Meisje of vrouw?

Hallo allemaal!

We hadden deze namiddag een kleine discussie over wanneer je nu iemand al dan niet een meisje of vrouw noemt.

Ik ben zelf 21 jaar en zie/ voel mezelf als een “jonge vrouw/ jong volwassene”. Meisje klinkt me zo kinderlijk in de oren. Ik studeer nog wel (mijn laatste jaar van de 4), maar ik vind dat ik al behoorlijk wat verantwoordelijkheid moet dragen voor vele projecten.

Mijn moeder zei dat ze me nog als een meisje zag. Zij is natuurlijk wel al 62 jaar, dus ergens kan ik begrijpen als je zoveel ouder bent, dat je over zoveel jongere mensen eerder gaat denken als meisje. Mijn zussen dan, vanaf een leeftijd van 28 en ouder ziet ze natuurlijk wel als vrouwen :wink:

Andere mensen schatten mij niet ouder of jonger, gewoon helemaal mijn leeftijd.

Vinden jullie jezelf een vrouw? of toch eerder een meisje?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Liefs Jana

Hier zit ik zelf ook altijd mee! Ik weet ook niet of ik mannen of jongens moet zeggen. Ik ben 20.

Ik ben 21 en ja ik zie mezelf als vrouw, maar ik zou eerder jongvolwassene zeggen. Als ik aan het woord meisje denk zie ik een 7 jarige voor me. Ik zie vrouwen dan ook vanaf 20 ongeveer als vrouw, een jongens zie ik op hun 25+ misschien zelf 30+ als man. Vaak vind ik jongens nog heel lang als echte jongens gedragen en kan ik ze ook niet als echte man zien terwijl vrouwen zich al vrij vroeg volwassen gedragen.

Ja, ik zou dan zeggen jonge man/vrouw i.p.v. meisje/ jongen :wink:

Haha ja ik vind mezelf het dus allebei niet.
Ik ben geen meisje, of nouja ik ben wel een meisje ^^ maar meisje vind ik inderdaad ook klinken als een kind van 8. Maar ik vind mezelf ook geen vrouw, bij vrouwen moet ik aan 30+ denken.

vanaf het volwassen zijn, vind ik dat ze je al gewoon als vrouw mogen aanspreken,
al vind ik ‘juffrouw’ perfect voor jong volwassenen tussen de 16-30?

het is erg subjectief en hangt van persoon tot persoon hoe je iets interpreteert,