Meer dan vrienden?

Hey meiden,

Mijn beste vriend vertelde me gister dat hij toch eigenlijk wel meer wilde dan een vriendschap. Ik had het niet echt zien aankomen dus het overviel me nogal. Ik vind hem namelijk ook een super leuke jongen en heb er een tijdje ook zo over gedacht maar heb die gevoelens weggestopt omdat ik bang was dat het een vriendschap van drie jaar zou verpesten. Aan de ene kant wil ik super graag voor hem gaan maar ik twijfel toch nog…

Lay.

Dit precies…

Heel herkenbaar, zo vertelde mijn beste vriend na een jaar dat hij een oogje op mij had.

Ik heb hier maanden over lopen piekeren en tot op de dag dat ik dacht: weet je wat, fuck it, we proberen het gewoon. We zijn nu 10 jaar verder en volgende maand gaan we trouwen :wink: En ik ben alles behalve de uitzondering, ik ben de regel. Geluk staat nooit aan mijn kant en het zit bij mij ook echt NOOIT mee. (je weet wel de uitzondering zijn de verhalen: weet je, een vriendin van de vriend van mijn zus, die deed dit en dit en dat liep zo goed af!)

Hij heeft je nu laten weten dat hij je leuker vind en ook al wil je het niet, dat gaat na een tijdje de parten spelen. Dit gaat aan hem vreten. Mijn vriend zei zelfs dat hij niet zeker wist of hij nog wel vrienden kon blijven, wetend dat ik niet hetzelfde voelde. (dat zei ik namelijk, want oh jee als je eerlijk bent! LOL)
Als je twijfelt, neem gewoon de tijd, laat wat ik je nu vertel niet je leiden tot een gedwongen antwoord. Echt niet, je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Ik en mijn vriend zijn elkaars beste vrienden, mocht het ooit uitgaan, dan hoop ik dat het is omdat het gewoon doodgebloed is (wat ik me niet kan voorstellen, want na 10 jaar lijken we nog net als een vers stelletje LOL), dan zullen we nog steeds vrienden blijven. misschien niet zoals in het begin, maar ik zou hem niet uit mijn leven willen als persoon.
tenzij hij vreemd gaat. Maar wij hebben de afspraak dat als we (geldt voor ons allebei) gevoelens krijgen voor een ander, dat we hier eerst over praten en niet handelen, want dan is het gelijk direct over en vaarwel.

Ik zal als je twijfelt nog niet aan relatie beginnen. Zeg dat je erover wilt denken en dat je misschien wel bang bent dat het jullie vriendschap kapot maakt.

Je kunt het toch proberen? Hij vindt jou leuk en jij denkt dat je hem ook wel leuk vind. Zeg dat je hem misschien ook wel leuk vind en het wil proberen, maar dat je het nog niet zeker weet. Trek wat meer met hem op, ga vaker met hem ergens heen dan merk je het vanzelf!