Meer zelfvertrouwen!

Veel meiden (vooral tussen de 12 en 18 jaar) zijn heel onzeker over hun uiterlijk.
Iedereen heeft namelijk wel iets waar je niet tevreden over bent.
Soms kun je dat gemakkelijk veranderen, vaak niet.
Op dit forum van girlscene lees ik steeds vaker topics over iemand die ergens niet blij mee is, en hoe je dat kan of moet veranderen.
Mij leek het handig om één groot topic te maken, met informatie, tips en vragen, zodat we er met z’n allen voor kunnen zorgen dat iedereen zich wat zekerder voelt!

Zelfvertrouwen begint al met hoe je je voelt.
Als je gelukkig bent, straal je dat ook uit, waardoor je er beter uitziet en je zelfvertrouwen toeneemt.
Eerst dus een paar tips om ervoor te zorgen dat je je wat gelukkiger voelt:

1: Doe waar je gelukkig van wordt:
Maak een lijstje van je favoriete muziek op je pc, en luister dit.
Dit doe ik zelf best vaak en dan voel ik me gelijk weer helemaal happy!
2: Maak een collage van leuke foto’s van jou en je vriendinnen, of andere dingen waar jij blij van wordt. Het leukst zijn foto’s of plaatjes waar jij goede herineringen aan hebt overgehouden, dan moet je vanzelf wel weer lachen als je aan die goede tijd terug denkt!
3: Doe vooral geen dingen waar je niet blij van wordt (logisch).
Kijk niet naar tv progamma’s waardoor je nog verder in een dip komt,(waarom zou je kijken naar hoe een baby zebra wordt verslonden door een leeuw). Maar kijk liever naar bijvoorbeeld ‘friens’ of een andere grappige serie.
4: Hoe moeilijk het ook is, ga niet veel snoepen. Veel meiden plunderen de voorraadkast als ze zich rot voelen, en eten zich helemaal vol, mét veel medelijden. Om vervolgens te zeggen ‘onee, nu wordt ik nog dik!’.
Dit heeft dus weinig zin. Bel liever een vriendin op, zeg wat je dwars zit, of als je dat niet durft: schrijf het op!
Dit helpt absoluut! Het is namelijk niet goed om je slechte gevoelens weg te stoppen, hier wordt het alleen maar erger van.
5: weet je niet wat je dwars zit? Dan kan je er ook weinig aan doen. Probeer aan leuke dingen te denken, ga dingen doen waar je gelukkig van wordt: shoppen, naar de bios, even een frisse wandeling maken.
Ook leuk: koop een cadeautje voor jezelf!
Een vriend van mij doet dit heel vaak, om jezelf te belonen. Even lekker iets voor jezelf doen! Koop iets leuks, en laat het in de winkel inpakken. Het klinkt misschien wat raar, maar je wordt er vanzelf vrolijk door.

In het boek de secret stond de volgende tekst:
Alles wat op je pad komt, haal je zelf je leven binnen.
Je trekt het aan door de beelden die je in je geest vormt.
Het zit hem in wat je denkt.
Wat zich in je geest afspeelt, trek je allemaal zelf naar jezelf toe.

Dit geloof ik wel.
Als je denkt ‘ik ben dik’ ga je je vanzelf dik voelen.
En straal je uit dat je dik bent.
Denk je ‘ik ben dun’ straal je uit dat je gelukkig bent met je lichaam, en zullen mensen dat aan je zien, waardoor je er veel beter uitziet.

(dit is nog maar een beginnetje, meer tips volgen !!)

.

Goed topic & ook goede tips!

xx

We weten allemaal dat je in de puberteit verandert.
Niet alleen je uiterlijk, maar ook je innerlijk.
Zo ben je meer bezig met ‘er leuk uit zien’ en ‘wat anderen van je denken’.
Je ontdekt wat je wil, en wat je leuk vind.
Vaak komen hier ook de twijfels: ‘Ben ik niet lelijk?’
En dan gebeurd het, die paar woorden waardoor je zelfvertrouwen tot ver onder het vriespunt daalt.

Ik was op school, en ik voelde mij onzeker.
Over mijn uiterlijk, alles.
Ik liep langs een meisje uit mijn klas en ze riep tegen mij:
‘wat ben jij lelijk!’.
Ik antwoorde vrolijk ‘en bedankt!’, maar ondertussen voelde ik mijn hart sneller gaan kloppen, het bloed steeg naar mijn hoofd.
-Ik ben lelijk…- ging het door mij heen.
Ik keek om me heen of niemand het gehoord had, misschien lachtte iemand me zelfs wel uit?!
De hele dag voelde ik me rot, en wilde ik naar huis.
Eenmaal thuis aangekomen durfde ik op msn mijn vriendin eindelijk te vertellen wat er was gebeurd, ze móest het weten, maar ik kon het haar niet persoonlijk zeggen.
Toen het er eindelijk uit was reageerde mijn vriendin: ‘Oo… zulke stomme dingen doet zij altijd, daar meent ze niets van hoor! Het is echt niet waar!
Dus je moet er maar niets van aantrekken, het is gewoon een grap’.
Nou, grappig hoor, wat heb ik gelachen…

