Meisje uit mijn klas

Hey meiden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Sinds vorige week zijn onze klassen door elkaar gehaald en zit nu dus niet meer bij mijn vriendinnen in de klas maar bij de mensen die dezelfde richting doen. (commercieel, administratief)
Nu zit er een meisje in mijn klas ze zit altijd alleen en ik zit ook altijd alleen, ik zie haar ook altijd onder de pauze’s alleen.
Ik wil haar iedere pauze weer vragen of ze met ons naar buiten wilt of de stad in (onder de grote pauze), maar ze is iedere keer te snel weg.
We lachen wel al naar elkaar en heb zojuist op hyves een uitnodiging gekregen van haar als vrienden.
Wat me vooral tegenhoudt is een “vriendin” (kan haar niet echt een vriendin noemen) ze is altijd een zeur en ben bang dat ze dadelijk niet met mij wilt omgaan vanwege haar
Ik ben zelf heel erg verlegen en ben niet iemand die zomaar op iemand afstapt en begint te praten.

Hebben jullie tips hoe ik het beste met haar contact krijg?
Berichtje op hyves ga ik zeker doen maar verder in de klas enz ?

Gewoon doen joh :slightly_smiling_face: Vraag in de klas of je naast haar kan zitten en waarom zou jouw vriendin niet met jou om willen gaan vanwege haar?

Ga naast haar zitten in de klas, aangezien jullie beide alleen zitten… dan rolt er vanzelf wel een gesprek uit lijkt me :]
En laat die “vriendin” maar lekker zeuren; gewoon negeren :stuck_out_tongue:

je zegt het al ‘‘vriendin’’ je kan haar niet zo noemen.
Wat maakt het dan uit als ze niet meer met je om wil gaan.
Nja ik vind het zoieso dom als je niet met iemand omgaat omdat diegene met iemand omgaat die je niet mag.

Maar gewoon een keertje vragen aan het meisje of je naast der mag zitten!
En een berichtje via hyves ja!

Gewoon naast haar gaan zitten in de klas en wat betreft die zogenaamde ‘vriendin’ laat haar lekker zitten. Als zij niet kan respecteren dat jij aardig tegen dat andere meisje wilt doen, heeft zij lekker pech. Want je wilt toch niet met iemand omgaan die alleen met jou om wil gaan als je niet met dat andere meisje omgaat?

Gewoon doen!
Je moet je niet laten tegenhouden door jouw “vriendin”.

Als je ‘vriendin’ niet een echte vriendin is en zij steeds ‘zeurt’, zou ik me zeker niets van haar aantrekken en gewoon op dat meisje afstappen. Wat kan er gebeuren? Grote kans dat ze het hartstikke leuk vind dat jij naar haar toekomt en als je een berichtje plaatst op haar hyves plaatst komt het contact vanzelf wel. :slightly_smiling_face:

Doe wat jij wil doen! Waarom zou je nog rekening houden met de zogenaamde vriendin, terwijl ze niet meer echt een vriendin is. Het lijkt me belachelijk dat je vriendin een nieuwe vriendschap tegenhoud, dan kan je haar geen vriendin noemen.

Stap een keer op dat meisjes af en vraag of ze je bijv iets kan uitleggen (wiskundesom etc) of maak een keer een leuke opmerking over haar kleren. Zo komt er een conversatie en wordt dat meisje misschien wat losser en ontstaat er een gesprek. Succes, maar laat je alsjeblieft niet tegenhouden door die ‘vriendin’ !

Gewoon schijt hebben aan dat andere meisje dat zo zeikt! ;o Als jou dat een leuk meisje lijkt (die uit je klas) dan moet je er gewoon op af stappen, is vast minder eng dan je denkt. En anders ga je er toch een keer naast zitten, dan komt het gesprek vanzelf wel. :slightly_smiling_face:

ik had vorig jaar ook zo’n meisje in de klas. Ik en een vriendin wilde wel een keer wat met d’r gaan doen ofzo, maar die 2 maanden daarna liep ze ons OVERAL achterna. Dat is dan niet zo erg, maar dan was het zo dat ze nooit wat zei. ze stond er gewoon bij en zei niet veel en keek altijd alleen maar naar beneden. en als ze het niet verstond, vroeg ze wat we zeiden. dus op mij kwam dat nogal… raar (?) over en toen ik haar gewoon rustig en aardig uitlegde dat dat nogal irritant werd, werd ze heel boos. dus dat was ook de laatste keer XD :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik denk dat het al een goed teken is dat ze je op hyves heeft toegevoegd, misschien denkt zij ook wel van jou dat je aardig bent, en vind ze het helemaal niet raar als je naast haar gaat zitten!
Sowieso is dat niet raar, altijd gezellig als alleen!