Meisje met klachten, maar ook veel overgewicht

Een meisje dat ik op msn wel eens spreek (ken haar wel, maar zie haar bijna nooit) ziet mij als een goede vriendin. Ze wordt best veel gepest omdat ze flink wat overgewicht heeft. Ze heeft altijd wel ergens last van, de ene keer van haar rug, dan weer van haar knie etc. Daardoor komt ze wat zeurderig over, maar ik wil haar ook niet kwetsen omdat ik best wel medelijden met haar heb.

Maar mijn probleem; ik denk dat al die klachten van haar overgewicht komen. Ze zeurt ook steeds dat ze weer naar de dokter moet voor weet ik veel wat allemaal

Zouden jullie dan zeggen dat ze iets aan haar gewicht moet gaan doen of niet?

Als het aan haar gewicht ligt dan verteld de dokter haar dat toch wel?

Ja.

Ik denk het wel op een hele voorzichtige manier misschien.
van:
Ik wil je graag wat zeggen, omdat ik eerlijk tegen je wil zijn. en dan zeg je dat dat misschie ndoor haar overgewicht enzo komt. en dat je haar niet wil kwetsen of pesten door dit te zeggen, maar dat je gewoon eerlijk wilt zijn enzo?

je kan het subtiel brengen,
ze ziet je immers als vriendin en die pikken veel van elkaar.
ze weet dat je het dan goed bedoeld.

Wow ik ken ook een meisje via msn die ik maar 1 x per jaar zie ofzo haha, en ik heb ook een beetje medelijden met dr, ze ziet mij echt als een beste vriendin ofzo haha. Zij heeft ook heel erg overgewicht. ;p toevallig haha
Maar uh ja eigenlijk best moeilijk dit, want je wil dr niet kwetsen enzo. Ik weet ook niet wat je moet doen upje dus

of iets als:
“goh ik las dat veel mensen met n maatje vaak last van hun knieen hebben,
misschien zijn jouw klachten aan elkaar gekoppeld?”

Hmm lastig
ik zou doen wat jemappelledenise zegt.

Idd zoals hierboven staat, en anders van ik heb iemand gekent die dezelfde klachten had, de dokter zei dat dat kwam door haar overgewicht? Na afvallen ging het al veel beter ^-^.