meisje komt steeds tussen vriendin(nen) en mij in.

hooii,

dus, ik heb een probleem met een meisje uit mijn klas. Ik heb al vaker een probleem met haar gehad alleen zij blijft naar doorgaan :dry: nu heeft ze opnieuw gezorgd dat ze tussen mij en mijn beste vriendin in is gekomen. Ik laat het verleden maar achterwegen anders word dit bericht veeeeeel te lang! :bowing_man: maar ik, mijn beste vriendin (laten we haar C noemen) en mijn andere beste vriendin (die noemen we wel K) waren/zijn dus boos op haar. Ik en K zijn nog boos op haar, maar C is hier de ¨zwakke schakel¨. Ze wilt door iedereen gemogen worden. Ook door dat meisje van me klas (laten we haar A noemen). Nu gaat A dus de hele tijd achter C aanlopen, en ik stoor mij daar heel erg aan omdat ik en C nu eindelijk naast elkaar zaten (hebben we een heel jaar over gedaan lol). Nou, nu heeft A haar dus helemaal afgepakt. Ik maak me heel erg zorgen, wat als ik mijn beste vriendin verlies?! Wat moet ik doen om dit op te lossen zodat ze eindelijk stopt met mij lastig te vallen?? (naar mentor gaan kan niet, A is lievelingetje van mentor… :flushed:)

Misschien eens met je vriendinnen en haar erover praten (apart).
Plus, is het zo dat zij niet gewoon vriendinnen wordt met jouw vriendin? Want dat betekend niet gelijk dat ze haar wil ‘afpakken’.
Ik heb altijd het idee dat er gelijk wordt gedacht dat mensen, andere mensen afpakken en dat vind ik kortzichtig en kinderachtig

Dit ja.

Misschien wilt ze vriendinnen worden met jouw groepje/vriendin. Ik vind dit niet echt ‘tussen mensen inkomen’ zij wilt waarschijnlijk ook gewoon vriendinnen in de klas en vind jouw vriendin daar geschikt voor. Je vriendin mag toch nog andere vriendinnen hebben buiten jijzelf?

Dit is niet zo. A sluit mij namelijk buiten en dan kan ik dus niet meer met C en K om gaan. Dit is heel rot en dan verlies ik dus mijn vriendinnen omdat A ze dus weldegelijk afpakt van mij…

Kun je niet eens met A gaan praten, dat jij je zo voelt, misschien is zij zich van geen kwaad bewust!

En uit welke specifieke situaties merk jij dan dat ze je ‘buitensluiten’?

Praat eens met A dan, misschien bedoelt ze het helemaal niet zo maar neem jij dit wel op als ‘buitensluiten’. Probeer je wel aardig te doen tegen haar?

Ja ik probeer aardig tegen haar te doen. Ik behandel haar niet anders dan mijn klasgenoten( waar ik met niemand een probleem heb), maar zij heeft toch iets tegen me. Het is gewoon plotseling begonnen… Ik heb al vaker een gesprek met haar gehad en toen zei ze ook sorry maar 1 week later deed ze t dus opnieuw. En als ik er bij kom zitten (dus bij A, C en K) stuurt me ze weg of scheld ze me uit enz…

Zeggen je vriendinnen er niks van als ze je wegstuurt of je uitscheldt? Kun je er niet eens met C en K over praten? Hoe zij zich hierbij voelen als zo’n dingen gebeuren?
Ik denk dat je buiten praten met A niet veel kunt doen/veranderen aan haar gedrag.

K zei er wat van (maar die ligt nu thuis voor de rest van het schooljaar) en C zegt er niks van. Die wilt door iedereen gemogen worden…