Meiden die geen auto rijden

Ik open dit topic omdat er vast meer meiden (16+) zijn die nog geen rijbewijs hebben. En er ook nog geen behoefte aan hebben. Door medische redenen,angst om te rijden of andere redenen.

Jezelf even voorstellen mag maar is natuurlijk niet verplicht.
Naam-
Leeftijd-
Reden geen rijbewijs-

Hopelijk vinden we steun in elkaar. :kissing:

Edit 2016:
De Meiden:

Naam-Aukje (bijnaam)
Leeftijd-20
Reden- Ik heb in 2011 een hersenkneuzing opgelopen,doordoor ben ik sneller vermoeid. Ik heb vorig jaar wel geprobeerd mn rijbewijs te halen. Maar door mijn ‘‘medische beperking’’ moest ik een veilige rijtest doen. En dat heb ik helaas niet gehaald. Ik ben nu aan sparen voor een huisje,heb ik dan nog geld over dan ga ik er weer opnieuw naar kijken :slightly_smiling_face:

Enjoy the club!!!

Aw. Gaat het wel steeds beter? Ik ben pas op m’n 19e begonnen, maar nu wel determined om het te halen. Maar had er geen zin in :stuck_out_tongue:

Om dit moment ben ik niet meer bezig met mijn rijbewijs. Maar over 2/3 jaar wil ik het graag weer proberen.

En gaat beetje goed bij jou? Mag ik vragen waarom je er nog geen zin in had?

Ik ben 17 en ik durf gewoon echt niet haha, hoewel m’n ouders me langzaamaan wel aan het dwingen zijn

Ik wil binnenkort wel beginnen met lessen, maar of ik er echt zin in heb? Nee. Niet echt.

Ik ben nu 20, over paar maanden 21 en moet nog beginnen.
Toen ik rond de 16 was heb ik me er nooit mee bezig gehouden, en later heb ik me op school gefocust ipv autorijden.
Nou ja nu ben ik 20 en durf ik het écht écht écht niet :’)

Mag ik vragen hoe je een hersenkneuzing oploopt? Lijkt me heel naar voor je.

Tot nu toe gaat het goed! Theorie in 1 x gehaald, alleen m’n instructeur is volgende week op vakantie en dat vind ik best lame want ik les 2 x per week want dat is het effectiefst. Ik ga in september op uitwisseling en het leek me gewoon een ‘now or never’ moment. En het is heel handig om naar festivals en feestjes en andere afspraken te rijden enz. Maar ja autorijden leek me niet leuk en ik ben vet perfectionistisch dus ik irriteer me eraan als alles niet in 1 x goed gaan en wraagh. Maar het idee om dat rijbewijs gewoon te hebben lijkt me heel fijn dus dat houd me bezig :stuck_out_tongue:

Naam: Nefelibata
Leeftijd: 19
Reden: Ik heb totaal geen behoefte aan een rijbewijs, ik heb mijn ov kaart :grinning: En daarnaast vind ik het belachelijk veel geld en dat heb ik er niet voor over.

Het was best naar,gelukkig heb ik er weinig bewust van meegemaakt. Ik was op weg naar school, en toen reed een auto mij aan.

Mooi dat het goed gaat,het leek me ook erg handig. Helaas was het voor mij nog niet weggelegd. Ik snap dat je hem nu graag wilt hebben. Ik hoop dat het je lukt. Veel succes alvast!

Inderdaad, het is belachelijk veel geld.
Mijn andere reden is dat ik op mijn 16e heel graag een scooter wilde en toen net in de periode viel dat ik er examen voor moest doen. Vlak voor dat examen had ik nog een ‘rijles’. Ik was al heel gespannen en toen kreeg ik ineens iemand die ik nog nooit gezien had. Een enorme neger met van die mega blingbling. Ik maakte allemaal fouten van de zenuwen, nou dat heb ik geweten… Werd uitgescholden en helemaal de grond ingetrapt. Natuurlijk gezakt daarna!

Uiteindelijk het toch nog gehaald bij een andere rijschool die rekening hield met mijn faalangst, maar aan het autorijbewijs halen wil ik echt nog lang niet denken na deze ervaring.

Geen geld en ik krijg het niet van mammie en pappie. Oja en ik ben 21

Ik kon het geld beter gebruiken toen ik net 18 was geworden, dus toen is het er nooit van gekomen. Ik ben inmiddels 20 en ik ben er wel voor aan het sparen (en nog maar op de helft van het ingeschatte kostenplaatje, dus nog wel even te gaan) en dan als ik het geld heb zal het er ooit wel van komen, maar ik heb niet echt haast :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zou het eigenlijk krijgen van mijn ouders, maar toen die uit elkaar gingen moest ik het zelf bij elkaar verdienen. Dat heb ik ook gedaan, maar door een beetje mot met mn instructeur (tevens eigenaar rijschool) en het 2x zakken voor theorie ben ik gestopt. Nu ben ik 21, en wil er pas aan beginnen als ik (bijna) klaar ben met school.

Ik vind het niet nodig, want kan alles op de fiets of met het OV doen.
Bovendien faal ik sowieso in zulke dingen, dus kan ik mijn geld beter anders besteden :’)

Ik heb geen geld en tijd haha, iedereen die ik ken krijgt het van zijn ouders maar de mijne hebben er geen geld voor, en ik kan mijn geld wel beter gebruiken haha. Tot nu toe ben ik heel tevreden met mijn ov :slightly_smiling_face: Alleen gaan de treinen naar mijn mini dorpje maar tot 12 uur, dus dan zou een auto wel fijn zijn maar aangezien ik hopelijk binnen een jaar op kamers ga in Leiden, heb ik daar ook geen last meer van dan xD

Yay! Ik ben niet de enige! Mijn vader wilde het liefste dat ik op mijn 16e zou beginnen. Ik ben nu 18 en mensen kijken me echt raar aan als ik zeg dat ik rijlessen als verjaardagscadeau heb afgeslagen. Mijn moeder heeft ook geen rijbewijs (wel mee begonnen, maar durfde niet verder) en ik red me prima met het ov.

Ilona
22
Geen geld , ging samen wonen met mijn ex & nu niet genoeg uren op werk om ervoor te sparen helaas

Geen geld, zowel ik als mijn ouders. Dus ja, dat gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik studenten OV.
Ik was altijd degene die het hardste riep waarom ik in godsnaam zou rijlessen want ja 4 jaar ov (waar er onderhand al meer dan anderhalf van om zijn. gaat hard hoor)
Maar nu al mijn vriendinnen rijbewijs hebben, sowieso super veel mensen die ik ken wil ik echt zoooo graag kunnen rijden. Heb niet eens echt nodig, maar ik wil het gewoon super graag nu. En ook elke week de zoveelste op fb die rijbewijs gehaald heeft ugh
ik wil ook.

Ben 18 trouwens.

18, heb er dit moment totaal geen behoefte aan en red alles nog wel lopend/fiets/ov. Ook heb er het geld niet voor op dit moment. Misschien dat ik na mijn opleiding ga beginnen maar dat zie ik nog wel even en eigenlijk is een auto in de sector van mijn opleiding best handig.

Dit. Doe lekker milieu vriendelijk