Meiden die twee opleidingen volgen

Hoii iedereen,

Ik zit dus zo in mijn examenjaar, en de studiekeuze moet dan ook dit jaar gemaakt worden. Ik wilde hiermee vroeg beginnen voordat school weer begint omdat ik bang ben dat ik door de druk van examens ik het steeds ga uitstellen.
Twee opleidingen volgen heeft mijn aandacht getrokken en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of dit nu doet. Zoja hoe zwaar is het eigenlijk, ik weet natuurlijk wel dat het veel doorzettingsvermogen nodig heeft maar houden julie wel ook tijd over voor leuke dingen doen ensw. Graag meer info :upside_down_face:

Ik vind het al moeilijk zat om 1 opleiding te doen. Vooral het eerste jaar is even aanpoten, omdat het het eerste jaar is. Alles is nieuw en je wilt toch graag je propedeuse halen in 1 jaar. In de jaren erna komt er alleen maar meer werk bij en wordt het allemaal moeilijker.

Ik vind 1 studie al pittig haha, met alle keuzevakken en stages erbij.

Welke 2 opleidingen hebben je aandracht getrokken dan?

Aan de stage heb ik nog niet eens gedacht inderdaad, dat maakt het dan al helemaal onmogelijk

Het ligt er heel erg aan welke twee opleidingen het zijn of het handig is. Of je veel college hebt bijvoorbeeld en veel kunt schuiven in het rooster. En ook gewoon aan hoe hard je kunt werken.

Wat ik een aantal mensen om me heen heb zien doen is eerst met 1 opleiding beginnen, en toen ze tijd/zin over hadden, gingen ze er in het tweede jaar een opleiding bij doen. Zo kun je het eerste jaar rustig wennen en ben je iets flexibeler qua planning (aangezien je in het eerste jaar waarschijnlijk meer verplichte dingen hebt, en je dan geen 2 eerste jaren tegelijk hebt).

Als je niet goed kunt kiezen tussen twee opleidingen, zou ik zeker een meeloopdag doen als ik jou was. Dat geeft een beter beeld dan een open dag :slightly_smiling_face:

Ligt inderdaad echt aan de opleidingen die je wilt gaan doen. Sommige opleidingen zijn erg goed te combineren (bijvoorbeeld meerdere technische opleidingen), doordat bijvoorbeeld minors goed in te passen zijn.

Welke opleidingen wil je gaan doen?