Meiden die voor 'vast' in het buitenland wonen

Hier zijn/waren de Girlsceners uit dit topic woonachtig!

Hier beneden vind je een overzicht van landen/steden waar de Girlsceners die zich in dit topic gemeld hebben wonen of woonachtig waren. Als je van plan bent om naar het buitenland te verhuizen kun je hier al je vragen stellen of een note sturen naar de persoon die er woont/gewoond heeft.

Curaçao: Audreymaiden (Woont er momenteel)
Berlijn/Duitsland : BA (Woont er momenteel), Juliamuller (Van orgine uit Berlijn)
Sydney/Australië:Leeka (Woont er momenteel)
Zuid- Frankrijk: Leeka (Binnekort woonachtig)
Londen/UK: InstaGLAM (Heeft er 2 jaar gewoond)
Hongarije: Fashionlady (Woont er momenteel)
Brazilië: Nylleve (Heeft er tot haar 9e gewoond)
Zürich/Zwitserland: Alaxandra (heeft er gewoond)
Genéve/Zwitserland: Alexandra (woont er momenteel)
Suriname: Traveler (Heeft er gewoond)
Israel: Absolutelychuffed (heeft hier gewoond)

[size=14pt]Landen en reis gerelateerde topics

Het Australië fan topic
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/australie-fantopic-302567.0.html

Anglofielen verenigt u! (UK liefhebbers)
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/anglofielen-verenigt-u-259054.0.html

Het grote reis topic!
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-grote-reis-topic-246748.0.html

Werken als au-pair
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/werken-als-aupair-297595.0.html

Reisgenoot/Reisgenoten gezocht!
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/reisgenootreisgenoten-gezocht-234527.0.html

Hee dit vind ik interessant. Mis je je familie en vrienden in nederland niet veel? En hoe reageerde zij toen je zei dat je naar curacao ging?

Dit ja haha. Ik wil zelf ook nog op buitenlandse stage trouwens :slightly_smiling_face:

Zou graag in t buitenland willen wonen, zeker een toekomst plan!

Het lijkt mij ook heel gaaf! Maar toch zou ik mn familie wel heel erg missen…

Over 6 jaar pas :’(

Ik woon als Nederlander in België, valt dat dan niet onder ‘buitenland’?

Niet echt verbaasd. Dit roep ik als sinds ik als 5- jarige naar Aruba op vakantie ben geweest. Alleen is het ‘per ongeluk’ Curaçao geworden doordat ik hier een stageplek kreeg, en om eerlijk te zijn vind ik het hier leuker! :slightly_smiling_face: Ik skype meerdere keren per week met mijn moeder en een paar keer per maand met vriendinnen uit Nederland. We whatsappen ook vaak natuurlijk dus ze zijn niet helemaal weg, en ik niet voor hen! :slightly_smiling_face: Het is wel af en toe erg moeilijk te bevatten dat ik mijn droom werkelijkheid heb gemaakt.

Als je het op die manier bekijkt wel ja! haha. Maar ik zei dit in de beginpost omdat de gs members van orgine Belgen of Nederlanders zijn. Een Nederlander in België is weer een ander verhaal ja (:

Oh wat super! Ik heb altijd al willen wonen in het buitenland. Mijn vriend zit nu voor 6 maanden in Portugal, omdat hij geen school had en de mogelijkheid kreeg als reisleider te werken kon hij zijn droom achterna gaan!
Ik zit nu nog op school en moet daarna nog lang studeren. Dat wil ik allemaal in Nederland doen omdat je dit niveau (moeilijk) kunt vinden in het buitenland. Wel hoop ik op een stage in het buitenland (bij de opleiding die ik wil doen kan je naar Singapore en daar ben ik geweest en vond ik super!) Maar na mijn opleiding hoop ik sowieso lang te gaan reizen en de wereld te zien en dan ergens een baan te vinden, buiten Nederland. Alleen het klimaat en die continue haast is voor mij al een reden om weg te gaan. Het is hier allemaal top geregeld hoor, daar niet van. Maar het ligt mij niet.

Ben je ook bij je toenmalige stage adres blijven plakken? Ik verhuis in augustus voor een jaar naar het buitenland en hoop eigenlijk ook wel te blijven plakken :wink: Het zou mijn ouders ieder geval niet verbazen als ik niet meer terug kom, haha!

Ik hoop te verhuizen naar de VS binnen nu en 5 jaar. :slightly_smiling_face:

Ik woon sinds september in Berlijn! Ik kwam hier voor mijn stage, maar werd verliefd op Berlijn en besloot hier te blijven. Vind het nog steeds super! Alhoewel ik soms wel heimwee heb, maar dat hoort er een beetje bij. Mijn beste vriendinnen wonen namelijk nog in Nederland

Aha, dit topic moet voor mij nog even open blijven. Ik heb tot 10 augustus 2010 in Australië gewoond en in augustus 2018 gaan we weer terug. Godzijdank, want ik vind Nederland helemaal niet leuk.

Ik zit nu in Australië tot 7 juni, daarna verhuis ik voorgoed naar zuid Frankrijk. Heb er ondertussen tijdens mijn studie al 8 maanden kunnen wonen. Ik heb de taal daar leren spreken en tja… cultuur verschillen zijn er zeker!
Heimwee heb ik er nooit gehad. Het is mijn thuis. Daarnaast sta je in korte tijd weer op Nederlandse grond, vluchten zijn goed geregeld.

Ik heb 2 jaar in londen gewoond, telt dat? :'D

Ah oké :slightly_smiling_face: Want het ligt erg dichtbij, maar het cultuurverschil is enorm! Voor mij is het wel een tussenstop, ik doe hier mijn bachelor en ga daarna voor mijn master door (het liefst) een grote Europese stad in waarschijnlijk Frankrijk of Duitsland.

Wauw, gaaf! Ik vraag me af he, hoe heb je dat zo geregeld dat je daar bleef na je stage? Heb je allemaal nieuwe vrienden daar gemaakt? Hoe is het leven daar?