Meiden op TU?

G’day girlsceners,

Ik doe binnenkort eindexamen en ben aan het rondkijken voor studies. Zo ben ik ook op de twee TU’s geweest, Delft en Eindhoven. Maar wat me daar heel erg opviel was dat er best wienig meiden waren. Er waren genoeg knappe hunks, maar de meiden die ik spotte, waren een beetje… Laten we zeggen geen meisjes-meisjes. Terwijl ik dat juist wel ben.

Dus nu vraag ik me af, zijn er ook meiden van girlscene die op TUd of TUe zitten? Wat ze studeren en hoe ze het vinden tussen alle jongens?

Ik zou er niet te druk om gaan maken, misschien zijn het wel hele leuke meiden. :wink:

De zus van mijn vriend is een typisch meisjes-meisje en zit op de TU/e. Ze studeert… volgens mij scheikundige technologie of biomedische technologie. Er zitten wel wat meiden op haar studie, al zijn het er niet heel veel, maar er zitten ook meisjes-meisjes tussen (: Verder is ze ook bevriend met jongens en heeft ze er dus totaal geen problemen mee dat er allemaal jongens tussen zitten.

Mijn vriend studeert aan de TUDelft en hij zit ook op een studie (technische aardwetenschappen) met ongeveer 8 meiden en 30 jongens, maar de meiden hebben daar absoluut geen problemen mee (:

Ik ken een jongen die aan de TU delft zit. In zijn jaar zitten ongeveer 60 mensen waarvan 2 meisjes. Een meisje is heel meisjesachtig, de andere niet.

Maar goed, daar moet je je studiekeuze echt niet door laten beïnvloeden. Als je echt graag meisjes wil ontmoeten kun je ook op een studenten- of sportvereniging gaan.

Een meisje dat op de middelbare school bij mij in de klas zat dat altijd op hakken van 12 cm liep en altijd blousjes en jurkjes droeg is ook aan de technische universiteit gaan studeren, dus je hebt ze wel, haha.
Maar inderdaad, maak je geen zorgen. Op de universiteit gaat iedereen normaal met elkaar om en doet het er absoluut niet toe hoe je je kleedt. Ik kom vaak genoeg vriendengroepjes tegen waarvan de mensen de meest uiteenlopende stijlen hebben.
Zet je eroverheen en ga zonder vooroordelen op die meiden af - je zult waarschijnlijk positief verrast zijn.

Het zou mij niet eens uitmaken of het een meisje-meisje is, zou het eerder kut vinden als er maar 2 meidenwaren ofzo:P

Zelf heb ik ervoor gekozen om industrieel ingenieur te worden, ook een technische studie dus. Inderdaad, er zijn bijzonder weinig meisjes … In het begin is dat zeker wennen/aanpassen, maar na verloop van tijd geraak je dat wel gewend :slightly_smiling_face: Zelf ben ik ook geen meisje-meisje, maar er lopen bij ons evengoed enkele meisjes op stiletto’s rond. :wink:
Laat je vooral niet afschrikken :grinning:

Sowieso merk ik trouwens dat ook al ben je best een meisje meisje dat de meeste mensen zich toch niet mooi gaan aankleden voor college en al helemaal niet voor tentamens. (Dus misschien heb je dat wel gezien.)

Dankjulliwel voor de reacties!
Ik heb geen moeite om met jongens om te gaan, zitten best veel voordelen aan. Geen drama, geen gezeur. Maar het lijkt me ook niet echt leuk, dat als je aan een studie begint en je maar één van de drie meiden in je klas bent. Je praat en met meisjes over andere dingen en doet met hen andere dingen dan met jongens.
Verder laat me er totaal niet door beinvloeden hoor, het viel me gewoon op.

Basstalk, voor mijn labo’s ben ik zelfs het enige meisje (voor de rest één van de vijf). xD Na verloop van tijd wordt dat de normaalste zaak van de wereld :slightly_smiling_face:

En om eerlijk te zijn, dit is volgens mij leuker dan in een klas vol roddelende meisjes te zitten.

Hier ben ik het echt compleet mee eens, maar toch met een meisje omgaan zo af en toe doet ook wonderen (lees: niet eindigen zoals Olivia in she’s the man). :slightly_smiling_face:

je moet die school/opleiding kiezen voor wat het inhoud, niet voor de mensen. ik snap best dat je liever wel meiden in de klas had, maar als jij die opleiding wil doen, moet je dat gewoon doen.

Ik ken een aantal mensen die op de TU zitten en er zitten ook heus wel meisjes hoor, en het zijn niet allemaal manwijven ofzo :’) Maar je bent wel in de minderheid want er zitten nu eenmaal meer jongens op de TU.

Ik woon in Delft en zie hier best veel vrouwelijke studenten hoor. Heb ook wel eens gehoord dat er speciale vrouwenverenigingen zijn.

Verschilt per opleiding. Op de Tu/e is 50% van de Bouwkunde-studenten bijvoorbeeld vrouwelijk, terwijl in de klas van mijn vriend (Werktuigbouwkunde) in het eerste jaar maar 6 vrouwlijke studenten waren (op bijna 150 mannen).

Welke opleiding wil je gaan doen?

Ik woon ook in Delft. :slightly_smiling_face:

Mijn zus studeert civiel in Delft en zegt dat het best wel meevalt met aantal mannen. Tuurlijk is het niet helemaal gelijk maar het is niet dat je alleen maar tussen de jongens zit!

Bij bouwkunde zitten wel aardig wat meisje-meisjes. In Delft dan tenminste dat ik weet…

Ja, bouwkunde is ook echt een ‘meisjes’ opleiding hoorde ik. Maar ik wilde luicht- en ruimtevaart techniek of technische scheikunde gaan doen. Klinkt niet echt als een meisjes studie he, haha. Nouja, pech voor mij dan.

Mijn broer zit in Eindhoven. Niet zo veel leuke meisjes op zijn studie als ik hem zo hoor :’)
Maar wat maakt het uit toch, zolang je maar de goede studie kiest!