Meer aandacht voor homoseksualiteit op scholen

Er is een nieuwe wet aangenomen voor meer aandacht en voorlichting over homoseksualiteit op scholen. Dit geldt voor basisonderwijs en middelbaar onderwijs.

Homobelangenorganisatie COC spreekt van een overwinning van voor lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender jongeren. “Terwijl bijna alle homojongeren meer voorlichting over homoseksualiteit willen, krijgt tweederde van de middelbare scholieren dat nooit. Dat gaat nu eindelijk veranderen”, stelt COC-voorzitter Vera Bergkamp

Wat vinden jullie hiervan? Goed dat het meer onder de aandacht wordt gebracht of moeten de scholen zelf uitmaken of ze hier aandacht aan besteden?

Ik vind het goed!

Ik vind het ook goed!
Op mijn school werd er over het algemeen genomen heel positief gereageerd op homojongeren (er waren ook wel een aantal homoleraren) maar ik begrijp dat dat niet overal zo is.

Ik vind het goed, maar ik denk niet dat het erg veel uit gaat maken.

Belachelijk eigenlijk dat dit überhaupt nodig is.

Ik vind het goed maar bij ons op school is dat niet echt nodig omdat het gewoon wordt geaccepteerd:)

Bij ons is het niet echt nodig, we hebben een aantal mensen op school die gewoon openlijk homo zijn, en niemand heeft er iets tegen. Ja, er zijn mensen die ertegen zijn, maar die pesten niet, die vallen niemand lastig.

Volgens mij ligt het probleem vooral aan hele christelijke of katholieke scholen, daar wordt homoseksualiteit echt absoluut niet geaccepteerd.

Ik vind het zo’n onzin. Mensen zeggen altijd maar dat het geaccepteerd moet worden en dat het heel normaal is maar ondertussen wordt er wel onwijs veel aandacht aan geschonken. Ja logsich dat het hierdoor helemaal niet normaal lijkt. Ik vind echt dat er niks mee wordt opgeschoten en ze kunnen hun tijd en moeite beter in iets anders investeren.

De meeste brugklassers vinden toch alles dat anders dan in hun ogen normaal is raar en hier verander je echt niks mee met een campagne. Zodra iedereen wat ouder wordt wordt het al wat meer geaccepteerd en dit vind ik goed. Ik vind dat de ophef over homo’s stopt zodra er gestopt wordt met praten erover.

^Ohja laten we ook maar stoppen met het over pesten hebben, houdt zeker ook vanzelf op…

Ik vind het eigenlijk een beetje raar, ze geven toch ook geen hetero les? Scholen moeten zelf weten of ze dit soort lessen geven, maar ik vind het niet echt nodig.

Ik vind het wel goed, maar volgens mij is homoseksualiteit op een paar
streng-gelovige groepen na al geaccepteerd.

Door voorlichting te geven kun je toch van mening veranderen? Als iemand iets raar vindt is het toch vaak omdat het onbekend is? Dus als je in aanraking wordt gebracht met iets waar je eerst vooroordelen over had dan wordt dat dus normaal, dus zo’n campagne werkt in mijn ogen wel.

Ik vind het heel goed! Mijn beste vriend is homo en daar heeft hij het best moeilijk mee omdat niet iedereen er helemaal voor is zegmaar misschien leren mensen het dan beter begrijpen en te accepteren!!:slight_smile:

Met al dat gepraat wordt 't er ook niet minder op.

Al die ophef over ‘‘andere’’ dingen wordt veroorzaakt door mensen zelf omdat zij het zo normaal mogelijk willen laten lijken door al die campagnes. Hierdoor lijkt 't juist niet normaler maar nog aparter en vreemder.

Ik vind het goed! Misschien gaan mensen het dan beter accepteren.