Meiden die aan het cambridge dieet doen?

Ik begin morgen aan het camebridge 500 dieet. Zijn er mensen die hier ook aan doen?
We kunnen ervaringen delen en elkaar steunen!

Volgens my mag dit niet, er zijn officiele afvaltopics

Wat is dat?

Het Cambridgedieet is een afslankproduct dat in de jaren zeventig werd ontwikkeld door voedingswetenschapper Dr. Alan Howard aan de Universiteit van Cambridge in Engeland. Voor het Cambridge dieet hoeven geen calorieën te worden geteld. In plaats daarvan vervangen caloriearme soepen en dranken het normale voedsel. Elke dieetdrank of elke portie soep levert 153, respectievelijk 154 calorieën. Het dieet is gebaseerd op de inschakeling van de zogenaamde milde ketose. Dit is een lichaamsfunctie die door gebrek aan de benodigde calorieën, de vetreserves van het lichaam aanspreekt. In principe simuleert dit wat onze voorouders in de winterperiode in leven hield. In de zomer werd er goed en veel gegeten om het lichaam in de winter voldoende uit de reserves te laten opnemen.

Van Wiki.

Jaa ik mag per dag 3 shakes drinken in heel veel verscihllende smaken! Ik ben benieuwd of ik het volhoud! Ik ga er tenminste voor de volle 100% voor want ik heb nou eenmaal overgewicht waar ik onwijs graag vanaf wil!

Ik eet nu koolhydraatarm is voor mij de eerste methode waarmee ik afval. Ik heb modifast ook al geprobeerd, maar liever gewoon blijven eten en andere keuzes maken. 11,5 kg binnen 3 maanden is toch niet verkeerd? Misschien een optie als je stopt met het cambridge dieet. Je kunt het natuurlijk niet altijd blijven doen en dan is langzaam weer teruggaan naar een normaal eetpatroon natuurlijk niet verkeerd.

Wauw, klinkt best goed!

Succes iig :slightly_smiling_face:

Ooh en dit wat miss handiger geweest in het ‘Food&Sport’ forum…

Ik ga het ff opzoeken, klikt erug goed!

Ik heb al heel veel diëten geprobeerd maar het fijne aan deze is dat ik niet in de verleiding wordt gebracht om meer te eten.
Ik mag gewoon 3 shakes en daar moet ik het meedoen !

ik ken iemand die dit ook doet, het is wel degelijk zwaar omdat je inderdaad niks anders mag eten. maaaar, met veel beweging erbij is zij wel 30 kg afgevallen in 3 maanden. dat is heel veel en het zeker waard.
succes meid!

Shakes zijn helemaal niet goed voor je.

Sorry, maar dit is volgens mij totaal niet gezond. Je hebt per dag ongeveer 1200 kcal nodig om je organen goed te laten functioneren, dus als je dan gaat leven op drie shakes van 154 kcal zit je ver onder het minimale wat je op een dag binnen MOET krijgen.

Waarom denken mensen dat dit helpt? Je zult dan de rest van je leven hetzelfde moeten blijven eten wil je niet weer op je oude gewicht komen.

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Als je weer normaal gaat eten zal je waarschijnlijk toch weer wat aankomen omdat je jezelf uitgehongerd hebt. Het zal wel een snelle manier zijn om af te vallen maar erg gezond is het niet en je krijgt er waarschijnlijk een jo-jo effect van.

Jo-jo effect treedt op na dieet en omdat je lichaam zich aanpast aan een laag aantal calorieën en voedingsstoffen ga je na je dieet ook meer opnemen dan ervoor en wordt je dus nog dikker als je erna weer hetzelfde eetpatroon neemt.

Het is beter om te gaan sporten, gezonder te eten en minder te snacken.
Of om elke ochtend een lepel azijn te nemen en om elke dag 10 glazen koud water te drinken (verspreid over de dag) heb ik me laten vertellen.

Gewoon gezond eten, niet snoepen en sporten. Als je met zo’n raar dieet afvalt zit het er binnen no-time weer aan

Meid toch, jij was juist altijd zo voor echt gezond en genoeg eten, en nu dit? ):

Ik ken een paar mensen(onder andere mijn vriend) die dit geprobeerd hebben en het kost gruwelijk veel geld en je komt daarna toch weer aan. Eet gewoon gezond, snoep niet teveel en beweeg lekker veel. Dan val je ook af.

Dit, 2 kilo afgevallen in een week zonder sporten. Als je het echt goed doet, werkt het wel. Maar je moet het willen. Een dieet vind ik meer een alternatief excuus om bepaalde dingen nog te mogen.