Meiden altijd zo gemeen??

Ik zit er echt mee dat ik eigenlijk helemaal niet zo goed met meiden op kan schieten. Ze kunnen zo gemeen zijn. En dan bedoel ik achter je rug om roddelen, als je jaloers zijn gemene dingen zeggen ect. Soms voelt het net of ze je niks gunnen. Mijn vrienden bestaan dan ook uit voornamelijk jongens en een meid. Maar als ik eens iets leuks heb kan ze nooit blij voor me zijn, of zei heeft altijd wel weer iets om wat leuker/beter/erger was. Ben ik nu de enige die hier veel last van heeft? Ook hier op gs merk je het vaak, veel meiden voelen zich snel aangevallen en geven meteen een snir of iets dergelijks.
En hebben jullie tips om me niet te ergeren…?

ps. Sorry als dit verkeerd staat. Ik wist niet of het in Lifestyle moest of hier.

Ik vind de meeste meiden ook een stelletje moeilijke achterbakse rotwijven :grinning:

Daarom heb ik ook voornamelijk jongens als vrienden.

Ooh, nee dat heb ik niet. Ik ben het wel met je eens dat meiden heel gemeen kunnen zijn. Zelf ben ik niet bevriend met jongens, maar eigenlijk alleen met jongens-meisjes. Tips heb ik niet echt, je moet gewoon omgaan met mensen waar je je fijn bij voelt. En dat meisje is vast heel onzeker; praat er een keer over met haar.

Oh en saai, dat zijn ze vaak ook.

Ik ben het niet met je eens over alles wat je zegt (dat alle meisjes achterbakse rotwijven zijn, en lastig etc), maar ik merk wel dat ik veel meer jongensvrienden heb dan vriendinnen.

Je moet gewoon de goede vriendinnen uitzoeken.

Ik heb drie goede vriendinnen, die me alles gunnen en altijd oprecht blij voor me zijn. Dat is andersom ook wel.
Tuurlijk kan ik me wel eens irriteren aan ze, of zeg ik tegen iemand anders zo van; jezus, zo vervelend als ze dat doet.
Maar er zijn zat meiden die helemaal niet gemeen zijn! Ik heb nooit ruzie of een meningsverschil met mijn vriendinnen en we reageren ook nooit bitcherig op elkaar. Ik kan heel veel van ze hebben en andersom ook.

Er bestaan echt genoeg oprechte leuke meiden hoor!

Ben al blij te lezen dat ik gelukkig niet de enige ben. Toch kan ik me er soms echt woedend over maken.

Jongens kunnen echt eikels zijn. Ik ken er 'n paar. Maar daarbij heb je ook veel hele lieve jongens.

Hetzelfde met achterbakse meisjes, staan altijd een heleboel schatten tegenover.

yup, daarom heb ik eigenlijk ook vooral jongens als vrienden. Ik heb namelijk zo vaak gehad dat meiden me vreselijke, achterbakse dingen hebben geflikt.

yup, daarom heb ik eigenlijk ook vooral jongens als vrienden. Ik heb namelijk zo vaak gehad dat meiden me vreselijke, achterbakse dingen hebben geflikt.

Je mag jongens ook niet altijd onderschatten hoor, kunnen ook een stelletje roddelende wijven zijn, haha!

Dat is zeker waar. Maar vrouwen die zo zijn daar ga ik ook echt niet mee om, mijn vrienden zijn absoluut niet zo. Ik moet wel zeggen dat ik geen een meisje-meisje als vriendin heb. Maar mannen zijn zo veel leuker om mee om te gaan en dat gaat me ook een stuk makkelijker af.

Maar zoals hierboven gezegd is kan mijn vriend er af en toe ook wat van en dan is het net een wijf. Vreselijk :’)

Ik snap precies wat je bedoeld, alleen is het in mijn geval zo dat ik zo gemeen kon zijn. Dit is echter zo in alle gevallen geweest bij de vrienden die ik geen vrienden kon noemen. Als je merkt dat je vrienden achter je rug om praten moet je je echt afvragen of zij wel vrienden van je zijn. Ik heb uiteindelijk een hele fijne vriendengroep gevonden waarbij niemand over elkaar roddeld en het eigenlijk altijd gezellig is.
In m’n oude vriendengroep waren geen geheimen veilig voor elkaar en was eigenlijk iedereen achterbaks en gemeen naar elkaar. Nu blijkt gewoon dat wij niet échte vrienden waren, vrienden aan wie je alles zorgeloos kan vertellen.

Op GS merk ik wel vaak dat anderen zich heel snel aangevallen voelen, maar dat is denk ik per persoon verschillend. Jongens hebben volgensmij niet echt een algemeen forum zoals girlscene dus dan komt dit ook minder vaak voor.

Tips om je minder aan anderen te ergeren heb ik niet, behalve jezelf goed af te vragen of de meiden met wie je om gaat wel echt je vrienden zijn, of meer kennissen en misschien kan je proberen meer met jongens om te gaan, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de juiste meisjes/vriendinnen te vinden. Niet iedereen z’n karakter sluit nu eenmaal aan met de jouwe. Op dat gebied is het ook gewoon zoeken, net zoals je niet meteen het juiste vriendje vindt.

Zelf heb ik ook echt al verschrikkelijke dingen mee gemaakt met meisjes, meisjes die ik dacht dat ik vertrouwde maar die achteraf meer dan 1 mes in m’n rug hebben gestoken.
Nu heb ik eigenlijk 1 echt goede vriendin, m’n beste vriendin. Ik weet nu ook wat ik aan haar heb. Daarom zoek ik niet echt meer bewust naar nieuwe vriendinnen. Heb liever 1 echte goede vriendin dan 5 minder goede.

Meisjes lijken me ook nooit echt te mogen. Ik heb echt geen idee waarom, maar ze doen altijd een beetje naar tegen me.

Ik heb ook een periode gehad dat ik alleen met jongens omging, alleen hun dachten dat het meer was waardoor dat ook niet ging.

Ik werd ook knettergek van meiden altijd dat geroddel en stiekeme gedoe achter elkaars rug om.

jaa dat vind ik ook

en ik ben een zacht ei dus ik ben gelijk van slag als een meisje een bitchy opmerking maakt

vooral in het echt, als iemand iets gemeens zegt ofzo klap ik helemaal dicht
mijn zelfvertrouwen is ook 0

maar er zijn gewoon veel gemene meisjes…

Dat heb ik dus ook echt heel erg. Vroeger kon ik zoiezo ook al niet vaak met meisjes. Zeker op de basisschool niet, vaak wouden de meisjes dan met me spelen dat ze op mijn pony mochten rijden, maar als ik dat niet wou gingen ze al gemeen doen op school. Dat wag vroeger.

Nu merk ik het nog steeds op school. Soms dan praten ze gewoon achter je rug om met anderen, kijken kwaad naar je van heb je haar weer. Terwijl je niet eens weet waarom. Vraag je het recht op de man, dan is er niks aan de hand. Blijk je later een half verdraaid verhaal op faceboek te vinden ofzo waarom ze boos/pissig was. Dan heb ik echt zoiets van komop, je kunt toch vragen wat er is. Laat staan of het waar is gezien de helft vaak dus roddels zijn waar niks van klopt. Met jongens heb ik dit nooit, dan vragen ze gewoon heb jij dat gezegd? Zo nee, oh okee. Zoja… stom wijf… 2 seconden later ben je weer een lieverd en is her klaar. Ik heb altijd het idee dat sommige meiden je het leven extreem zuur willen maken.

jaa je hebt helemaal gelijk!
in het verleden ben ik echt heel erg genaaid door ‘vriendinnen’ van wie ik dacht dat ze echte vriendinnen waren, ze gingen achter mijn rug over me roddelen omdat ik verdrietig was dat mijn vader kanker had, en dan gingen ze stoken tussen mij en andere mensen en dat ik emo was enzo. en ze steunden me helemaal niet en als ik erover wou praten zeiden ze alleen ja je moet er gwn niet over praten want dan hoef eje er ook niet aan te denken :S pff ik haat zulke walgelijke wijven en dan zogenaamd lieve facebook berichtjes naar elkaar sturen terwijl ze soms over elkaar roddelen bij andere meisjes:S en van die geniepige tweets over elkaar, en als je ze er naar vraagt zeggen ze ,ja het ging niet over jou! terwijl het duidelijk over jou ging. en ook vroeger las ik op twitter, ja nu gezellig met truus en bep naar een terrasje, en dan weten ze dat ik dat lees, en dan gwn niet vragen of ik mee wil terwijl ik het heel moeilijk had

Ik heb 1 meisjes vriendin die ik al vanaf jongs af aan ken, voorderest alleen maar jongens. Ik vind jongens gewoon makkelijker :’)