Meiden die geen wiskunde/economie hebben gedaan?

Ik heb even een vraagje aan iedereen die géén wiskunde heeft gekozen in zijn pakket op de middelbare school…
Doen jullie nu de opleiding die jullie écht wilde gaan doen & hebben jullie er spijt van of niet?

X

Up, dat wil ik ook graag weten!

Ik kan je niet helpen, maar ik heb beide gedaan. Als ik je een advies mag geven zou ik het wel kiezen als ik jou was.

Wiskunde is mss saai en kan nu nutteloos lijken, maar ik denk dat je er echt goed aan doet om het te kiezen (sowieso wiskunde, economie is niet heel noodzakelijk).

Ik heb geen economie waar ik nog steeds erg blij mee ben . En ik heb een paar vriendinnen die geen wiskunde hebben en die zijn daar nog steeds tevreden mee

Ik heb het wel en doe nog geen opleiding, volgend jaar pas :slightly_smiling_face: Maar ik kwam er wel achter dat je bij heel veel opleidingen ook gewoon zonder wiskunde kan :wink: veel meer dan mij verteld is…

Ik heb het niet en ga een opleiding doen waar ik het uiteindelijk wel nodig heb gehad (eco) maar waar je een simpel toetsje moet doen. Al mijn andere vriendinnen hebben het totaal niet nodig gehad en hadden het echt echt echt oprecht zwaar gehad als ze hadden gekozen.

Als ik jou was zou ik op z’n minst wiskunde kiezen. Nu hoor je mensen misschien niet klagen over het feit dat ze geen wiskunde hebben, maar na je middelbare schooltijd zul je vaker tegen de negatieve consequenties daarvan aanbotsen.
In de puberteit zijn je hersens nou eenmaal nog niet zover ontwikkeld dat je je nu deze consequenties realiseert. Je kan nu nog niet zeker weten dat je het niet nodig hebt bij je vervolgstudie, omdat je emoties en mens- en wereldbeeld zo om kunnen slaan. Daarnaast zijn wiskundige vaardigheden, zelfs bij niet met wiskunde gerelateerde kwesties, zeer nuttig. Het is niet voor niets één van de drie basisvakken.
Ik weet niet hoe het met HBO studies zit, maar als je economie niet nodig hebt voor een studie die je leuk lijkt kan je dat zonder gevolgen laten vallen.

Ik heb geen wiskunde en wel economie, al is dat geen ideale combinatie, ik de opleiding doen die ik altijd al heb willen doen, nooit gezeur over gehad. Ik heb er geen spijt van, nooit gehad. Ik vind het heerlijk.

Ik had geen wiskunde maar wel economie en ik doe nu de opleiding die ik wil doen. :slight_smile:

Je kunt meestal een test doen voordat je toegelaten word, als je deze haalt mag je ook je opleiding doen.

Ik heb wel wiskunde gedaan maar doe nu een studie waarvoor dat niet nodig was (:

Ik heb geen economie en geen wiskunde. Ik heb heel erg spijt dat ik economie heb laten vallen, wiskunde not so much. Maar ik ga toch een opleiding doen met een economisch kantje eraan.

Ik faalde altijd hard in beide vakken, maar ben blij dat ik ze had (wiskunde was sws verplicht). Vooral economie is erg handig nu!

Ik heb in beide vakken geen eindexamen gedaan en doe nu een sociale hbo opleiding (ben 2e jaars nu) en daar heb ik het dus ook niet nodig. Geen seconde spijt van gehad ook, heb het altijd rot vakken gevonden en heb echt niet het gevoel dat ik iets mis.

Ik heb geen van beide gehad en ik heb nog niet echt spijt ervan! Ben wel gestopt met mijn opleiding maar dat had daar niks mee te maken. En in september begin ik weer met een nieuwe opleiding waarbij ik dat niet nodig heb. Dus nee, ik heb er geen spijt van. Maar het ligt denk ik ook wel een beetje aan wat je later wilt gaan doen. Het is sowieso verstandig om te kiezen dus denk er goed overna =)

Ik heb geen wiskunde én geen economie gehad, van dat laatste heb ik wel spijt want voor mijn opleiding heb ik m&o of economie nodig. Waardoor ik die vakken nu dus op de Vavo volg.

voor rechten heb je het niet nodig
wat wel terugkomt is M&O

Ik heb beide niet in mijn profiel gehad, dit was min of meer verplicht, ik stond te laag voor wiskunde om e&m te mogen kiezen.
ik heb er wel veel last van ervaren, bij heel veel studies vragen ze gewoon wiskunde. nu doe ik een opleiding die ik leuk vind, maar deze is particulier omdat ze bij dezelfde opleiding op andere scholen wel wiskunde vragen. een stuk duurder dus.

kies wiskunde en economie is mijn advies (:

Ik zit nu in de 4e en heb geen wiskunde…
Denk niet dat ik problemen ga krijgen bij mijn vervolgopleiding, ik heb hiervoor ook 4 jaar wiskunde gehad dusja.