Meisje of vrouw?

Hallo allemaal!

We hadden deze namiddag een kleine discussie over wanneer je nu iemand al dan niet een meisje of vrouw noemt.

Ik ben zelf 21 jaar en zie/ voel mezelf als een “jonge vrouw/ jong volwassene”. Meisje klinkt me zo kinderlijk in de oren. Ik studeer nog wel (mijn laatste jaar van de 4), maar ik vind dat ik al behoorlijk wat verantwoordelijkheid moet dragen voor vele projecten.

Mijn moeder zei dat ze me nog als een meisje zag. Zij is natuurlijk wel al 62 jaar, dus ergens kan ik begrijpen als je zoveel ouder bent, dat je over zoveel jongere mensen eerder gaat denken als meisje. Mijn zussen dan, vanaf een leeftijd van 28 en ouder ziet ze natuurlijk wel als vrouwen :wink:

Andere mensen schatten mij niet ouder of jonger, gewoon helemaal mijn leeftijd.

Vinden jullie jezelf een vrouw? of toch eerder een meisje?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Liefs Jana

Hier zit ik zelf ook altijd mee! Ik weet ook niet of ik mannen of jongens moet zeggen. Ik ben 20.

Ik ben 21 en ja ik zie mezelf als vrouw, maar ik zou eerder jongvolwassene zeggen. Als ik aan het woord meisje denk zie ik een 7 jarige voor me. Ik zie vrouwen dan ook vanaf 20 ongeveer als vrouw, een jongens zie ik op hun 25+ misschien zelf 30+ als man. Vaak vind ik jongens nog heel lang als echte jongens gedragen en kan ik ze ook niet als echte man zien terwijl vrouwen zich al vrij vroeg volwassen gedragen.

Ja, ik zou dan zeggen jonge man/vrouw i.p.v. meisje/ jongen :wink:

Haha ja ik vind mezelf het dus allebei niet.
Ik ben geen meisje, of nouja ik ben wel een meisje ^^ maar meisje vind ik inderdaad ook klinken als een kind van 8. Maar ik vind mezelf ook geen vrouw, bij vrouwen moet ik aan 30+ denken.

vanaf het volwassen zijn, vind ik dat ze je al gewoon als vrouw mogen aanspreken,
al vind ik ‘juffrouw’ perfect voor jong volwassenen tussen de 16-30?

het is erg subjectief en hangt van persoon tot persoon hoe je iets interpreteert,

vind het altijd al heel vernederend/neerbuigend als ze meisje zeggen…

Ik noem zelf alles onder de 18 een meisje en vanaf een jaar of 20 zeg ik jongvolwassene. Vanaf een jaar of 25 volwassene?

Ik ben 14 dus ik zie mezelf nog als meisje haha

Ik vind het altijd zo raar als je in de krant leest over een ‘vermiste vrouw (18)’, dan denk ik altijd: neeeeee, dat is toch nog een meisje joh! :wink: Ik zie mezelf ook niet als volwassen en ik ben 23, vind jongvolwassen/jonge vrouw inderdaad beter passen.

Ik ben 18 en wordt meestal door klanten oid op mijn werk of ‘meisje’(Ik ben geholpen door een meisje etc.) en jongedame genoemd :wink:

Ik vindt jongedame best wel aardig klinken, meisje vindt ik dan ook weer iemand van 10 ofzo.
Al heb vindt ik het wel moeilijk wanneer ik iemand nou een man of jongen moet noemen, ik heb een collega van 22 en 1 van 26 die ik allebei nou niet echt als man zie zegmaar.

Je zou ze beide nog wel 18/19 geven als je niet zou weten hoe oud ze zijn.

Ik ben 18 maar zit nog op de middelbare school ( doordat ik vwo doe en ben blijven zitten) dus eerder meisje dan vrouw. Maar het beste vind ik jongvolwassene.

Ja, jongedame of jongeman gebruik ik ook best vaak. Meisje of jongen klinkt vaak een beetje neerbuigend ook en ik ben zelf ook nog niet zo oud haha.

DIT. Vanaf 18 jaar (eigenlijk al jonger) vind ik dat ‘meisje’ niet meer gepast is. Jongedame/jongvolwassene/juffrouw alles is beter dan ‘meisje’.
Bij jongen vind ik het anders, omdat er achter het woord jongen geen ‘je’ staat en daardoor lijkt het al minder jong/minder beledigend. Ik zou een jongen van 18 gewoon omschrijven als jongen, maar een vrouw van 18 echt niet meer als meisje.

Ik ben 18 en zie mezelf meer als jongvolwassene, niet echt vrouw maar ook niet een meisje. Vind het wel een best lastige grens, ik date bijvoorbeeld met een jongen van 21: ik noem hem ook een jongen, niet een man ofzo. Dat vind ik dan weer te oud klinken…

Ik noem mijn vriend van 29 nog een jongen :’). Vind man zo oud klinken ofzo. Meisje voor boven de 18 vind ik niet kunnen. Ik ben 22, maar wordt nog wel eens door klanten meisje genoemd. Daar heb ik echt een hekel aan. Snap de mevrouw ook weer wat oud klinkt voor mij, maar noem mij dan jongedame ofzo, maar geen meisje. Die -je erachter maakt dat het zo neerbuigend klinkt.

Ik ben bijna 21 en zie mezelf best wel als een meisje. Ik vind mezelf voor veel dingen nog ‘te jong’, ik zou het ook best geloven als ik nu 17 was geweest. Daarbij zie ik er ook heel jong uit, ik word vaak 16 geschat… Vrouw nog laaaang niet, misschien bijna uit de ‘meisjesperiode’ gegroeid.

Heel lastig ja, ik ben 18 en ik word vaak vrouw of dame genoemd, soms nog wel meisje maar dat vind ik ook zo apart. Als ik aan een meisje denk zie ik echt een kind voor me. Maar vrouw is gelijk weer ouder, dan denk ik echt aan iemand met een vaste baan of gezin en eigen huis etc. Bij jongens/mannen vind ik het wel makkelijker, maar “jongen” is dan ook niet zo verkleind/kleinerend als “meisje”

Ik ben 18 maar zie mezelf echt als een meisje, misschien een jongvolwassene maar zeker geen vrouw. Terwijl ik wel al studeer en auto rijd, dus een meisje ben ik eigenlijk ook niet. Wordt bij de dokter, tandarts enzo ook nog met mijn voornaam geroepen, dat doen ze eigenlijk alleen bij kinderen.

Ik ben 23 en beschouw mezelf echt nog niet als een vrouw. Maar ook niet als meisje, dat klinkt wel weer erg jong. Ik weet het niet :ninja: