Meid op zijn verjaardag

Hallo allemaal, ik zit ergens mee. Ik vertrouw namelijk al ff een meisje niet waar mijn vriend mee omgaat in onze vriendengroep. Dit meisje heeft mij ervan verzekerd dat ze niks doet maar toch heb ik soms het gevoel dat ik zie op filmpjes dat ze probeert te flirten. Ik zei tegen hem dat ik haar liever niet op zijn verjaardag wil hebben omdat dit echt tegen mijn gevoelens ingaat. Hij ging hiermee akkoord. 2 dagen later had ik het bijgelegd met dit meisje maar heb ik duidelijk tegen hem gezegd dat dit de situatie niet zal verandere in hoe ik ze met elkaar zie en wat ik erover voel. Nu vroeg hij vandaag weer en zei hij letterlijk ik weet dat je het niet leuk gaat vinden maar ik wil haar toch erbij hebben omdat ik mijn eigen verjaardag wil bepalen. Dit schoot mij echt verkeerd en vond dit niet leuk want ik vroeg waarom en hij zei dat ze wel een sfeermaker is. Dit geeft me dus totaal geen goede gedachten en heb echt het gevoel dat hij die meid boven mijn gevoelens zet.

Wat moet ik doen?!

Je kunt hem moeilijk verbieden met iemand om te gaan. Hij heeft ook zijn eigen leven en zolang er niks tussen hen is is er geen reden om jaloers te zijn. Ook al doet die meid iets, uiteindelijk gaat het erom hoe je vriend ermee omgaat toch? Die meid kan flirten wat ze wil, zolang jouw vriend hier op een respectvolle manier tegenover jou mee omgaat en er niet op reageert heb je geen reden om je zorgen te maken.

Als jij ook continu die meid wantrouwt en je vriend vertelt met wie hij wel en niet mag omgaan, kom je ook heel jaloers en wantrouwig over. En dat soort gedrag zorgt er op de lange termijn alleen maar voor dat het averechts werkt. Natuurlijk wil het helemaal niet zeggen dat je vriend automatisch toch een scheve schaats rijdt, je maakt de kans wel groter. Want als mijn vriend mij ook maar zou blijven wantrouwen en mij dingen gaat verbieden zou ik op een zwak moment ook denken, hij denkt toch al dat ik vreemdga, dus ik kan net zo goed die ander zoenen.

Hij is niet voor niks met jou. Je zult hem moeten vertrouwen als hij je verzekerd dat er niks is. Continu in onzekerheid zitten schiet niks op.

Dat klopt idd maar ik weet dat als zei komt op zijn verjaardag ik me de hele dag ga druk maken en het savonds niet leuk ga hebben waarbij ik denk dat ik zn verjaardag kan verpesten. Ik zei je kan haar beter niet laten komen want ik weet dat ik me hier niet fijn bij voel.

Een relatie met redelijk wat wantrouwen, zal uiteindelijk stuklopen. Gezien het je 2e artikel is over hetzelfde probleem, denk ik toch echt dat je het meer bij jezelf moet zoeken en niet je vriend te veel willen “verbieden”. Mijn vriend gaat ook om met mensen die ik niet allemaal even aardig of leuk vind, maar dat zij zo, want het is zijn vriendenkring.

Probeer anders de rollen eens om te draaien en wellicht dat dat andere inzichten kan bieden. Wat als jouw vriend regelmatig valt over jongens waar je mee omgaat, maar het gewoon simpelweg vrienden zijn.

Ja maar dan maak je jouw probleem de zijne. JIJ hebt die gevoelens dus daar zal je zelf iets aan moeten doen. Je kan niet maar verwachten van je omgeving dat ze allerlei dingen voor je doen of laten alleen omdat jij daar een bepaald gevoel van krijgt.

Je bent er zelf ook bij toch. Wat kan er nou helemaal gebeuren? Probeer gewoon gezellig met elkaar te doen en probeer je vriend eens te vertrouwen. En wat die meid verder doet moet je je niet druk om maken. Zolang je vriend er niet op reageert is er niks aan de hand.

Het is heel erg belangrijk dat jou vriend jou een gerust gevoel geeft. Hij hoort tegen jou te zeggen dat er niks aan de hand is en dat je nergens druk over hoeft te maken. Vervolgens is vertrouwen een hele grote onderdeel hierin. Het kan zijn dat je de andere meid niet vertrouwt, maar als jij je vriend blindelings kan vertrouwen zou er niks aan de hand moeten zijn.

Het is niet aan jou om te beslissen met wie hij om gaat maar hij moet heel duidelijk de grenzen aangeven bij andere en zeker jou niet een kut gevoel geven, want jij moet je ook serieus genomen voelen! Zeker door je vriend! En praat er met hem over en het allerbelangrijkste = luister naar je gevoel! :relieved: