Meerdere bedpartners.

Hoihoi,

Ik zit al eventjes met iets naars in de knoop, ik heb een super lieve en geweldigste vriend die je maar wensen kan. Alleen hij is 5 jaar ouder en heeft al met meerdere meisjes seks gehad. (hij is 20, ik 15). Hij is mijn eerste, en ik ben er van overtuigd dat hij mijn ware is en dat hij mijn enige bedpartner blijft. En dat is dus het geen waar ik mee zit, hij heeft er al zoveel gehad.

Waarschijnlijk denken jullie ; ach meisje waar maak je, je druk om, je vind hem toch leuk en je houd van hem, have fun.

Maar, zo is het echt niet. Ik zit er namelijk al lang mee. En heb het er al met mijn vriend over gehad, maar toch blijft er iets in de weg zitten.

xx

Waarom zit het je zo dwars? Misschien moet je dat eens voor jezelf nagaan en daar dan aan werken. Het probleem zit namelijk in jouw hoofd en niet bij zijn verleden. Nee, je bent niet gek, maar je maakt er wel zelf een probleem van dat hij een verleden heeft met andere meisjes.
Daarbij, toen ik 15/16 was dacht ik ook werkelijk dat mijn ex-vriendje mijn enige sekspartner zou zijn voor altijd, inmiddels weet ik wel beter.

precies dit.

Uiteindelijk gaat het om het nu en niet om het verleden. Wees blij dat hij er open over is :wink: Zie het als voordeel. Heeft hij in ieder geval ervaring met hoe het lekkerst voor jou kan zijn :wink: Niks is zo awkward als je vriend nog van alles is aan het proberen en je er bij ligt van hmmm ik voel niks.

geloof me, hij zal niet je enige bedpartner zijn.

Niet als ze zo jong is. Als ze nou 20 of ouder geweest zou zijn had ik het nog wel geloofd dat dat zou gaan gebeuren, maar als je nog zo jong bent is de kans dat je voor altijd bij elkaar blijft nihil.

Als eerste wil ik een ding heel goed duidelijk maken. Jij bent vijftien en hij is twintig. Heel duidelijk dat jij minderjarig bent en hij meerderjarig. Of je ermee in stemt of niet dit is 3 jaar lang strafbaar. Dat is je wel duidelijk? Als tweede je bent pas vijftien. Je zegt zelf hij is je eerste. Op dit moment voelt het goed om bij hem te zijn en denk je dat hij je ware is, geloof me ik weet het, want ik had precies dezelfde gedachten toen ik mijn eerste had. Maar naarmate je bij hem bent gaan er dingen veranderen. Vooral nu hij je eerste is weet je misschien niet precies hoe je daar naar moet hanteren. En juist rond de leeftijd van 16 tot 18 kom je in een fase waarin het beter is om níét een vaste vriend te nemen en je daaraan te hechten en te zeggen dit word mijn echtgenoot. Niet omdat het niet kan, want het is heus mogelijk, maar in deze fase wil je je uitbroeden en wil je meer tegen komen. Het is ook beter om te experimenteren met vriendjes. Er zijn verschillende jongens op de wereld. Zoek uit bij welke jongen jij het best past, wat exact jou type is voordat je zegt ‘dit is de ware voor me’. Ik zeg niet dat je je nu sletterig moet gedragen en heel veel jongens moet nemen, ik zeg ook niet dat je het uit moet maken. Maar de kans dat het uitgaat op jou leeftijd is zéér groot. En tegen de tijd dat je vier of vijfde vriend hebt gehad ben je misschien al 22 en weet je precies wie je ware is. En kun je opzoek naar de perfecte match. En over het hele seks gebeuren… praat er met hem over. Vertel je gevoelens en vertel waar je mee zit. Hij zou het dan wel snappen. Het is ook heel handig als je weet waar je zelf van houd. :slightly_smiling_face:

Ik wil even reageren op de twee reacties boven me. Ik was 15 toen ik een relatie met mijn vriend kreeg en ik heb nog steeds een relatie met hem (ben nu 20). Er is ook geen aanwijzing dat het binnenkort stuk zal lopen ofzo. Het kan dus wel. Je kan best je hele leven met één persoon samen zijn. Mijn zus is vanaf haar 14 samen met één jongen en ze is nu 23.

