Hoi!
Ik zit met een beetje een probleem die ik graag wil delen. Er zit een meisje in mijn klas, laten we haar even P noemen. Vorig jaar kwam ze ineens heel vaak bij mij en een vriendin van me zitten en was ze gewoon aardig. We raakten wel een beetje bevriend, maar al snel werd dat minder omdat we vonden dat ze ons wel heel erg claimde. Er waren wat dingen gebeurd waardoor we haar niet meer zo heel aardig vonden, maar verder mog eigenlijk haar niemand dus ze bleef wel bij ons zitten enzo. Nu begon ze vorig jaar ineens met liegen. Ze loog over dingen die helemaal niet belangrijk zijn om over te liegen. Zo is haar vader 10 jaar geleden overleden, maar ze maakt er elke keer weer een ander verhaal van: Dan is het ineens 2 jaar geleden gebeurd, en elke keer op een andere manier. Ik snap niet zo goed waarom je hier een verhaal over verzint wat niet waar is. Daarbij begon ze vorig jaar ineens over dat ze een relatie heeft met een bekende zanger. Ze was met hem naar Londen geweest, was heel gezellig en leerde door hem ook veel andere bekende mensen kennen. Toen was dit uit, en nu is een Nederlandse acteur ‘‘verliefd’’ op haar. Ik knik altijd maar wat, maar ik snap niet waarom ze dit allemaal verzint? Het ‘‘enge’’ vind ik nog dat ze het zo in detail verzint, ze praat alleen maar over dingen die niet waar zijn volgens mij en ze vertelt alles zo uitgebreid en verzint zoveel bewijs. Maar het is duidelijk dat het niet waar is, we hebben daar wel verschillende bewijzen voor.
Ik vraag me een beetje af of ik hier iets mee moet, aangezien het me niet normaal lijkt om zoveel te liegen en ik me eigenlijk afvraag of hier geen professionele hulp voor aangeboden moet worden ofzo? Het zal wel aan mij liggen, maar dit is toch niet normaal?