Meer pijn door tampon?

Ik ben weer eens lekker ongesteld en niet zo’n beetje ook… We hadden geen tampons thuis dus ik was op school lekker doorgelekt, maar goed. Ik ging dus daarna even naar de winkel om tampons op te halen en ik dacht: Ik koop die normale en super tampons omdat ik dus zo erg ongesteld was. Nu heb ik dit probleem ook soms een beetje met mini tampons, maar ik krijg echt heel veel buikpijn als ik een tampon in heb… Ik heb nu zo’n super in, het is ook de eerste keer dat ik zo’n grote inheb, weet niet of het daar aan ligt. Maar het is echt vervelend. En maandverband kan ik dus niet dragen, want dat zou ik dan om het half uur moeten wisselen (en ik moet vanavond ook nog sporten…).

Komt die buikpijn door de tampons? En hoe kan dat? Hoe kan ik het oplossen enzo?

Die buikpijn kan ook gewoon door je ongsteldheid zelf komen.
Gebruik je de pil? Dat kan de pijn verminderen.
En misschien ligt het eraan dat super niet jou maat is.
Als de tampon er goed in zit, kan het niet aan de tampon liggen.

Hoop dat ik geholpe heb, en anders beschouw dit maar als een UP. (:

Ik gebruik geen pil nee, maar ik heb echt het idee dat het door die tampon komt. Als ik een tampon net in heb voelt het soms alsof er iets vast zit in m’n keel (dat gevoel dan he), maar dan dus daar beneden… Ik zal binnenkort (heb net die super in :stuck_out_tongue:) ook wel die normaal proberen, misschien zit dat beter…

Iemand anders nog tips tegen menstruatiepijn? Heb al Yoga gedaan, werkt geweldig, kan ik iedereen aanraden. Ik was helemaal pijnloos totdat ik die tampon weer in deed…

Voor lichte dagen zou ik trouwens gewoon mini gebruiken, doe ik zelf altijd. En af en toe misschien afwisselen met maandverband.

Je kunt de pil wel uitproberen, heeft bij mij ook heel erg geholpen.

UP xD

Maandverband is echt geen optie, op dit moment dan… Had echt 5 uurtjes school en heb 3 keer moeten wisselen (met maandverband dan, want ik had geen tampons) en ben verschrikkelijk doorgelekt.

Misschien ben ik ook wel aan het overreacten, want zo lang ben ik ook nog niet ongesteld, dit is de 5e keer ofzo, maar hiervoor had ik nooit zo erge buikpijn. Alleen beetje ervoor en heel soms tijdens, maar nu loop ik gewoon al de hele dag krom en als ik een tampon in doe word het alleen maar erger…

Misschien duw je hem niet ver genoeg naar achter?

Neem Ibruprofen, helpt bij mij echt heel goed.
heb precies hetzelfde.

Ik kan hem echt niet verder duwen, dan maak ik volgens mij echt wat kapot daarbinnen ofzo…

tampons doen bij mij na 2 dagen ook pijn. En dat kan hoor, sommige meisjes worden ziek van tampons. Daar zitten ook stoffen in. Net zoals je allergische reactie kunt krijgen van maandverband en inlegkruisjes.
Innd gewoon afwisselen. Als je gaat sporten tampon. En anders maandverband etc…
als het nu pas de 5e x is kan er nog veeel veranderen. Je lichaam is er nog niet aan gewend. Maar als de pijn zo erg blijft denk dan indd aan de pil. Ik was vroeger dik een week ongesteld en nu nog maar 3,4 dagen en ik gebruik mini tampons! nouu dat was vroeger wel anders. Ik moest altijd de eerste 2 dagen ziekmelden omdat ik zo ontiegelijk misselijk was, en heel veel pijn had. Denk er s over na :wink: heb het er met je moeder over.

Ik heb hier wel ibuprofen bij de hand voor migraine, maar dat is wel een hele sterke, de hoogste dosis zeg maar… Is dat niet, weet ik veel, te veel ofzo??

Nee, hij moet makkelijk er in glijden. (lol klinkt fout)
Maar in in ieder geval, je moet wel ontspannen als je je tampon er in doet zeg maar.
En bij weerstand moet je een beetje van richting veranderen.
Hij zit goed wanneer je m niet meer voelt.

Ibuprofen helpt ook!

xD

Ik ontspan genoeg XD De eerste keer dat ik een tampon indeed moest ik wel, want ik had geen maandverband meer XD En toen dacht ik zo: nou, dan maar een tampon en huppakee. Maar ik ontspan echt wel. Maar hij zit wel goed denk ik want de tampon zelf voel ik niet zitten… Maar als ik ineens opsta, voel ik wel een soort, ja hoe zeg je dat, niet echt pijn, maar wel een scheut (XD) in m’n baarmoeder. Tenminste ik denk dat m’n baarmoeder daar zit. XD

Maar ik wil wel graag die ibuprofen nemen, maar je kan wel gewoon zo’n hoge dosis nemen? Want het is de allerhoogste dosis en die kan je alleen op recept krijgen…

je moet zelf bepalen of het teveel is, zoals ik al zei praat er met je moeder over. Die kan je adviseren die kent jou beter dan ons :stuck_out_tongue:
Een warme kruik erop verzacht de pijn ook

Ik neem die ibuprofen wel, je gaat er niet dood aan toch?

je moet bij ontspannen dat zal helpen

lol, nee je gaat niet dood XD

Heb nu zo’n ibuprofen genomen van 600 mg. Dat moet wel werken denk ik :stuck_out_tongue:

aleve feminax wonder middeltje al zeg ik het zelf ! :slightly_smiling_face:
en tjaa als het echt aan de tampon ligt heb ik echt geen idee hoe
ik je kan helpen aangezien ik echt nergens last van heb !

Hoop dat het helpt!