Hiermee wil ik zeggen dat je nooit een grap moet maken over iemands uiterlijk in een negatieve zin. Hoe ongeloofwaardig het ook is, iemand kan onder je sarcasme waarheid denken te vinden, waardoor je het zelfvertrouwen van die persoon kan schaden…
En dat wil je natuurlijk niet :wink:

Wellicht overkomt het één van jullie ook wel een keer.
Of is het je al eens overkomen.
Hier wat tips:

1: Vat het op als een grap. Moeilijk, maar zolang jij het beschouwt als sarcasme voel je je minder rot.
2: Lach erom. Je kan erom gaan huilen, maar daar schiet je niets mee op. (Behalve een slecht humeur).
3: Als mensen daar plezier in hebben, laat ze dan lekker! Jij brengt je dagen wel wat beter door dan flauwe dingen over andere mensen zeggen.
4: Het is niet leuk, nee. Maar wat voor persoon heeft het tegen jou gezegd? Zeker niet iemand die meer waard is dan jij bent!
probeer daar maar aan te denken.

Heb je zelf nog leuke tips, reacties adviezen of weet ik veel wat… POSTEN! :relieved:

erg goede topic!!
als ik tips heb, zet ik ze er meteeen op

hier een paar:
als mensen zeggen: ‘ow wat ben je lelijk’ hebben ze het eigenlijk over zichzelf, want vaak mensen die dit soort dingen zeggen zijn er net zo onzeker over!

• niemand is perfect!
    iedereen heeft wel wat wat minder is!!
    laat je positieve kanten zien!!

• zeg iedere ochtend in de spiegel, ‘ik ben mooi’.
    ik weet het klinkt heel dom, maar het werkt echt!!

Bedenk op dit moment waar je blij (en gelukkig) mee bent.
Je kan ook elk punt opschrijven, en als je je rot voelt al deze punten na lezen.
Je merkt dan vanzelf dat je oneindig lang door kan gaan.
Je hebt veel geluk in je leven, dus maak je van kleine dingetjes grote problemen.

Ik zei eerst tegen een vriendin: ‘in de vakantie ga ik naar de kapper. Dan ga ik mijn haar zó veranderen dat het eindelijk leuk zit, zodat ik ook met normaal haar kan rondlopen.’
Waarop mijn vriendin antwoordde: ‘wat een wereld probleem zeg!’.
Ik negeerde haar sarcasme en waarop mijn vriendin weer zei dat ik wel in een hele kleine wereld leef.
En precies, gelijk had ze! Wat doe ik moeilijk, terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen zijn zonder eten…
Eigelijk zijn we maar verwend, denk daar is aan ! Als je weer is moeilijk doet om een bad hairday. Je vrienden accepteren je toch wel zoals je bent, en doen ze dat niet: dan zijn het echt geen goede vrienden voor je!!

haha, ik hoop dat dit topic een beetje druk wordt :pensive:
iig bedankt voor de positieve reacties!!

xxx

Het fototoestel

Hardstikke leuk natuurlijk. Het zorgt voor veel lol en later voor goede herrineringen. Helaas is niet iedereen even fotogeniek en heeft lang niet iedereen zin in een foto. En aangezien in dit tijdperk haast de hele wereld een digitale camera in handen heeft, is het vaak moeilijk om foto’s te ontwijken. Ikzelf ben al aardig goed geworden in het ontwijken van de camera, maar er zijn betere tips:

1: Zie je iemand met een fototoestel die een foto van jou wilt maken, zeg dan gewoon dat je dat liever niet hebt. Dat je het echt niet leuk vind, en of ze het alsjeblieft gewoon zo laten.
Echte vrienden maken dan geen foto’s meer van jou!
2: Werkt dit niet, laat dan 1 foto van jou maken, met de deal dat je daarna wél met rust gelaten wordt.
3: De camera ontwijken kan, maar is niet zo slim. Vaak vinden mensen het leuk om je dan te pesten, en zetten ze alles op alles om een foto van jou zien te bemachtigen, wat uiteindelijk nog lukt ook. Als je gewoon een foto van jezelf laat maken (ZONDER FLITS, met flits zie je er veel minder mooi uit!!) sta je er veel beter op dan een ontwijkende foto van jezelf zonder lach.
4: wil je echt niet op de foto, en werkt niets? Ga dan even weg, naar de wc of een stukje lopen. Er zit niets anders op, en ze zullen begrijpen dat je écht niet op de foto wil.
5: Is alles mislukt, en staat er een verschrikkelijke foto van jou op het internet? Stuur dan een leuke foto van jezelf (bijvoorbeeld van de vakantie) naar de persoon waarvan de foto is en vraag of ze svp die lelijke foto eraf haalt in ruil van de leukere. Grote kans dat ze dit doen ook! Want het gaat er meestal om om gewoon een leuke foto van iemand te hebben.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

xxx

handig zo’n topic! ik ben best wel onzeker, maar waarover weet ik niet precies… want ik ben wel gelukkig

