Meiden die geen alcohol drinken?

Hallo,
Zijn er hier meiden die geen alcohol drinken ondanks dat ze 18 jaar of ouder zijn?

Ikzelf ben bijna 2 jaar gestopt geweest met het drinken van alcohol omdat ik van mijn 16e tot 18e nogal afhankelijk was van de alcohol. Toen ik inzag dat het echt de verkeerde kant opging, ben ik dus gestopt.
Ik ben na die 2 jaar weer begonnen voor de gezelligheid, maar niet meer zo erg als toen daarvoor. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet drinken. Ik wil dat het gewoon gezellig is zonder alcohol maar ik krijg steeds dingen te horen zoals “Neem gewoon een drankje, is toch gezellig” Of “Nou, wat ben jij saai zeg”

Dus zijn er hier meiden die (bijna) nooit alcohol drinken en hoe ga je hiermee om?
Drinken je vrienden wel en hoe reageren zij op jou?

Ik drink bijna nooit alcohol. Wordt somehow misselijk van wijn en bier en vind mixjes weer zo duur.

Snap niet dat ze zeuren dat je geen alcohol wilt drinken, de avond kan leuk genoeg zijn zonder, toch ?

Ik dronk vanaf 14 tot 17 elke dag een biertje na school. Ik vond het wel chill. Heb nooit echt vrienden gehad, dus echt zuipen zat er toch al nooit in. Ik heb wel een x op een verjaardag van een oude vriendin zoveel gedronken dat ik over mijn nek ging en sindsdien nooit meer zoveel gedronken. Misschien 1 wijntje in de 2 maanden, bijna niks.
Sinds kort ga ik zo af en toe uit, maar alleen met mijn vriend en hij verplicht me nooit, maar op zo’n avond giet ik het er in. Gelukkig is zo’n avond ook maar 1 x in de zoveel maanden (misschien kwartaal). Maar ik krijg gelukkig nooit reacties van saai oid! Veel jongeren vinden het ook best “goed” haha.
Ik klink misschien ouderwets, maar ik zit liever thuis op de bank met een wijntje.

Heel oninteressant verhaal, maarja :cold_sweat:

JUAAAAAAAH ik meld me.
Ik ben 2 keer echt superdronken geweest en daar heb ik spijt van. Toen ik 2 jaar geleden nieuwe medicijnen kreeg ben ik helemaal gestopt met drinken.
Mijn vrienden drinken allemaal wel en ik word er soms niet goed van hoe vaak ik wel niet word gevraagd waarom ik niet drink.
Maar goed.
Het bevalt me prima. Uitgaan en feestjes vind ik leuk zonder alcohol, ik vermaak me wel :sunglasses:
De meesten mensen reageren verbaasd of snappen me niet.
i don’t really care

Op mijn 16e verjaardag was de enige keer dat ik echt heb gedronken nu bijna 4 jaar later drink ik helemaal niet. Om de simpele reden dat ik het gewoon echt niet lekker vind ook ken ik meerdere mensen die te veel afhankelijk zijn van alcohol en ik zou het verschrikkelijk vinden als dat bij mij ook zou gebeuren.
En wat een onzin dat ze dat zeggen hoezo ben je saai als je niet drinkt? Lijkt me eerder dat je saai bent als je alcohol nodig hebt om een leuke tijd te hebben.

Ik drink ook nooit. Ik vind het meeste ook gewoon niet lekker en hou liever wat meer de controle. Bovendien heb ik ook gezien wat alcohol(verslaving) met je kan doen en dat is ook een reden voor mij.

M’n vrienden vinden het overigens prima hoor, ze doen er nooit raar over. Sommige mensen vinden het wel heel knap dat ik niet drink :’)

-

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga zelf ook maar heel weinig uit maar toevallig was ik vrijdag in de kroeg met een vriendin en m’n vriend. In het begin dronk ik alleen maar cola, en mijn vriendin zei ook steeds dat ze het goed vond en zo. Maar toen het wat later werd en mijn vriendin al wat aangeschoten was begon ze dus te zeggen dat ik ook gewoon lekker moest drinken en dat dat pas echt gezellig was en dat ik er nu maar beetje bij zat. (Ik was wel gewoon aan het mee praten enzo, dus snap niet waar dat vandaan kwam…)

Maar ik wil gewoon niet meer afhankelijk zijn van die alcohol en het zonder ook gewoon gezellig hebben. Maar ik merk aan mezelf dat ik dronken mensen gewoon irritant vind en ik snap hun humor dan ook niet meer :") Dus als ik dan niet drink en iedereen om mij heen is dronken of aangeschoten, is ook niet echt leuk ofzo xD
Ik zit ook liever gewoon thuis met een goede film en lekkere hapjes, heel saai misschien maar de kroeg hoeft van mij dan niet zo… Maar aan de andere kant word je wereldje dan zo klein. Omdat iedereen die ik ken van zuipen en feesten en kroegavonden houd…

Ik drink niet zo vaak, maar ik ben 17. Ook voor die alcoholwet dronk ik bijna nooit. Af en toe een drankje op een verjaardag, meer niet. Ik denk dat het deels te maken heb met de vrienden waarmee ik omga tijdens stappen, maar ook deels omdat ik er zelf nauwlijks behoefte aan heb.

Ik drink bijna nooit alcohol, eigenlijk alleen met oud & nieuw.
Ik heb vroeger met uitgaan wel gedronken, maar ik vind cola toch lekkerder, en goedkoper :stuck_out_tongue:
En ik merk het de volgende dag heel erg, of ik nou 1 biertje drink of 20, ik heb sowieso de volgende dag barstende koppijn, dus ik hoef het niet meer. Ik mis het niet, en ook al drinken vrienden wel, ik vind niet dat ik iets misloop, vind het prima zo

Ik drink ook amper alcohol; een paar keer per jaar met uitgaan en dan ook niet super veel. Bier en wijn lust ik niet, dus ik drink altijd mixdrankjes en die zijn meteen zo duur. Ik ben te vrekkig om zoveel geld daaraan uit te geven en cola smaakt me meestal beter! Gelukkig denkt mijn beste vriendin hier hetzelfde over haha.
Bovendien merk ik dat wanneer ik alcohol drink dat ik de dag erna last heb van maagzuur. Dat vermijd ik toch liever.

Ik meld me! Ik drink ook geen alcohol maar dat voornamelijk omdat het niet mag vanwege mn medicatie…

Ik heb nooit alcohol gehad en zal het ook nooit drinken, ik vind het prima zo :slightly_smiling_face:

Ik drink eigenlijk zelden. Mag ook niet veel drinken ivm een ziekte, dus drink dan max. twee glazen.
Merk dat ik in de winter eigenlijk bijna nooit drink en in de zomer weer iets meer. Vind een wijntje bij het barbecueën enzo wel erg lekker namelijk!

Maar verder is het misschien 1 glas per maand ofzo :’)

Ik meld me! Ik ben klaar met alcohol. Of beter gezegd alcohol is klaar met mij :slightly_smiling_face: Ik heb jarenlang véééééél gedronken maar dat is een paar keer niet goed gegaan en dus ben ik ermee gestopt. Op dit moment word ik er heel erg depressief van, dus ik raak geen druppel meer aan, dat lijkt mij beter voor iedereen.

Hoe mijn vrienden reageren, nou de vriendinnen die al eens een avond uit mijn vorig leven hebben meegemaakt zijn waarschijnlijk blij dat ik niet meer drink haha. En de anderen zijn blij dat ze een BOB hebben in de groep.

Veel van mijn vrienden drinken, en ik heb geen probleem met een glaasje, als het maar niet te veel wordt, want dan heb ik er nog weinig aan. En ik krijg ook vrij weinig opmerkingen. Ben ook best gezellig zonder glaasje dus ik heb nog nooit gehoord dat ik saai ben. Maar ik heb ook een brede internationale vriendenkring met veel moslims die ook niet drinken dus wat dat betreft val ik niet echt op.

Nu ik dit zo zie staan weet ik dat het een leugen is. Ik krijg soms de opmerking dat ik de enige blonde ben met een cola :slightly_smiling_face:

Ik drink wel eens een avondje niet of niet veel als ik uit ga. Het is dus niet zo dat ik nooit alcohol drink maar af en toe drink ik heel weinig. Het is vooral omdat ik dan niet zoveel geld wil uitgeven (Ik ken vriendinnen die 30 euro op een avond uitgeven en een vriend die zelfs 100 euro op een avondje uitgeeft, dat is echt niet meer normaal) en ook omdat ik dan geen gezeur kan krijgen met de politie omdat ik nog geen 18 ben. Ik kan ook prima een leuke avond hebben zonder alcohol en het is leuk als je de volgende ochtend je hele avond nog herinnert :slightly_smiling_face:.

Ik drink misschien 2 biertjes per jaar. Het kan me echt geen hol schelen wat anderen daarvan vinden. Vrienden weten dat ik niet drink. Sowieso heeft nog nooit iemand tegen me gezegt van ‘doe eens gezellig’ of in die trant. Ook heb ik een grafhekel aan dronken mensen.

Ik drink zelf ook bijna nooit alcohol, omdat ik het gewoon niet zo lekker vind als fris en bijna altijd dorst heb. Daarnaast moet ik vaak naar vrienden rijden, dus dan kan ik ook geen alchohol drinken…
Heb er totaal geen moeite mee en er zijn vrijwel geen mensen die er opmerkingen ofzo over maken.
Daarnaast is het heerlijk om in het weekend wakker te worden zonder een lam gevoel / kater haha :stuck_out_tongue:
Oja en het scheelt ontzettend veel geld!! Ik geef liever €50,- uit aan kleding/uitje/uit eten dan aan alcohol.

Hm, ik drink alleen soms thuis met vrienden, eigenlijk nooit ergens anders want ik lust geen bier en wijn en de rest vind ik te duur. Mijn vrienden vinden dat prima, maar dat komt ook omdat ik niet uit ga, en bij 1 drankje doen of uit eten gaan of wat dan ook is het niet raar om niet te drinken.
Ik kan me voorstellen dat het met uitgaan toch wél vervelend is als iedereen drinkt behalve jij. Ik zou zeker niet gaan drinken om dat het anders niet meer leuk is, ik zou eerder proberen om gewoon een leuke avond (thuis?) te hebben met mensen die dan ook niet drinken.