Meer dan vriendschap?

Heyy heyy

Ik heb begin dit jaar best een shitty breakup gehad (met een jongen) tot dat punt wist ik ook helemaal zeker dat ik hetro was. Sinds ik single ben ben ik aan het twijfelen of ik misschien biseksueel ben of niet, ik hoef er niet gelijk een label op te plakken maar dit is even extra info zodat jullie het verhaal beter kunnen begrijpen.

Nu zit het dus zo. Ik heb een collega die inmiddels een goede vriendin van mij is geworden. We zijn sinds afgelopen tijd steeds meer met elkaar gaan optrekken/leuke dingen doen. Ik voel me heeeel erg op me gemak bij haar en praat ook heel open met haar over dat ik twijfel over mn seksualiteit enzo, zij zit een beetje daarin hetzelfde als mij en weet ook niet zo goed op wat ze valt. Nou denk ik dus dat ik haar een beetje leuk begin te vinden maar idk of het wederzijds is. Aan de ene kant wil ik het heel graag tegen haar zeggen maar aan de andere kant durf ik het ook totaal niet te zeggen. Ik wil het namelijk niet ongemakkelijk voor haar stel zij ziet het wel gewoon als een vriendschap. We geven wel vaak aan elkaar aan (zij dus ook) dat we ons heel erg op ons gemak bij elkaar voelen en het erg fijn is als we samen zijn etc. Maar ik weet nu dus niet zo goed wat ik ermee moet. Wat zeggen jullie?

Mijn beste vriendin zegt van niet vertellen en laat het vanzelf gebeuren en een andere vriendin zegt gewoon vertellen en zien hoe en wat.

Als ik het zou vertellen zou ik het ook niet in het echt durven dus had ik het idee om een brief te schrijven met alles wat in mn hoofd omgaat en dat aan haar te geven dat ze het dan thuis moet lezen, weet niet of dat een stom idee is.

Sorry dat het een lang verhaal is maar kan echt wat advies van buitenaf gebruiken.

Xx

Als ik het goed begrijp ben je er nog niet helemaal zeker van of zij jou ziet zitten op de manier waarop jij haar ziet zitten. Een tactiek om hierachter te komen die wellicht wat minder ‘heftig’ is dan meteen vertellen dat je haar leuk vindt, is om een beetje met haar te flirten ;). Je weet namelijk wel al van haar dat zij ook twijfelt over haar seksualiteit. Het klinkt alsof jullie allebei in een fase zitten waarin jullie een beetje aan het ontdekken zijn, en dit kan juist ook heel erg leuk en spannend zijn.

Maak een keer een flirterige opmerking, of ga voor een subtiele aanraking, en… kijk hoe ze erop reageert ^^. Begin met subtiele dingen, lees haar reactie, en baseer daar je volgende stappen op.

Have fun! :wink: