Weg
Bijna 19
Je kan beter proberen op jezelf te gaan wonen. Weglopen benadeel je grotendeels jezelf mee. Je hebt al een adres, maar daar kun je niet voor eeuwig wonen en uiteindelijk belast je hem/haar/hen ook mee. Zoek een baan zo ver van je ouders als je wilt en zoek je eigen plekje om te wonen. Waarom per sé weglopen?
Inderdaad, je bent meerderjarig. Op jezelf wonen is een veel betere optie.
Ik sluit me er bij aan met wat hierboven word gezegd.
Wat vervelend dat je waarschijnlijk in een kut situatie zit waardoor je wilt weglopen en ook dat dit niet de eerste keer is. Is het mogelijk om meer over de situatie te vertellen? Hoe is het de vorige keer gegaan, hoe gingen je ouders er mee om?
Ik zou niet ‘weglopen’, het beste is om met je ouders in overleg te gaan. Misschien zien zij dan in dat er dingen moeten veranderen.
Of ga eerst in gesprek met een maatschappelijk werker, hij/zij kan ook onderdag voor je regelen.
Ik ben zelf 2 jaar geleden uit huis geplaatst (ben nu 16) en ben blij dat dat zo is gebeurd en dat ik niet weg ben gelopen (wat ik ook vaak heb gedaan) ik kan je vertellen dat als je wegloopt, je zomaar uit je onderdak kan worden gezet, en dan sta je op straat.
Ik adviseer je om met je ouders en maatschappelijk werker te gaan praten, dit kan oplossingen geven en meer zekerheid van onderdak voor langere duur.
En als je toch wilt weglopen, eerst zekerheid hebben voor een baan.
Weg
Weg
jongen,wat hierboven al gezegd wordt. beter ga je op jezelf wonen,
Als je nog een keer op tros gemist komt weten wij in ieder geval waar je zit :’’)
Weg