Meiden die een "mannelijke opleiding" gaan doen?

Haai, volgend jaar dan eindelijk aan de opleiding eerste autotechnicus beginnen.
Zijn er meerdere meiden die een opleiding (gaan) doen waar voornamelijke alleen maar jongens zitten?
Welke opleiding doen jullie en wat vinden jullie ervan en hoe is de sfeer in de klas?

Xx

Ik zit er aan te denken om commerciële economie te gaan doen. Bij de meeloopdag zat ik in een klas met bijna alleen maar jongens. Er waren iets van 5 meisjes, die ook niet echt allemaal iets met elkaar hadden.
Het was wel echt heel gezellig, maar ik had ook wel iets van oeps wel even slikken.
Ik denk wel dat je helemaal bij autotechnicus vooral jongens tegen zal komen ja, ook op het werk later.

kan het me voorstellen dat het even wennen is. zit er binnen die school niet meer dan autotechniek? en later qua werk zal het natuurlijk ook veel met mannen zijn. ik doe zelf geneeskunde en daar is het ongeveer 50 50.

Is het iig wel altijd rustig op de wc :slightly_smiling_face:

Ja op de school zijn de catogerieën; auto’s, beeld en geluid, bouw en infra, en de veva(militaire gebeuren)

Ik zit er niet tegen op want ja afentoe word je het gezeik van je vriendinnen ook zat :stuck_out_tongue: maarja ik denk dat je wel afentoe wel echte jongensopmerkingen zult horen maar dat hoort er bij, en daar kan ik ook wel om lachen.

hahahahahahah

Ik ga waarschijnlijk een militaire opleiding hierna dus ja ik ook.

Ik hoop dit ook te gaan doen als ik aangenomen word inderdaad. Bij de marine, ook een mannenwereld.

Ik doe technische natuurkunde en het was altijd heerlijk rustig, maar nu zitten we in een nieuw gebouw en is het toilet unisex. Ik voel me genaaid

hahaha dat is zwaar kut.

Ik zag tijdens de opendag briefjes hangen op deuren met “dames wc” dus als ik pech heb zit er in dat gedeelte geen dames wc…

Ik heb maar 2 andere meiden in mijn klas zitten, doe een opleiding tot meubelmaker. Vind de sfeer echt super leuk! Maar ik heb het altijd al beter met jongens dan met meiden kunnen vinden.

Een goede vriendin van me wil bouwkunde doen en ik wil stiekem heel graag orthopedisch chirurg worden, lekker mannelijk

Bij ons op de technische uni hebben ze ongeveer 5x zoveel mannentoiletten dan vrouwen, dus dat schiet ook lekker op (oftewel, megaaarij, ondanks dat we in de minderheid zijn, inmiddels niet zo erg meer als vroeger). :’)
Ik doe niet echt een mannenstudie, door de jaren heen is het bijna 50/50 geworden denk ik. De universiteit waar ik aan studeer bevat wel veeeeel meer mannen dan vrouwen.

Vandaag m’n doorstroomdossier helemaal ingevuld dus wachten op een mail!

Doet me denken aan Callie van Grey’s anatomy :grinning: oké, dat is fictie, maar geen gek idee dus, een vrouwelijke orthopedisch chirurg!

Ik doe de beveiliging, in onze klas zitten maar 6 meiden, en in de andere klas 4, dus genoeg jongens. Maar de sfeer is leuk, en goed. Leer wel voor jezelf opkomen, dat ga je echt nodig hebben! succes!