meer zelfvertrouwen - meer sporten

Hallo!

Ik zat te denken om op een sport te gaan. Alleen ik zit te twijfelen tussen hockey of voetbal. Ik ben het namelijk zat om ‘het stille’ meisje te blijven. Ik weet van mezelf dat ik ook sociaal kan zijn. Vooral met vrienden kan ik enthousiast worden! Daarom wil ik deze ‘stille’ kant van mezelf los laten (incl. onzekerheden over wat mensen van mij denken) en weer actiever te worden!

Voetbal:
Ik vind het een actieve sport & ik vind het ook best wel een stoere sport. Zoals het eruit ziet, zitten veel meiden op die altijd zo vrolijk en enthousiast zijn en die altijd voor uitdaging gaan. Als ik op voetbal zou gaan, zou dat stukje onzekerheid & verlegenheid snel verdwijnen.

Hockey:
Ik vind hockey ook erg leuk! Het is een teamsport en ik ben hier niet zo bang van; ‘oow ik ben niet zo goed…’, terwijl ik dat bij voetbal wel heb.

Wat vindt jij?
Zit er iemand op voetbal/ hockey?
Wat kan je me adviseren?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes!!

Ik zou voor beide sporten even kijken of je een training mee kan doen en dan daarop gebaseerd bepalen wat jou het best bevalt. Ik denk niet dat wij een keuze voor jou kunnen maken, het gaat erom wat jíj leuk vindt.

Ja, gewoon doen! Proefles nemen, zoek even de tijden op dat die meiden trainen van jouw leeftijd en ga gewoon eens kijken en vraag of je eens mee kan doen.

Wat betreft bang zijn dat je het niet kan met voetbal; dat is nergens voor nodig. Tegen een bal trappen is echt niet zo moeilijk haha. Je moet het spelletje leren, maar dat is bij hockey ook zo. Je moet ergens beginnen! Gewoon meedoen en kijken wat je het leukst vindt om te doen, dan kan je het best beslissen. :slightly_smiling_face: