Meer initiatief tonen op stage

Hi,
Ik zit met een probleem. Ik loop momenteel stage in het buitenland. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met mijn stagebegeleider en ze vinden dat het niet goed gaat. Ik dacht juist dat alles lekker liep…
Ze vinden dat ik niet genoeg initiatief toon en als dit niet snel verbeterd willen ze me er zelfs uitgooien. Voor mij kwam dit echt als een totale verassing.
Ik loop stage van 9 tot 5. Tot een uur of 12 heb ik meestal wel werk aan mijn vaste taakjes. Daarna heb ik voor mijn gevoel niet echt meer iets te doen, dus ga ik meestal bij collega’s vragen of die nog iets hebben wat ik voor ze kan doen. Helaas is dat niet altijd het geval.
Dit heb ik bij mijn stagebegeleider aangegeven maar hij gaf aan dat ik zelf het werk moet zien. Ik vraag me alleen af hoe ik dat al kan zien na 2 weken.
Dus hebben jullie tips hoe ik ( op korte termijn ) meer initiatief kan tonen?

Ik vind na 2 weken zo’n beoordeling niet helemaal eerlijk… Ik zou dit zeker bespreken met je stagebegeleider van school! Na 2 weken dreigen dat je moet stoppen is veel te vroeg.
Tot die tijd zou ik gewoon doorgaan met je collega’s vragen en als je ergens een kans ziet die pakken…
Werk zien liggen is niet te doen na 2 weken :’)

Aankaarten bij school inderdaad. Na 2 weken kun je prima zulk feedback krijgen, maar niet op deze manier.

Vooral omdat ik op buitenlandse stage ben voel ik me er echt slecht over. Maandag gaan ze weer evelueren en dan moet het beter zijn…

Ik vind dat niet eerlijk, na 2 weken. Kun je niet even met school contacten hierover?

alsof je in 1 week alles kan omgooien.
ik snap dit echt niet, werk en stage is al spannend genoeg aan het begin… en als je dan ook zo wordt behandeld?!

ik zou idd eerst een gesprek aangaan met je stagebegeleider van school en dan proberen te onderhandelen. Wat en raar gedrag…

Ga zo spoedig mogelijk met je school praten, als zij dit vandaag tegen je zeggen en ze verwachten dat je over een week beter bent, dat is niet realistisch.

En misschien kun je proberen ipv te vragen: “Kan ik iets voor je doen?”, meer vragen: “Goh ik zie dat je hier mee bezig bent, kan ik je daarmee helpen?”
Of als je merkt dat ze elke dag/week hetzelfde taakje doen, vragen of jij dat kunt doen?
Of vragen of je collega’s misschien tijd hebben om je uit te leggen wat zij precies doen allemaal.

Maar ik blijf erbij dat dit niet echt realistisch is.

Beetje vreemd van je stagebegeleider. Het doel van een stage is om te LEREN en je moet ook de ruimte hebben om ‘fouten’ te kunnen maken. Het is onrealistisch en onmenselijk om te verwachten dat jij gelijk alles doet wat van je verwacht wordt, terwijl je zelf eigenlijk niet weet wat er van je verwacht wordt.
Helaas komen dit soort situaties vaker voor, probeer het gelijk aan te kaarten bij je school en ook je stagebegeleider duidelijk te maken dat je echt je best doet, graag wilt leren op je stage, hoe je bijvoorbeeld kunt zien welk werk er nog te doen is.

Probeer om hulp te vragen bij je collega’s. Misschien dat je hun ook kunt vragen hoe zij te werk gaan? Hoe hebben zij leren inzien welk werk er nog te doen valt?
Als jij veel om hulp vraagt, toont dat dat je bereidt bent om te leren. Als zij vervolgens jou niets bieden qua werk, ondanks dat je vaak genoeg om hulp vraagt en je probleem uitlegt, kan je niet meer doen -lijkt mij-