meiden met krullen, help me! (:

ik heb boven op mn hoofd stijl haar, en aan de onderkant krullen. ik wil graag wat meer krullen, maar zonder krultang of föhn. mensen zeggen dat ik mijn haar niet moet borstelen, want dat beschadigd mijn krullen. maar als ik mijn haar niet borstel, krijg ik enorme klitten bij m’n nek. ik kam mijn haar onder de douche, als m’n conditioner erin zit maar ik was mijn haar niet elke dag, dus daarom krijg ik vet veel klitten.

hoe doen jullie dat? borstelen/kammen jullie je haar? en hoe verzorgen jullie je krullen? en hoe zorg ik dat ik meer krullen krijg?

x

Ik borstel en kam me haar nooit! dan lijk ik net een schaap. En bij mij krult de onderkant ook veel meer dan bovenop. Ik laat de bovenkant altijd wat korter knippen en in laagjes zodat het meer krult.

Wat mij heel erg geholpen heeft is de Cremevoeding van Kruidvat.
Na het wassen van mijn haar, gooi ik mn haar voorover en gebruik ik die cremevoeding. Vervolgens moet je het haar scrunchen en daarna doe ik er nog wat mousse in en scrunch ik het opnieuw.

maar hoe kan je dan geen klitten krijgen? ;o

oeeh die heb ik weleens zien staan! volgende x neem ik hem mee (: thankyouu

-

hier heb ik superveel aan! dankjewel (:

Ik gebruik op dit moment Rituals shampoo en Tigi leave-in conditioner, maar ik denk dat ik een betere tip heb voor jou! Het duurde zo’n tien jaar voordat ik eindelijk wist hoe ik mijn haar goed moest krijgen, maar mijn nieuwe kapster heeft voor een oplossing gezorgd. Ik was mijn haar, kam het, doet er van die conditioner in en neem dan een plukje haar. Dat plukje haar draai ik rond mijn vinger waarmee ik cirkelbewegingen maak en zo ga ik verder tot ik elk plukje haar heb gedaan. Als je dus van nature krullend haar hebt en je laat je haar dan drogen, heb je hele mooie krullen met veel volume. Ik weet alleen niet of dit bij iedereen werkt, maar het was in elk geval een goede oplossing voor mij.

-

klinkt goed! dus ik doe leave-in conditioner, en dan draai ik plukjes. blijft dat zo zitten dan tot het is opgedroogd? of moet ik het dan nog vastzetten ofsoo? maar dankjewel voor de tip!

haha okee, dankjee! x

Bij mij blijft het normaal gezien perfect zitten. Er is trouwens een speciale naam voor die techniek, maar helaas kan ik er maar niet opkomen…

okee tof, ik ga het proberen (:

ik heb ook bovenop steil haar en onder krullen. Zelf vind ik het op deze manier wel mooi maar ik krijg altijd meer krullen door als ik mijn haar was, eerst een conditioner te gebruiken (ik heb veel en dik haar, dus ik gebruik ong. de grootte van 2 2euro munten), maar niet te veel, want anders wordt het haar heel zwaar (ook al gebruik ik andrélon veerkracht conditioner) daarna shampoo en dan een beetje drogen met een handdoek. Om te zorgen dat de krullen zo lang mogelijk blijven zitten zou ik er ook nog een verstevigende mousse in doen, maar ook niet teveel omdat het haar anders een beetje hard wordt en er vettig uit ziet. Dan het nog natte haar in één knot doen boven op je hoofd, of 2; een boven en een onder. Het ziet er een beetje stom uit maar als je niet de deur uit hoeft maakt het niet zoveel uit:’) Dat zo lang mogelijk laten zitten. (Soms was ik mijn haar op zaterdag en laat ik het knotje de rest van het weekend zitten, dat geeft voor mij het beste effect). O ja, ik zou je haar kammen, voordat je het in een knot doet, want ik zou, als je je haar los doet het niet meer kammen, maar je haar een beetje ‘kneden’. Misschien is het dan nog niet helemaal opgedroogd maar dat komt vanzelf wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
x

Ik heb geen idee! Ik was mijn haar om de 2/3 dagen ligt eraan hoe vet het is. En als ik het niet was doe ik alleen wat conditioner erin en als ik uit de douche kom doe ik er curl activator van john frieda, dat laat ik even zitten en dan gewoon mijn haar doen zoals ik het altijd doe.

Je kan ook conditioner only wassen proberen?
Misschien heb je hier wat aan? (:
http://www.beautygloss.nl…oner-only-je-haar-wassen/

Ik kam mijn haar voor ik mijn haar was. Voor de rest haal ik de klitten er gewoon uit met mijn vingers. Maar ik heb wel meer klitten als ik sulfaat/siliconen shampoos gebruik. Dus conditioner only wassen is zeker een aanrader (of de shampoo zonder sulfaten van the body shop)

Ik ken heel veel methode’s om je haar te krullen, dit zijn er een paar ::

• Papilliotten
  • Als je haar vochtig of droog is vlechten van boven je hoofd tot onder,(Je haar in 2 verdelen dan )
  • je haar in 4 verdelen en bij elk stuk ‘’ twisten’’ naar een dotje toe.
  • Met een potlood je haar erond ‘’ twisten’’ ( wel kleine stukjes doen)

EN OOK BELANGRIJK: is je haar kammen voor je dit doet en dan heb je geen problemen xxx succes(als je het probeert)

Ik kan het enkel onder de douche. En als ik de volgende ochtend opsta met klitten, en ik was mijn haar dan niet, dan ga ik er gewoon met een natte kam door, zodat het dus nat is, en de krullen zich opnieuw kunnen vormen.