Ik vind het daarom best flauw om te benadrukken dat je hem niet als de ware moet zien en dat hij niet je enige bedpartner zal zijn. Want dat kan écht wel.

Verder denk ik dat je zijn verleden achter je moet laten. Mij lijkt het ook niet leuk maar het is nou eenmaal zo en het zou zonde zijn om je daar druk over te maken.

Jongens van zulke leeftijd zullen (bijna) altijd meerdere bedpartners gehad hebben. Het is gebeurd in het verleden en ik snap dat je er mee zit maar je moet het loslaten. Hij heeft geen contact meer met die meisjes en is nu met jou.

De gedachte dat hij de ware is zul je toch echt uit je hoofd moeten halen. Hou niet zo vast aan de toekomst, maar geniet gewoon van het ‘nu’.

Ben het helemaal met jou eens!

Ik vind eerst dat je goed moet lezen wat ik schrijf, voordat je iets überhaupt zegt. Zie het niet verkeerd maar ik heb nog nadrukkelijk gezegd dat het mogelijk is ja, maar dat het een veel gevallen altijd misgaat. Op zo’n jonge leeftijd moet je je ook niet decideren op het feit dat jullie later misschien wel gaan trouwen. Decideren op een toekomst is niets mis mee nee, maar probeer het dan binnen een beperkte aantal jaren te houden. Je weet nooit wat het lot voor je in petto heeft. Is ook een beetje te vroeg om op je vijftiende al bezig te zijn met trouwen. Geef maar eerlijk toe…

Hier ben ik het mee eens! Het is natuurlijk moeilijk maar met de tijd zul je er steeds beter mee om kunnen gaan. En als jij hem als de ware ziet, moet je niet luisteren naar mensen die zeggen dat dit onmogelijk is want dat is onzin. Ik ken genoeg mensen die vanaf een jonge leeftijd al samen zijn met dezelfde partner, bijv. mijn nicht heeft sinds haar 15e al een relatie met dezelfde jongen. Inmiddels is ze 30 en zijn ze al iets van 8 jaar getrouwd :slightly_smiling_face: en ook mijn zus heeft al sinds haar 15e een relatie met haar vriend, ze is nu 23.

Het is natuurlijk nooit leuk om te horen dat je vriend met meerdere meisjes voor jou ook erg intiem is geweest. Maar dit hoort bij zijn verleden en kun je hem onmogelijk kwalijk nemen. Daarbij is hij 20 en is het niet meer dan logisch dat hij meerdere meisjes gehad heeft voor jou. Leg je erbij neer, hij heeft nu voor jou gekozen. Dat je niet z’n eerste bent kun je niet veranderen, maar dat je z’n laatste bent daar heb je nog invloed op en daar zou ik aan werken als ik jou was.

Nee hoor, zodra ze 16 is dan mag het. Daarbij zijn niet alle ouders zo lullig dat ze een relatie gaan tegenhouden en het meerderjarige vriendje van hun minderjarige dochter aangeven (in het geval van seks is dat onder de 16).

Mijn tante die rechten heeft gestudeerd heeft mij nog geen twee weken geleden nog verteld over een zelfde verhaal als dit. Meisje was daarin 16,5 en de jongen 21. Dit was voor het meisje twee jaar strafbaar. Achttien is het officieel en dan is het toegestaan. Je moet maar van die ouders hebben he en dan ben je de pineut. Maar daar draait het topic niet om, sooo haha.

Als het goed is ligt de grens bij 16 jaar. Vanaf 16 mag je seks hebben en kan je niet gestraft worden (mits het vrijwillig is). Ik weet niet of de wet onlangs is aangescherpt maar deze leeftijd heb ik altijd geleerd :slightly_smiling_face: