Hey!
Ik heb gezocht of hier al een topic over was, maar ik heb niet echt iets gevonden. Of ik heb niet goed genoeg gezocht, wat natuurlijk ook mogelijk is. Maargoed, ik heb dus een soort van probleempje.
Ik lust echt extreem weinig, en dat vind ik héél erg vervelend. Vlees lust ik helemaal niet, maar ook veel andere dingen, champignons, kaas, sommige groenten, gerechten met fancy kruiden, gepureerde dingen, veel dikke sauzen, etc. Dit staat heel vaak heel erg in de weg, ik kan nooit bij iemand eten, en ik heb een uitnodiging moeten weigeren van een etentje met acteurs(!!). Ik schaam me er gewoon te erg voor dat ik niets lust.
Ook is er nu een deel van mijn hersenen niet actief genoeg omdat ik geen vlees een, en ook geen vlees-vervangers, dus mis ik voedingsstoffen.
Thuis hebben we al vaak geprobeerd dat mijn ouders mij gewoon dwingen om iets te eten, maar dat maakt het alleen nog maar moeilijker, en dan kan ik al helemaal niets meer eten. Mijn ouders worden dan boos, dan gaat het al helemaal niet meer.
Het is ook niet dat ik dingen verzin ofzo, er zijn wel dingen die ik niet lust maar wel kan eten, maar er zijn ook veel dingen die ik ook gewoon niet weg krijg. Ik heb steeds het gevoel dat ik stik ofzo, echt heel irritant.
Misschien zijn er meer mensen de hier ook last van hebben? Hoe gaan jullie er mee om? Iemand tips?