter krijgt, heb je vaak 2 tot 5 mg, dat is dus ook gewoon ‘veilig’ om te gebruiken. Dus het is niet zo dat je maar max 10 van die 0,1 mg tabletjes mag gebruiken (samen dus 10 mg) Ik zou er alleen niet zomaar aan beginnen, en ook zeker niet met een te hoge dosis. Melatonine is dan wel een lichaamseigen stof, je kan er toch wel gewend/ ‘verslaafd’ aan raken.

Ik ben geen dokter dus ga niet 100 % van mijn reactie uit haha, als het niet helemaal klopt, correcties zijn toegestaan :'D

Er staat niet voor niets een maximum op het potje, dus daar zou ik me dan gewoon aan houden :slightly_smiling_face:
Maar jij zei in een ander topic dat je steeds moe was, neem je dan niet teveel melatonine?

nee k nam eerst altijd 2 tabletjes maar dat hielp helemaal niks, nu zit k aan 5 helpt ook niks dus nu wil k 10/12 proberen.,

.

Ik neem er altijd tussen de vijf of zeven, en dat werkt goed genoeg. En als ik het een tijdje niet meer heb genomen dan is twee ook genoeg. Ik denk dat je de helft van het potje naar binnen kan werken zonder dat er iets gebeurt (moet je nog steeds niet doen natuurlijk :’) )

Ik gebruik het ook om in slaap te komen. Het werkt alleen niet altijd, neem er nu twee voor het slapen gaan. Maar op de verpakking staat dat je er niet meer dan 1 mag, tenzij je dokters advies hebt?

Melatonine heeft geen wetenschappelijk ‘bewezen’ effect op het beter in slaap kunnen komen of als kalmeringsmiddel. Wel zou het zo kunnen zijn dat voor jou de dosis te laag is om een effect waar te nemen. Op doktersrecept kun je tabletten met een hogere dosis krijgen. Werkt dit niet voor jou, dan moet je naar iets anders op zoek.

Dat je maar 1 tabletje mag (van 0,1 mg) slaat nergens op :'D Want dat doet letterlijk niks. Als ik in slaap wil komen voor mijn nachtdienst gebruik zelf altijd 2 tot 2,5 mg (dus 20 tot 25 tabletten) Maar dit is voor iedereen ook weer anders natuurlijk.

Beetje los van de vraag van TS maar waar koop je dit eigenlijk?

^ik haal het bij de etos! daar heb je een potje van (geloof ik) 500 tabletjes voor 7 euro.

Ik heb het een tijdje geslikt omdat ik anders uren wakker lag voordat ik kon slapen. Maar op een gegeven moment werkte het niet meer helaas.

Ik ook, 1 werkte op een gegeven moment niet meer, geloof dat je lichaam er op een gegeven moment gewend aan raakt. Maar volgens mij kan het niet zoveel kwaad als je er 2 neemt.

Ik slik melatonine omdat ik anders gewoon niet in slaap kom… Ik heb een potje met 3mg per tabletje, en een doosje waarin pilletjes zitten met 5 mg per pilletje. Meestal kijk ik beetje in wat voor bui ik ben laat maar zeggen haha

Als je 10 van die van 0,1 neemt heb je dus maar 1 mg? dat is niet echt veel ofzo toch?

Ik heb ook zo’n potje van 500 x 0,1mg pilletjes en het advies daarvan voor volwassenen is om er minimaal 10 van te nemen, dus 1 mg. Ik gebruik het ook om beter in slaap te komen.

hee dames,
ik zelf ben 16 en heb er gisteren 5 ingenomen maar heeft geen nut gehad dus vanavond 10 proberen…

Ik gebruik 2 MG per avond en gebruik ze elke dag omdat ik volgens de dokter niet genoeg Melatonine aanmaak oid. De hoeveelheid die iemand nodig heeft verschilt écht per persoon. In principe hebben mensen die (bijna) altijd kunnen slapen geen 2 MG nodig om in slaap te komen maar om nou te zeggen dat je niet meer mag dan 0,1 MG… Toen ik rond de 12 was is mijn aantal MG verhoogd van 1,4 naar 2 MG. Waarschijnlijk of omdat ik ouder/groter werd óf omdat ik eraan gewend raakte.

Ik zeg: don’t use!

Ik gebruikte het een hele tijd geleden best regelmatig omdat ik slecht sliep.
In principe zit er geen maximaal aan hoe veel je er in mag nemen (je neemt er natuurlijk geen 12 in lijkt me) maar tot die ene keer…

Ik had er maar 2 ingenomen en voelde me zo raar! Mijn lichaam sliep, maar mijn geest was wakker, alsof ik buiten mijn eigen lichaam zweefde… Zo’n nare ervaring, sindsdien gebruik ik het niet meer! Dus let er goed mee op! En vraag het anders aan je huisarts die kent het menselijk lichaam het beste en kent jou beter dan wij

Een half uur-uur van te voren is genoeg!

Ik gebruik zelf 1 tablet van 5mg (op recept).