Meiden met oudere vriend

Ik verwacht dat er hier op girlscene ook wel meiden te vinden zijn die een oudere vriend hebben. Op zich zegt leeftijd niet veel, maar toch speelt de leeftijd vaak wel een rol in een relatie.

Dus zijn er meiden met een oudere vriend, hoe veel ouder is hij dan? Heb je ooit problemen hiermee gehad, hebben je ouders/familie/vrienden ooit raar gedaan over jullie leeftijdsverschil? Merk je goed dat jullie een groot leeftijdsverschil hebben? Heb je zelf nooit problemen gehad met het leeftijdsverschil?

Allemaal vragen waar ik (ik zit nu ook een beetje in een situatie met een oudere ‘bijna’ vriend) heel erg benieuwd naar ben.

Ja, wat is voor jou ouder?
Zo kan iedereen hier eigenlijk reageren of ze nou 10 jaar verschillen of 3 maanden.

Mmm, touchy subject!

Ik heb vroeger een oudere vriend gehad,het leeftijdsverschil was toen 6 jaar geloof ik, maar het was niet zo serieus. Dus mijn ouders hadden er toen wel vrede mee, of vormden er in ieder geval geen mening over, omdat het toch uit zou gaan.

de jongen met wie ik nu een soort van heel rustig bezig ben is 3 jaar ouder. Niet zo veel dus. Maar hij ligt ook wel een paar jaar achter in volwassen worden gok ik, de sukkel:’)

Nou ik denk dat de mensen zelf kunnen inschatten wat ik met ouder bedoel. En dan denk ik natuurlijk niet aan 3 maanden. Maar zoals ik al zei; ik denk dat iemand dat zelf heel goed kan inschatten.

Sorry misschien kwam het gemeen over, maar ik wilde alleen wat meer duidelijkheid. Vind ook wel dat het duidelijker in je beginpost mocht, maar oké.

ik heb je genote

Ik heb altijd dat ik op oudere mannen val. Nu zit een relatie er een beetje aan met een jongen van 23, maar ik zeg al ‘jongen’. Oudste waar ik (ben nu zeventien) ooit voor gevallen ben is iemand die toen 27/28 was, maar dat heeft nooit op een relatie uit kunnen lopen, dat was dus wel een ‘man’. Nu met 23 vind ik het wel meevallen en ik heb het idee dat mijn ouders er ook geen probleem van zullen maken, ze hebben onderhand wel door dat ik niet op jongens van mijn leeftijd val. Leeftijd is naar mijn menig niet belangrijk. Al zat die man van 27/28 in een heel andere fase van zijn leven (is inmiddels getrouwd), maar de jongen van 23 studeert nog.

Wat is veel?
Mijn vriend en ik schelen zo’n 4 jaar, voor de een zal dat veel zijn, voor de ander is dit een lachertje.
Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad, noch mijn vriend of onze ouders. Zolang je maar gelukkig bent samen.

Leeftijd is niet belangrijk, maar je valt niet op jongens van je eigen leeftijd? Dus toch wel een beetje belangrijk?

Ik val ook wel op wat oudere jongens hoor. Ondertussen heeft mijn moeder dat wel door, ookal denkt ze dat het komt dat dat komt omdat ik geen vaderfiguur in mijn leven heb en daardoor sneller naar oudere jongens toe trek.
Ik heb er geen problemen mee gehad, maar er zullen altijd mensen zijn die het niet vinden kunnen of wat dan ook. Maar als jullie beide van elkaar houden is het goed toch? Dan doet de rest er toch niet toe ?

Ik had al gedacht dat de vraag meerdere keren naar voren zou komen met de vraag wat veel is. Ik heb het idee dat veel niet in jaren uit te drukken is, maar dat je in jouw eigen situatie kan oordelen of 3/4 jaar al veel is of dat veel pas begint vanaf 8 jaar. In elke situatie zal het aantal jaren anders zijn.

die van mij is n jaar min 21 dagen ouder.

heb 2,5 jaar geleden ook iets geha dmet iemand die 3 jaar ouder was, daar keken mensen wel raar van op, maar daar moet je je dan niet teveel van aantrekken…

Ik ben 15 hij is 18… ben wel bijna 16 en hij net 18 dus scheelt iets van 2 jaar en paar maanden.

M’n huidige vriend en ik schelen drie jaar - hij is 21, ik 18. M’n vorige vriend was ook 21 toen we wat kregen, maar toen was ik 16, dus dat was een groter verschil. Ik merk het verder niet echt ofzo, en het maakt me ook niet zoveel uit. Als ik het zo na ga is iedereen waar ik verliefd op ben geweest wel zo’n 2-3 jaar ouder, maar leeftijd maakt me niet zoveel uit.

.

Mijn bijna-vriend, crush, is 23 en ik 17…
Maar ik weet niet, ben bang dat als ik het mijn ouders vertel, dat ze moeilijk doen
terwijl hij geweldig is.

Ja dat klopt inderdaad! (:
Het klikt gewoon zo goed tussen ons en ik merk niet zo veel verschil tussen hem en een jongen van 19/20

Ik val zelf vaak op jongere jongens, maar het ligt er gewoon aan of je op één lijn zit. Als je allemaal studeert is het al heel anders dan wanneer jij op de middelbare school zit en hij zijn studie al heeft afgerond en werkt bijvoorbeeld. Maarja, echte liefde overwint alles dus als hij leuk is zou ik er niet teveel mee zitten :wink:

Ik val zelf vaak op jongere jongens, maar het ligt er gewoon aan of je op één lijn zit. Als je allemaal studeert is het al heel anders dan wanneer jij op de middelbare school zit en hij zijn studie al heeft afgerond en werkt bijvoorbeeld. Maarja, echte liefde overwint alles dus als hij leuk is zou ik er niet teveel mee zitten :wink:

Ik val best wel vaak op oudere jongens.
Mijn laatste ex was 21, terwijl ik zelf 15 ben, nu inmiddels bijna 16.
Heb eigenlijk niet echt veel gemerkt van het verschil (: