Meisjes roddelen

Ik ga met een groepje meisjes om in me klas maar sinds laatst gaan ze elke keer roddelen enzo over mij. Ik weet niet echt ik zat er over na te denken bij die andere meisjes in me klas te zitten maar is wel raar zo opeens en ik heb ook nog presentaties met hun… wat moet ik doen?

Negeren en net doen of je gek bent.
En als je dat niet kunt gewoon iemand erop aanspreken.
Het zijn wel geen echte vriendinnen als ze over je roddelen.

ja heb alleen niet veel zin om nog bij ze te zitten daarom…
nee zijn meer klasgenootjes

Dat had ik niet gelezen, als je daar geen zin in hebt moet je dat ook gewoon niet meer doen. Het zijn niet je echte vriendinnen en je hoeft je nergens voor te verantwoorden.

zoiets heb ik ook! als ze met het groepje zijn roddelen ze maar als ze een keer alleen zijn ben ik hun ‘schatje’ :bored:

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook een groepje vriendinnen die altijd roddelen, over iedereen en als ik er niet bij ben ook over mij. En als 1 van die vriendinnen weg is beginnen de andere al gelijk over haar te roddelen. Ik doe dan niet mee, want ik vind het gewoon niet kunnen dat je over je vriendinnen roddelt. Maar als je ze gewoon niet als vriendinnen ziet zou ik gewoon eerst met iemand anders een praatje proberen te maken, dat steeds vaker doen en uiteindelijk bij diegene gaan zitten.

Welkom in de grote, boze wereld. Mensen roddelen over elkaar, iedereen praat over elkaar. Ook jij heb het wel eens over iemand. Het is erg, kut, stom, vervelend, verdrietig… Ik weet het. Maar ik accepteer het maar. Ook jij roddelt wel is, hoe graag je het ook niet zo willen doen… Stomme meisjes zijn er altijd! Komt goed!