meisje niet uitgenodigd voor verjaardag

hey,
Ik heb echt even wat tips nodig.
Op school hebben we een vriendinnengroepje met 5 meiden.
Alleen nu is het zo dat 1 meisje (we noemen haar even x) er iets minder bij hoort.
Ik mag x wel maar de andere 3 mogen haar niet echt.
Alleen x vind zeg maar wel dat ze goed bevriend is met iedereen uit het groepje.

Nu komt het probleem:
Een van de vriendinnen geeft een feestje, alleen ze heeft x niet uitgenodigd.
Zij wil liever niet dat x komt. Ik respecteer dat wel want het is nog steeds wel háár feestje. Ik zou wel graag willen dat ze komt.
Alleen kunnen we het niet geheim houden voor x. Ze zou er zowiezo wel achter komen.
We kunnen wel een smoesje verzinnen zovan:“Ik mocht er maar 3 uitnodigen” maar dat geloofd ze nooit.

Iemand tips

Ik vind het nogal lullig, vooral omdat x het gevoel heeft dat ze er wel bijhoort. Waarom mogen jullie x niet? Komt het omdat ze vervelend doet, vervelende dingen zegt? Ik denk dat jullie beter er met x over kunnen praten, wie weet is ze zich er helemaal niet bewust van.

Ik stond namelijk jaren geleden in dezelfde schoenen als x nu, en ik had het ook fijn gevonden als die meisjes hadden verteld wat er mis was.

Ik vind dat je dit niet kan maken als vriendin. Hoe zou jij je voelen als dit bij jou zou gebeuren? Ik zou me enorm rot voelen.

Wees gewoon eerlijk tegen x en praat erover met elkaar.

Ik wil het wel graag tegen haar zeggen, maar ik weet niet hoe…
Ik wil wel graag iedereen te vriend houden…

dit is niet echt jou positie om het te vertellen, wel zou ik jou andere vriendinnen aansturen en vertellen dat dit niet de beste aanpak is

Door niet eerlijk en achterdochtig te zijn houd je x zeker niet te vriend. Praat gewoon met elkaar, uiteindelijk is dat het beste, hoe lastig dat ook is.

Als jouw vriendin haar er niet bij wil hebben, is dat haar goed recht. Ik snap niet waarom mensen zich verplicht zouden moeten voelen anderen uit te nodigen die ze niet echt mogen of waar ze gewoonweg geen zin in hebben. Dat is voor niemand leuk.

Verder zou ik geen smoesjes verzinnen. Dan maak je het alleen maar lulliger dan het daadwerkelijk is. Als ze ernaar vraagt gewoon eerlijk zijn of je verwijst haar door naar de vriendin die het feest geeft. Het is verder niet jouw probleem wat er tussen x en de rest speelt.

Ik vind gewoon dat je iedereen die bij het groepje hoort uit moet nodigen. Wij hadden op school altijd een redelijk grote vriendengroep en vond het dan wel netjes om iedereen uit te nodigen, ook al kwamen er dan mensen die je wat minder mag. Je kunt nooit iedereen even aardig vinden, maar soms horen ze wel gewoon bij de groep.

Wat súper gemeen! Zal de leeftijd wel zijn :face_with_raised_eyebrow:

Dit is zeer zeker waar en je hebt groot gelijk, maar die meiden zitten waarschijnlijk in een leeftijd waarin je in kliekjes zit en je veel afhankelijk bent van wie je vrienden zijn en met wie je optrekt. Als je een stuk ouder bent ga je vanzelf je vrienden ‘filteren’ en laat je contacten met mensen waar je geen zin meer in hebt gewoon verwateren, maar deze situatie is makkelijker gezegd dan gedaan. De hele sfeer wordt zo verpest, en je komt elkaar elke dag tegen op school.
Ik zou mijn vriendinnen toch vragen om eerlijk tegen haar te zijn, of in ieder geval vragen waarom ze haar niet mogen. Misschien hebben ze wel een compleet verkeerd beeld van haar?

Als er drie vriendinnen zijn, is er altijd een persoon die is het derde wiel. Het wordt lastig als twee personen met elkaar praten en de derde persoon wil zich ook nog mengen in het gesprek.

ik vind dit best sneu, jullie zijn een vriendinnengroepje van 5. waarom is het een vriendinnengroepje als x er eigenlijk volgens de andere 3 vriendinnen niet bij hoort. x denkt dat ze er wel bij hoort want het is een vriendinnengroepje. alsnog mag je vriendin die het feestje geeft zelf weten wie ze uitnodigd, maar vertel dan eerlijk waarom x niet is uitgenodigd. verder kunnen jullie er met z’n 5en over praten want waarom mogen je andere vriendinnen x niet?
heeft ze iets fout gedaan of is er geen reden voor.