Meiden met vaginisme

Hoii allemaal… ik heb niemand hier ooit over durven vertellen maar nu ga ik het toch doen! Ik hoop dat meiden hier op gaan reageren en dat we er over kunnen praten. Ik heb vaginisme.

(Vaginisme is het aanspannen van de bekkenbodemspieren zonder dat je wilt, waardoor het onmogelijk is om een vinger, tampon en dus ook een penis ‘‘in te brengen’’)

Ik ben een meisje van 15 jaar en sinds de zomer ben ik erachter dat ik vaginisme heb. Eigenlijk wist ik altijd al dat er iets mis was daaronder maar ik wist niet wat, totdat me oom is een keer aan grapje maakte over ‘‘vaginisme’’. Ik ben het daarna gaan googelen en vanaf het moment dat ik erachter kwam dat ik het had heb ik elke dag gehuild. Ik was radeloos ik wist niet wat ik moest doen… Ik durfde echt niet naar me dokter aangezien ik wist dat hij mij toch geen verwijs brief ging geven. (mn dokter is een lul die zelf ook googelt voor de diagnoses).

In de vakanties zit er altijd een vervanger en die zijn meestal wel goed dus afgelopen vakantie ben ik naar de dokter geweest! Ik vertelde dat ik dacht, naja wist dat ik vaginisme had en barste toen meteen in tranen uit. Ze was heel begripvol en zei dat ze me meteen een brief wilde geven. Ze vroeg even naar mn klachten etc en zei dat ze niet ging kijken. Later wilde ze toch even kijken maar dat ging best goed… Ze gaf goed aan wat ze ging doen en welke vinger ze ging proberen in te brengen. Haar pink kwam er alleen met het topje aan want op het moment toen ze er helemaal wilde in gaan verkrampte ik helemaal.

Ik ben heel blij dat ik bij de dokter ben geweest en nu moet ik 22 januarie naar de seksuloog… Ik ben erg zenuwachtig en ik hoop natuurlijk dat mijn behandelingen vooruitgang gaan boeken!!

MEIDEN DIE OOK LAST VAN VAGINISME HEBBEN; ALS IK HET KAN/DURF/DOE… KUNNEN JULLIE HET OOK! ik sta open om via msn bijvoorbeeld met jullie te praten want ik kan ook wel een lotgenootje gebruiken… Als je dit herkent reageer en zet je over je angst voor de dokter heen, je kunt het!! :wink: :wink:

ik dus.
en er zitten hier nog wel mensen op het forum die het hebben of zich er in herkennen.
maar ik wil niet naar de seksuoloog en dat is extreem flauw van me en dan weet ik. want ik heb haar telefoonnummer echt naast me liggen maar ik wil gewoon niet bellen.
maar: het kan echt altijd verholpen worden, zij het met therapie of soms een operatietje. dus het komt goed met je :grinning:

ik meld me aan. Maar waarom staat dit bij food en sport ?

Ik las ‘meiden met veganisme’ :’)

Maar ik heb het niet. Het lijkt me echt heel lastig als je het wel hebt.

haha, ik ging je net roepen in wwjneek :’) maar je bent er al!

ja wooops sorry ik dacht al waarom kan ik geen categorie kiezen… ( dit is mn eerste forum )
dus sorry daarvoor!

ben je al bij je huisarts geweest? gewoon doen ik ben ook zooo zenuwachtig maarja het zal toch een keer moeten… gewoon bellen, daarna zal je vast een enorme opluchting hebben, hoe oud ben je als ik vragen mag

Of het altijd goed komt weet ik niet… ik heb een vrouw gesproken van een jaar of dertig waarbij de behandelingen niet hebben geholpen. Ze is zwager geworden dmv kunstmatige inseminatie en heeft wel natuurlijk kunnen bevallen omdat eruit anders dan erin schijnt te zijn.

Zelf denk ik dat het bij mij in me verleden ligt (wat ook bij veel vrouwen voor komt) Dus als de seksuloog niks meer voor me kan doen heb ik al iemand gevonden die in mn verleden kan graven. Ik durfde van mijn 4e tot mn 11e namelijk niet te poepen :flushed: … dus misschien ben ik gewoon heel bang voor pijn van onder ofzo?

oke welkom :slightly_smiling_face: wil je je verhaal misschien even kwijt? en hoe oud ben je?

wauw bedankt meiden jullie doen me echt goed, ik dacht echt dat er niemand zou zijn die me ooit helemaal zou begrijpen! :flushed:
overigens dacht ik ook dat het vooral vrouwen van rond de 25 waren die er hun verhaal over deden enzo… pffiuw je wilt niet weten hoe ik me nu voel… thanks! Xx

Ik weet niet zeker of ik het heb, maar de symptonen op internet komen behoorlijk overeen. Ik moet de 28e naar de gynae.

sterkte & veel succes! xx

dankjewel! xxx

Dankje. Ik ben echt zo zenuwachtig.
Ik moest eigenlijk gisteren al maar had de afspraak verzet… En daar baal ik nu van, :3

Ik dacht eerst dat ik het had, maar bleek uiteindelijk een heel dik maagdenvlies (geen vlies maar een randje dus) te hebben waardoor er ook niets inkon. Dit is opgelost.
Ik was zo bang dat ik vaginisme had, ik wens je heel veel succes en ik zal voor je duimen dat je snel verbetering merkt!

Hoe is dat bij jou uiteindelijk opgelost dan? ;$

Ik dacht dat ik het had, maar dat was gewoon het maagdenvlies. Gewoon met een tampon door heen gegaan super pijnlijk maar daarna was het gewoon weer weg.

Trouwens waarom staat dit bij Food & sport?

Het doet bij mij altijd wel enorm veel pijn, niet alleen seks maar tampons vind ik ook vreselijk. Maar het is niet onmogelijk…

Komt het iemand ook bekend voir trouwens dat het steeds erger wordt?
In het begin kreeg ik er nog 1 vinger in, maar nu verkramp ik al als er iets in de buurt komt, dus nu lukt helemaal niks meer…

Hahahaha heel genant voor mij dit, door seks te hebben. 4 keer gebloed en gehuild maar ik was vastberaden dat het ging lukken en dat klopte.

Ohh, bah. Maar hoe kwam je erachter dan dat het echt alleen om een dik maagdenvlies ging? Want mijn ha zei ook al dat ik een ‘redelijk dik maagdenvlies’ heb, maar dat het ook wel wat anders kon zijn.
Maar zoals jij het deed gaat 'm bij mij echt niet worden vrees ik. Één keer ging m’n vriend iets verder en toen bloedde ik dus echt een heeeel klein beetje, maar ik werd echt misselijk. Ik kan totaal niet tegen bloed xd.