Meer eten op gevoel ipv kcal tellen

hey!

Sinds ik op kamers zit, ben ik calorieen gaan tellen via een app omdat ik zeker niet wilde aankomen. Het is zo fel eigenlijk uit de hand gelopen dat ik het nu heel moeilijk vindt om geen kcal te tellen (ik word er een beetje gek van) , zeker als ik iets ongezonds heb gegeten (bv zoals chinees vanmiddag), dan wil ik mijn voedingspatroon daar op aanpassen zodat alles toch in evenwicht blijft die dag (zoals mss geen tussendoortje of het plannen vaan een lichtere maaltijd later op de dag).
Maar hierdoor eet ik dus niet echt op gevoel.
Ik vind het ook heel moeilijk om te weten wanneer ik voldoende heb gegeten bijv. Of vaak heb ik ook dat ik meer eet als ik langere tijd niks kan eten.
Ik voel me ook wel schuldig als ik een ongezonde maaltijd eet, iemand tips om dat te relativeren want ik eet voor de rest vrij goed denk ik.
En verder, iemand tips en redenen om het kcal tellen te verminderen of te laten stoppen en om beter op gevoel te leren eten?

Alvast bedankt
Groetjes

Gooi die app van je telefoon af. Ik weet niet hoe obsessief je bezig bent met tellen maar misschien is het ook verstandig om iemand uit je omgeving te waarschuwen.
En verder, eet niet te veel als je een maaltijd ongezond eet en sla daarna zeker niet je gezonde tussendoortje over! Bij mij helpt een rondje hardlopen om van het schuldgevoel vanwege die ongezonde maaltijd af te komen.

Die app van je telefoon af gooien inderdaad. Ik zou gewoon proberen zo gezond mogelijk te eten en af en toe iets lekkers eten mag best!

Zoals eerder genoemd: delete de app. Je moet ook eten op gevoel, want een app is zwart/wit met bijhouden terwijl jouw lichaam de ene dag meer voedsel nodig heeft dan de andere dag. Het wordt omschakelen voor je, maar juist op jezelf wonen, lekker eten, gezond eten, af en toe even niet gezond eten hoort er allemaal bij. Genieten