meisjes vs jongens

ik had laatst gym en we gingen piepjestest doen…
maar dus krijgen meisjes sneller een hoger punt dan jonges omdat ze minder goed zijn ofzooow, ik vind dat beledigend en helemaal niet waar!!

please zet reactie wat jij er van vind!
XD

(piepjestest is shuttlerun)

Voor wat betreft de lichaamsbouw is er na de puberteit het volgende aan de hand bij vrouwen: 10% meer vetweefsel, minder spiermassa, 8 a 12 cm kleiner, lichtere beenderstructuur, een man heeft langere ledematen (relatief). Bij duursport (shuttlerun test) is de man in het voordeel omdat de maximale zuurstofopname per kilogram lichaamsgewicht hoger is als gevolg van een groter volume bloed per slag door het hart van de mannelijke sporter, mannen hebben een hoger Hb gehalte (zorgt voor zuurstof transport).

Hier is je antwoord.

En je wordt neem ik aan ook beoordeeld op inzet

Dat is bij ons niet zo…
Je wordt beoordeeld op tot welke trap je het volhoud.
Inzet doet er niet toe.

Verder ben ik juist alleen maar blij met deze maatregel… En of het nou is om toe te geven of niet:
Jongens zijn nou eenmaal beter hierin dan meisjes.
Bij ons zijn het in ieder geval altijd, in welke klas ik ook zat, de jongens die het over het algemeen het langste volhouden…

Dat was bij ons op de middelbare ook zo, en eigenlijk wel terecht, want in alle 4 jaar dat ik de shuttle runt test heb moeten lopen hadden de jongens altijd een hogere trap dan de meisjes.

Dat vind ik niet discriminerend oid. Het is gewoon een feit dat jongens over het algemeen beter zijn in dit soort dingen dan meisjes ivm hun lichaamsbouw.

Het gaat er niet om wie de beste is toch.
Kijk liever naar je eigen prestatie.

Ik snap je punt, want ja, het is beledigend.
Maar who cares. Ik doe wat ik moet doen.

Dat kun je best discriminerend vinden, maar ik denk dat je het ook niet eerlijk zou vinden als de beoordeling gelijk was en de meeste meisjes daardoor een onvoldoende zouden halen.

Het is omdat jongens daar beter in zijn dan meisjes. En bij andere dingen is dat dan weer omgekeerd.

Jongens zijn nou eenmaal, meestal, voorzien van een betere conditie. Bij mij op school haalden meisjes het punt van de trap die ze haalden en jongens was het een rekensommetje (de trap - 0,5*je jaar, zo iets).
Bij mij telde ie niet mee omdat mijn benen niet verder kunnen komen dan trap 2, dus ik werd beoordeeld op inzet.

Inzet is toch ook tot welke trap je het volhoudt?
Als je geen inzet hebt en er de kantjes vanaf loopt stop je makkelijker als wanneer je wel inzet toont en het beste uit jezelf haalt.

Bij ons werd bij zowel meisjes als jongens een rekensom gebruikt. Maar, meisjes werder inderdaad makkelijker beoordeeld. Maar, meisjes kwamen ook nooit tot het einde!

Die piepjestest lijkt misschien maar een lullig testje, maar er zitten wetenschappelijke studies achter en professoren die echt hebben aangetoond dat meiden een hogere punt krijgen om die reden.

Het is niet discriminerend, het is gewoon een feit dat mannen een grotere spiermassa hebben dan vrouwen waardoor ze het langer volhouden/sneller zijn.
Kijk eens naar een atletiekwedstrijd op televisie. Mannen rennen de 100m sprint sneller dan vrouwen hoor.

Ik was er altijd allang blij mee eigenlijk, dat wij meisjes voor dezelfde trap een hoger cijfer kregen dan de jongens :’)
En het is ook gewoon wetenschappelijk bewezen dat jongens meer spiermassa hebben, en een lichaam hebben dat beter gebouwd is om zulke prestaties te leveren. Dus dan is het alleen maar eerlijk dat ze daar bij het beoordelen ook rekening mee houden toch?