Meiden met borderline

Hoi,

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die zoals mij borderline hebben. Ik heb zelf borderline eerste graads en heb het er soms best moeilijk mee. Ik voel me er ook best alleen in.

Wat houd eerste graads in? Ik heb het zelf niet maar wel veel mensen in m’n omgeving die het hebben … en het valt me op dat het enorm verschilt per persoon hoe het ‘uitvalt’ .

Ik heb het maar volgens mij kan je beter naar het topic voor depressieve meiden gaan daar zitten bestwel veel meisjes met borderline :slightly_smiling_face:

-

Er was een tijdje terug een topic http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-borderlinetopic-283283.msg273485293.html#msg273485293
Maar die is inmiddels al oud.

Ik heb ook borderline. Wat houd eerstegraads in?

Ik sluit het oude topic met een link naar deze.

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis, mensen met borderline hebben vaak last van zwart-wit denken, woedeaanvallen (vooral naar zichzelf toe), verlatingsangst, onzekerheid en meestal doen ze aan automutilatie. Er zijn nog heel veel kenmerken die kunnen duiden op borderline maar ik weet ze niet vanbuiten. Zelf heb ik vooral last van die hierboven dusja.

Zou een aanwijzing voor borderline ook kunnen duiden op het volgende… ik doe maar een gooi. :slightly_smiling_face:

-Blijf heel dicht bij jezelf
-Oppervlakkigheid is de oorzaak van de verrotting van onze aarde
-Ik ben klaar hier op aarde
-Ben oppervlakkig
-Dit is de creatie die ik ben en wil zijn
-Van angst naar liefde

ik heb bps maar dan nog in ontwikkeling omdat ik nog geen 18 ben.

@Cavarnamagica
Ik herken wel veel van de dingen die je zegt maar niet alles, het blijf dicht bij jezelf is een soort eigen veiligheid maar volgensmij heeft dat niet echt iets met bps te maken.
Tweede herken ik eigenlijk helemaal niet.
derde is wel een bekend punt voor mensen met Bps alhoewel ik er de laatste tijd minder last van heb omdat ik juist heel erge last heb van stemmingswisselingen, dus de ene moment sta ik in alles zo positief en andere moment denk ik van ‘was ik maar dood’.
Vierde herken ik wel heel erg en volgensmij bij de ene persoon wel voor en bij de andere niet. Veel mensen met bps zijn ook bang om mensen te verliezen en willen liefst mensen zo dicht mogelijk om hun heen houden waardoor ze soms bang zijn om hunzelf te zijn, maar hier ervaar ik zelf geen last van.
En de laatste doet me een beetje denken aan het zwart/wit gedeelte, en dat is een heel bekende.

@koffie ik denk dat het is dat ze 9 van de 9 kenmerken heeft, not sure.

voor bps moet je ook van 5 van de 9 kenmerken voldoen.

Volgens mij bestaat er helemaal geen soort ‘‘checklijst’’ om een patient op borderline te toetsen. Immers psychiatrie is geen exacte wetenschap.

Wel een soort ‘‘DSM IV’’ en ‘‘DSM V’’ toetsings methode, maar die is meer gericht op AD(H)D en/of Autisme.

In de psychiatrie worden eigenlijk vrijwel altijd de DSM-IV richtlijnen gehandhaafd voor het beoordelen van psychiatrische stoornissen, onder borderline staan een stuk of 9 punten die gebruikt worden als richtlijn voor het beoordelen ervan.

Mijn moeder heeft het en ik erger me daar best aan. Dat is 1 van de redenen dat ik niet bij haar woon. Ze kan de verantwoordelijkheid niet aan.

^^ Reden waarom ik bang ben later eventueel kinderen te krijgen. Ik wil niet dat mijn kinderen last krijgen van mijn problematiek.

Sluit ik me ook bij aan. Alhoewel ik wel heel verantwoordelijk ben. Dat verschilt denk ik wel sterk per persoon.