Meiden met financiële problemen?

Hee meiden,

Ik dacht laat ik eens een topic openen over meiden met financiële problemen (ik zag 'm nergens anders vandaar). Ik denk dat alleen 18+ girlscene members hier mee zitten maarja. Ik hoop dat we mekaar advies & tips kunnen geven en gewoon alles kwijt kunnen. Ik vind het namelijk niet makkelijk om hierover te praten met familie/vrienden. Ik was altijd het meisje dat met de nieuwste gadgets rondliep, vaak uitging etc. en nu gaat het allemaal bergafwaarts en it’s hard. Dus… iemand met hetzelfde probleem?

Ik heb niet hetzelfde probleem maar mijn ex die zat wel flink in de schulden. Geen idee hoe het nu is, gelukkig ben ik al een jaar van hem af.

Een idee is om zelf eens goed na te denken, wat je wilt bereiken. Zorg dat je geld elke maand overzet naar je spaar-rekening. Zo nu kun je ook elke maand zien hoe goed je het hebt gedaan, en hoeveel geld je kan sparen. Zorg dat je niet teveel geld meeneemt, en neem alles contant geld mee, en laat je pinpas thuis. Zo heb je niet de neiging om meer te kopen dan nodig is.