Blunders

Iedereen maakt het wel is mee.
Iets genants dat je nooit meer kan vergeten.
Dagen en nachten lang lig je erover te piekeren. Waarom jíj!
Dit is natuurlijk niet het slimste wat je kan doen…
Hier wat tips !

1: Altijd blijven lachen! val je midden in de aula op school, zet je vriendelijkste glimlach op en loop gewoon weer zo snel mogelijk door.
2: lach niet te overdreven. Als íets dom is, zijn met mensen die keihard beginnen te lachen als ze zijn gevallen, waardoor ze nog meer aandacht op zich vestigen. Of mensen die lachen én blijven liggen op de grond… zo erg schaam je je dan dus ook weer niet…
3: Het is nooit leuk om een blunder mee te maken, maar erover piekeren heeft geen zin. Denk eraan hoe je kan voorkomen weer dezelfde blunder mee te maken, en hoe het komt dat het fout is gegaan…
4: Niemand die denkt ‘Wat een dom kind’ als ze jou voortaan voorbij zien lopen na een mega-blunder. Iedereen maakt blunders mee, ze zijn dagelijks, en meestal zo alweer vergeten.
5: wordt je er wel mee gepest of geplaagd door bijvoorbeeld klasgenootjes, lach erom! Eigelijk geldt het altijd… als je om je eigen fouten lacht is het wel goed. Laat zien dat je ertegen kan, ook al voel je je van binnen best wel rot…

En remember… Shit happens!
van de grootste blunders tot de kleinste aan toe… bedenk maar zo: over een paar jaar kan je er met je vriendinnen hard om lachen.

Jongens

Veel meiden die onzeker zijn over haar uiterlijk, zijn bang dat er geen leuke jongens overblijven. Er zijn immers genoeg knappere meiden!
Dit is totale onzin! Elke jongen is namelijk anders, en iedereen valt op een ander soort meisje.

Bijvoorbeeld mijn vriendin en ik. (Ondertussen hebben jullie het vast al door, ik zet vaak verhaaltjes neer over mijzelf enzo).
Ik vind mijn vriendin véél knapper dan dat ik ben. Ze is gewoon mooi, en over mijzelf zeg ik dat nou niet zo snel. Je zou dan denken dat elke jongen op háár afstapt, maar dat is niet het geval!
In haar bijzijn heeft al een keer een jongen om mijn msn gevraagd (die hij overigens niet gekregen heeft, haha!) en de jongens die mijn vriendin super leuk vind, vind ik nou niet bepaald knap…

Ben je bang dat je er te jong uit ziet: jongens zijn kinderlijker in hun gedrag, en zoeken meestal ook naar jongere meiden. Dus dat is geen enkel probleem!
vind je een hele leuke jongen, wacht dan vooral niet af, maar neem zelf het initiatief.
Uit ervaring (en alle meidenbladen) blijkt dat jongens dit heel leuk vinden.
Vaak zijn jongens meestal net zo onzeker als meiden, maar het staat bekend dat jongens de eerste stap moeten zetten… helaas voor hun. Misschien bloeit er wel een leuke liefde tussen jullie op, misschien wordt het helemaal niets.
Het maakt niet uit, het is leuk voor die jongen en het is ook een enorme uitdaging voor jezelf.
Wel belangrijk is dat je altijd jezelf moet blijven, het wordt vaak gezegd, maar niet iedereen houd zich eraan…

zooo… dat waren weer een paar berichtjes!
hoop dat jullie er iets aan hebben!!

xx

leuke tips :grinning:

goeie&leuke tips:D

cool topic!! kijk, híer heb ik nou wat aan, en ik ben vast niet de enige :relieved:

ik ben niet echt meer onzeker en dat komt denk ook omdat ik gewoon een vaste vriend heb waar ik alles tegen kan zeggen en waar ik me niet onzeker of te voelen :slightly_smiling_face:

upje :grin:

haha, ik heb alles gelezen, ik wacht op meer =D

oo wat leuk… allemaal positieve reacties…!
Ik zou graag nog wat neerzetten… maar daar heb ik nu ff geen tijd voor en morgen ben ik de hele dag weg =(
Dus zaterdag komt er weer wat nieuws hoor!!

xx