melatonine pilletjes

Ik slik elke avond 1/2 uur voor het slapen van die melatonine pilletjes, het zijn van die kleine dus ik neem er 4 - 0,4 mg zeg maar,

Alleen kan het zijn dat je daardoor overdag ook heel moe van word, want al slaap ik 8 uur lang, ik ben dan nog erg moe heel de dag. En loop ik heel de dag te gapen…

Ik weet niet waar ze voor zijn? Misschien slaap je wel gewoon te weinig of heb je gewoon meer slaap nodig dan gemiddeld.

Melatonine is zo’n stofje in je lichaam om ja soort van in slaap te vallen. Maar ik kan dat moeilijk, dus als je dan die pilletjes slikt val je sneller in slaap.

Dat lijkt me eigenlijk niet, zeker aangezien je een lage dosering gebruikt. Kijk anders eens in de bijsluiter of vraag het aan je dokter voor de zekerheid.

zijn dat van die dingen die je gewoon bij de drogist kan kopen? want die werken zowat niet omdat de dosering zo laag is, ookal neem je er een paar tegelijk

^het verschilt gewoon per persoon of het werkt of niet in een lage dosering.

Het kan wel dat je overdag nog wat slaperig/duf bent enzo, als je meer gebruikt dan je nodig hebt. Maar jij gebruikt idd al een lage dosering… Misschien een keer 2 of 3 nemen? (als ze dan nog maar wel werken… ;p )

Ik heb ze ook als ik niet goed in slaap kan komen neem ik er 2 in en het werkt goed, en ik ben nooit moe de rest van de dag hoor.

Dat kan niet. Melatonine helpt je niet moe te worden, ze helpen je om in slaap te vallen (ja daar zit een verschil in) en je uitgerust te laten slapen. Van melatonine word je niet moe dus.

Ik slik het zelf ook, maar ben dan soms ook de volgende dag heel moe.

Het ligt er ook aan wanneer je slaapt he? Als jij om 9 uur naar bed gaat, en dan 8 uur slaapt ben je veel uitgeruster (is dat een woord eigenlijk?) dan als je om 3 uur 's nachts naar bed gaat en dan 8 uur slaapt. Misschien slaap je te laat?

Of maak je je veelste druk om iets ofzo? Stress speelt ook een grote rol!

En anders kan het liggen aan medicijnen/de pil. Of dat je bloed armoede hebt/ijzer tekort etc. Maar het ligt meestal gewoon aan je slaap.

Ik heb het ook jaren geslik, maar ik nam er twee. Vier lijkt me wel veel, misschien dat je er daarom overdag ook nog moe van bent.

Van de melatonine pilletjes van 0,1 mg kan je er wel 30 nemen heeft een drogist medewerker mij verteld. Ze had opleiding, dus neem aan dat ze wel gelijk heeft :p.

Zij gaf haar dochtertje van 12, 30 pilletjes.

^ja maar ik ben bij het slaapcentrum geweest en volgens hun is een kleine dosis beter als een hoge. Ik ben van 10 mg naar 5 gegaan. En dat vinden zij eigenlijk ook nog te hoog.

Volgens mij moet je ze eerder nemen? Want een half uur voor het slapen gaan maakt je lichaam sowieso al melatonine aan, dus dan heeft het niet echt nut om nog een pilletje te nemen, omdat het effect dan niet werkt.
Dat is iig wat ik geleerd heb.

Het hoort niet zo te zijn dat je dan 's morgens ook nog moe bent, want om een bepaalde tijd stopt het aanmaken van melatonine juist.

ik slaap 10 uren. Als ik 8 uren lang slaap, ben ik de of de hele dag moe, of eind van de middag.
bij 10 uren heb ik precies genoeg.

ík gebruik ze ook. Maar ik neem er altijd maar 1 want anders slaap ik heel raar. Ja het klinkt nu apart maar dan slaap ik met een soort flitsen. daarom neem ik er maar 1 . Ik neem meestal een uur voor dat ik ga slapen dat pilletje en dan ben ik de volgende dag totaal niet moe. Maarja, dat kan ook aan mij liggen.

Ik heb ze gebruikt, maar als je zo’n lage dosering gebruikt heb je daar geen last van overdag :slightly_smiling_face:

Misschien slaap je juist te lang, als ik langer dan 7 uur slaap ben ik de rest van de dag te duf voor woorden.

Ik heb ze ook voor een korte tijd gebruikt, sliep er wel sneller door maar ik werd er ongelovelijk moe/duf van overdag, ik rustte totaal niet uit.

ik had een x om bepaalde redenen ongeveer 100 van die pilletjes genomen, ik was niet eens moe…

Dat komt omdat melatonine op de lange termijn helpt je slaapritme te verbeteren. Het heeft geen zin als je geen ritme hebt of het zomaar één keer inneemt.