Meiden & ICT

Ik ben echt heel erg benieuwd of hier ook meisjes zijn die een ICT opleiding volgen, zelf volg ik er één en heb eigenlijk maar 1 meisje verder in de klas zitten. Verder zie ik er ook niet zo veel lopen op de gang (Onze school heeft aparte afdelingen ict bij ict, film bij film, design bij design.)

Wat vinden jullie: Horen meiden in de IT, of blijft het vooroordeel toch echt dat alleen maar mannen op de IT werkvloer zijn?

Aangezien ik hier echt nieuwsgierig naar ben, reageer aub xD

Nein, ik zit nog op de middelbare.

ik was van plan het te gaan doen. maar doe nu secretaresse haha. ach ik vind juist leuk als meisjes dat soort opleidingen volgen. mijn reden dat ik geen ict wou gaan doen was omdat ik niet als enige meisje in de klas wou zitten. en secretaresse sprak me ook gaan. dusja keuze snel gemaakt.

succes met je opleiding :slightly_smiling_face:

Ik vind meisjes die weten wat ICT inhoudt best wel stoer, maar ik volg het zelf niet.

Niks voor mij, maar ik vind dat als het je interesseert dat je je absoluut niet moet laten misleiden door het aantal meisjes of jongens die de opleiding doen.

^Soms is het wel moeilijk om alleen met jongens in de klas te zitten (als dat andere meisje ziek is) maar heb liever klas vol jongens dan klas vol meisjes eigenlijk

@PickPocket: Dankjewel :grimacing:

@Voquesh: Wat zonde :open_mouth: maja heeeel veel suc6 met secretaresse (dat was mijn tweede keus ook)

Ja, klopt. Dat is misschien wel jammer. Maar ik denk inderdaad dat je met een groep jongens toch beter op kan schieten dan een groep meisjes. Jongens zijn meestal aardiger en spontaner en zoeken minder snel ruzie met een meisje denk ik. En als het je leuk lijkt zou ik het lekker doen!

Oh, sorry zie nu pas dat je het al doet haha, vind je het wel leuk?

Ik vind het wel stoer dat je bijna als enige meisje die opleiding doet, ik weet niet of ik dat zou doen… Maar ik vind niet dat alleen mannen in de ICT thuishoren, dat slaat nergens op.

@Livethegoodlife: Ja het is wel leuk, als je er een beetje aanleg voor hebt wel. Maar inderdaad het is fijner om jongens te hebben want die gaan niet roddelen over wat je aan hebt.
@BlowMeAway: Je moet eens weten hoeveel leraren zeggen: Een meisje in de IT? Pfff nou daar komt wat van zeg…

maar er schijnen een paar vrouwen uit amerika beroemd te zijn, vanwege hun status in de IT ofzo… maja weet het ook niet.

Wat een positieve reacties allemaal… had het niet verwacht haha!:stuck_out_tongue:

hihi ik heb een klas vol meisjes, oke 1 jongen (gay) maar die vind zichzelf ook een meisje!
en het is idd stoer dat je die opleiding doet want als je mij iets vraagt daarover is het enige antwoord wat ik kan geven: ‘uhm ja, computers?’

ik heb toen een meeloopdag gehad met ICT en die leraar wilde zooo graag dat ik die opleiding ging doen want ze willen zo graag meer meisjes hebben. Was wel grappig want toen ik op de gang liep keken al die jongens alsof ze nooit eerder een meisje hadden gezien ofzo. Echt van oooh kijk een meisje!
Maar ik heb toch voor wat anders gekozen en heb nu wel een klas vol meisjes, opzich is dat ook wel gezellig! Lekker over meiden dingen kletsen.

ik ben een van de weinige meiden bij mij op school die verstand heeft van computers.
Ik weet niet echt wat ik wil gaan doen. x]

@SweetPrincess: Dat klopt ook :slightly_smiling_face: maar als je er eenmaal opzit dan gaan ze je plagen xD

Ik heb het wel als vak op de middelbare gehad maar vond het nogal saai…

Ik zit zelf ook op een Ict opleiding, applicatieontwikkelaar opzich helemaal niks mis mee! alleen vind ik het wel jammer dat ik het enigste meisje ben

Mijn tweede keus (eerste keus is Geneeskunde) is Medische informatiekunde, maar dat is een redelijk ‘vrouwelijke’ informatica-achtige studie.