Meisjes of vrouwen naroepen moet beboet worden.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/meisje-naroepen-naar-haar-sissen-boete

Dat is de stelling die uit een groep van burgerinitiatief naar voren is gekomen. Deze groep wil aan de kamer laten weten dat ze willen dat er een wet komt waardoor er boetes uitgedeeld kunnen worden als een vrouw wordt nageroepen of ongepaste bewegingen worden gemaakt.

Nou ja je kan het linkje hierboven ook even lezen.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden? Ik word regelmatig op dergelijke manieren aangesproken die ik niet fijn vind mbt seks of er worden ongepaste bewegingen naar mij gemaakt. Ik zou het dus niet erg vinden als dit beboet zou worden.

iemand anders vond juist dat dit hypocriet was, hij vond ‘meiden doen hun best om gezien te worden, wordt er niks over gezegd is het niet goed, en wordt er wel iets van gezegd is het ook niet goed.’

dingen waar ze pleiten die beboet moeten worden:
'‘psssssssst pssssssssssst meisje’
uitschelden voor hoer, slet etc
masturbeer bewegingen

dingen die niet beboet hoeven worden:
nafluiten
wat vinden jullie hiervan?

Ik vind dat naroepen ook onnodig, maar ervoor boetes gaan uitschrijven vind ik persoonlijk overdreven en het lijkt me ook gewoon onmogelijk.

hm wacht, even edit want ik lees nu hele andere dingen.

dat leek mij dus ook haha.

Tuurlijk is naroepen niet leuk, maar er boetes voor gaan geven vind ik wel heel overdreven. Als je het dan zo erg vind kun je er als meisje zelf prima wat van zeggen tegen de ‘naroeper’. Qua beweging ligt het eraan wat voor bewegingen. Als ze nou aan je gaan zitten, dan vind ik dat je wel aangifte moet kunnen doen, al lijkt het me lastig om uiteindelijk te achterhalen wie het dan heeft gedaan.

Nee beetje overdreven. Bovendien, hoe vaak gebeurt het/hoe vaak kun je iemand betrappen? Seksuele opmerkingen schreeuwen vind ik dan weer wat anders, maar gewoon nafluiten oid… Dat deden ze vroeger ook al.

Zij hebben het over ‘masturbeer bewegingen’ en schelden etc. Dat mag van mij best beboet worden want dan ben je ook gewoon een mongool. Net als tegenhouden of achtervolgen ofzo.

Nafluiten is ook niet wat ze beboet willen hebben Koos, misschien moet je even een lijstje in de beginpost zetten met wat ze willen TS? Dan wordt t wat duidelijker. :slightly_smiling_face:

Het gaat echt om de ‘extreme gevallen’ die beboet zouden gaan worden. Zoals nageroepen worden als hoer of slet.
Niet met fluiten omdat dat niet als bedreigend wordt gezien.

Nee, dat vind ik echt belachelijk tbh. Ook met hoer & slet naroepen en dat beboeten vind ik belachelijk & te ver gaan want in een ruzie of online ofzo gebeurd dat zo vaak.

Jaaaaaaaa het liefst wel!!! Ook al is het bijna niet realiseerbaar, maar oh god wat heb ik een vreselijke hekel aan dat soort gedrag.

nee onzin. Je gaat er vast niet dood aan als ze je naroepen of wat dan ook. Zelf heb ik er geen last van (of ik merk het nooit want ik heb 24/7 muziek in als ik buiten ben :’)) maar nee ik snap dat het vervelend is maar beboeten gaat te ver.

Ik vind beboeten ook wat te ver gaan, maar als ze zoiets zouden invoeren zouden ze dat niet alleen voor vrouwen/meisjes naroepen maar gewoon in het algemeen.

Het wordt pas vervelend wanneer ze lichamelijk contact maken, want dan moet je echt je mond gaan spoelen met zeep. Ik vind het totaal niet prettig wanneer ik dat soort opmerkingen naar mijn hoofd krijg, maar ik ben eerder bang dat ze me iets aan gaan doen. Zo lang het bij woorden blijft, kan ik nog het hendelen.

Neh dat vind ik wat overdreven. Hoewel ik het wel terecht zou vinden als je als ‘‘meisje? meisje? kankerslet tyf op’’ word nageroepen.

Ik vind het ook overdreven, trek je er niets van aan en ja het is awkward enz maar goed er gebeuren ergere dingen.

hoe willen ze dat dan ooit gaan controleren?

Ik ben ooit serieus gestalkt door iemand, hij kwam zelfs met zijn auto mijn straat inrijden en stond stil bij mijn voordeur… en dit begon allemaal toen hij mij 1 keer nariep en sindsdien bleef hij dat iedere keer doen en daarna ging hij mij zelfs achterna lopen en zelfs de supermarkt mee in lopen… Dus ja ik heb niet zulke leuke ervaringen hiermee…

Ik vind het ontzettend respectloos dat nageroep en dus erger ik mij er mateloos aan… ook als ik het bij anderen zie