Meer van je partner houden dan je kinderen.

Uit een studie een paar jaar terug is gebleken dat als een partner meer van zijn echtgenote/genoot houd een langere en betere relatie heeft dan wanneer ze meer van hun kinderen houden.

Zijn jullie het hiermee eens of oneens en graag de reden.

Geen idee, het lijkt me alleen onmogelijk te vergelijken.

Het lijkt me dat je van je echtgenoot toch ‘anders’ houdt dan van je kinderen. Zoals je ook anders houdt van je ouders, broers/zussen dan van je vriend.
Of zie ik dit nu verkeerd? Voor mijn gevoel kan je de hoeveelheid houden van je kind niet vergelijken met hoeveel je van je echtgenoot houdt…

Kan me niet voorstellen dat ik later kan zeggen dat ik van een van beide(n) meer hou dan van de andere(n), mocht het natuurlijk ooit zover komen. :stuck_out_tongue:

Volgens mij is het geen kwestie van meer of minder houden van. Zoals Nobody Knows al zegt, het is een heel andere manier van liefhebben. Partners houd je van op een verliefde manier (als het goed is) terwijl je voor je kinderen een soort “moederinstinct” hebt: een vorm van onvoorwaardelijke liefde die nooit over zal gaan, maar niets met verliefdheid te maken heeft. [Tenzij er iets mis is in je hersenen, maar dat terzijde.]

Het enige wat ik me voor kan stellen bij het onderzoek is dat het gaat om de aandacht die partners aan elkaar geven: als partners elkaar niet compleet verwaarlozen vanwege de kinderen, zullen ze langer bij elkaar blijven dan als alle energie naar de kinderen gaat.

Eens.

Dit ja.

Ben het met duCOQUELIOT en NobodyKnows eens!

Maar ik denk dat meeste ouders eerder hun leven zouden opofferen voor hun kinderen dan hun echtgenoot. En opoffering is de grootste teken van liefde…

Dat is dat moederinstinct waar duCOQUELICOT het over heeft. Een kind kan je niet aan zijn lot over laten, een volwassen man wel. Dat heeft wat mij betreft niks te maken met het grootste teken van liefde, eerder van andere vorm van liefde.

Ik bedoel zelfs als je kinderen het huis uit zijn.

Ik denk dat dat ook met het leeftijdsverschil te maken heeft.

Ik zou die studie wel eens willen zien. Snap nl op zich wel dat een relatie minder sterk is als je invult dat je meer van je kinderen houdt dan van je partner.

Mijn moeder geeft ook eerlijk toe met dat opofferen dat ze eerder voor haar kinderen gaat. En mijn vader denk ik ook. Maar op dat houden van zeggen mijn ouders dat dat anders is. Een andere soort houden van.

Dit dus exact op de knipperlichtrelatie na.
En begrijp me niet verkeerd, ik gun mijn mama een hele mooie relatie, ze heeft het gewoon niet.

Het is inderdaad moeilijk te vergelijken, ik vind het ook een onnodige vergelijking. Alsof het uitmaakt, alsof je niet van beide evenveel kan houden.
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat ouders àltijd een favoriet kind hebben, mijn mama heeft dat niet. Ik heb als zus ook geen preferé tussen mijn broer of zus, ik wil ze beide. Soms zijn zaken nu gewoon niet te herleiden tot ‘lievelings’ en ‘minst favoriet’.

Als ik dat soms wel eens aan mijn moeder vraag zegt ze: ‘Ik hou heel anders van jullie dan van je vader’ ofzo. Ik denk ook niet dat je dat kan vergelijken.

Het houden van is anders. Ik weet dat mijn ma eerder voor mij zou kiezen dan voor mijn pa als ze moest kiezen

Ik denk, zoals heel veel mensen zeggen dat je anders van je partner houd dan van je kinderen. Bij kinderen is het ook deels moeder instinct enzo en je kinderen zijn ook 50% van jou. Ik vind ik eigenlijk abnormaal dat je je man verkiest boven je kinderen. denk dat de meeste mensen, als je maar één iemand kan redden: je kind of je partner. Het kind zouden redden.