Meisje loopt achter me aan

Hoi piepeloi,

Jullie kennen vast wel die meisjes die op de middelbare school achter je aanlopen terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt. Ik heb dat nu op de universiteit. Iemand van 23 (!) loopt de hele dag achter me aan en ik word haar echt zat. Ze is opzich geen onaardig persoon, maar ze praat veel over zichzelf en ze heeft een aantal tics waar ik me aan erger. Ze praat ook heel hard en doet dat soms ook over gevoelige onderwerpen, wat natuurlijk heel irritant is als je bijvoorbeeld gewoon bij college zit.

Ze loopt de hele dag achter me aan en gaat altijd naast me zitten bij colleges. Als ik niet naast haar zit, wacht ze me op na college om met me te praten. Op facebook stuurt ze me elke dag berichten, hele bladzijdes vol gewoon!! Ik heb ook gehoord dat ze tegen een studiegenoot heel veel over mij praat, en over “onze vriendschap”. Ik ken haar pas een paar weken en het begint me nu wel écht op de zenuwen te werken.

Op de middelbare heb ik dit ook wel een keer gehad met een ander meisje en toen heb ik dat meisje wel echt afgewezen. Maar omdat ik het vermoeden heb dat deze 23-jarige ergens niet helemaal 100 is vind ik het zielig om haar hard af te wijzen.

Hoe ga ik hiermee om?

Pfoei, moeilijk… Je kunt haar subtiel proberen duidelijk te maken dat je er niks voor voelt om (zo veel) met haar om te gaan. Ik zou wel uitleggen dat je haar echt niet onaardig vind, maar dat je het wel vervelend vind hoe ze doet. Misschien is ze gewoon wanhopig op zoek naar een vriendin? maar vriendschap moet natuurlijk wel van twee kanten komen ;p goodluck!

Hmmm dat is inderdaad lastig. Ik heb zelf niet echt last gehad van dit soort situaties (ik ben nu 18, dus ik zal niet zeggen ‘nooit’).
Het lijkt alsof ze wanhopig een (goede) vriendin probeert te worden. Ik denk dat ze iig haar best ervoor doet.

Wat je er aan kunt doen… Tja… Je zou het subtiel kunnen brengen? Rustig beginnen bij bijvoorbeeld een tik: Zou je dat niet meer willen doen? Ik vind het niet zo leuk. Bij het harde praten zou ik gewoon rustig zeggen dat ze iets zachter moet praten.
Als je het zo verwoord vat ze het misschien niet op als een negatief iets. Zeg het dan ook een beetje op een positieve toon. (:
Zo kan je het een beetje opbouwen misschien? Als ze voortdurend achter je aan loopt kan je ook proberen een beetje met andere studenten om te gaan zodat ze misschien ook in aanraking komt met andere mensen.

Ik heb werkelijk geen idee hoe je dat zou kunnen brengen, maar ik wil wel zeggen dat hoe zielig en hard het nu ook is, als ze na een paar maanden jou echt ziet als een vriendin, wie weet zelfs beste vriendin, en je DAN moet gaan uitleggen hoe het echt zit, dat ze het dan een pak erger vindt.

Succes hiermee. Ik zou ECHT niet weten hoe, ik zou waarschijnlijk een FB-bericht sturen zodat je alles GOED kan uitleggen zonder dat ze je in de rede valt.

jeetje wat lastig, zelfs zou ik zo veel mogelijk proberen de vriendschap dood te laten bloeden. Ik zou het echt niet over mn hart kunnen verkrijgen het recht in haar gezicht te zeggen dat ik iemand niet moet.

Probeer haar te ontlopen, spreek met veel andere mensen af, verzin smoesjes ‘oh sorry ik moet nu echt even weg!’ en zorg dat je eerder in college bent en tussen andere mensen zit. Hiermee 'dwing’je haar in ieder geval contact met andere mensen te zoeken en misschien vind ze andere vrienden en richt ze haar aandacht minder op jou. Probeer de gesprekken ook zo oninteressant mogelijk te houden. Je zegt dat je het ook over gevoelige onderwerpen met haar hebt, dat schept wel degelijk een band. wanneer ze een heel verhaal over haar vakantie ophangt, reageer met ‘hmmm ja weet niet waar ik dit jaar naar op vakantie ga. Stilte.’ met andere woorden: zorg dat ze afknapt op je. Als ze vraagt of er iets is, reageer dan gewoon met ‘nee, hoezo?’ en als ze dan zegt dat je je vreemd gedaagt volhouden dat je niet weet waar ze het over heeft. Hopelijk vind ze je dan niet zo cool meer en kun je verdergaan :]

Ik weet dat dit niet echt het politieke correcte antwoord is, maar dit is hoe ik het zou doen, dat meisje kijkt blijkbaar tegen je op op een bepaalde manier, daarbij denk ik niet echt dat er een manier bestaat dit subtiel te zeggen.

Heel erg bedankt voor de reacties meiden! :slightly_smiling_face:

@ Homophobic: Ik praat zelf niet met haar over gevoelige onderwerpen, maar dat doet zij zelf wel. Ze praat bijvoorbeeld hardop over sex, haar cyclus enzovoorts. Dat is echt vreselijk :rage:

Ik had het gewoon gezegd, als ze het over dat soort onderwerpen heeft, dat je dat toch echt niet met haar wil bespreken.
Ik heb hetzelfde trouwens, alleen wij zijn altijd met een groepje, en 1 meisje loopt altijd achter ons aan. Altijd een meter of twee achter ons, en als we gaan zitten gaat ze bij ons zitten met een meter afstand ofzo. En ze zegt niks. Helemaal niks. Ook als we proberen te praten, alleen maar kortaf :stuck_out_tongue: