Meegaan met introductiekamp?

Heee meiden!
Ik zit echt zo te twijfelen of ik mee moet gaan met het introductiekamp van mijn opleiding. Het is eigenlijk niets voor mij, allemaal vage spelletjes doen om elkaar te leren kennen en elke dag feesten en drinken alsof je leven er van af hangt. Aan de andere kant leer je wel veel mensen kennen. Ik ben bang dat als ik niet mee ga, dat ik er dan niet bij hoor, maar als ik wel mee ga, ik me zo ongemakkelijk voel dat het ook niet leuk is voor mij. Ik heb nog tot woensdag om me op te geven, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Meegaan of niet meegaan?

Ik zou toch meegaan hoor, maar mij lijkt het zelfs leuk dusja :grinning:

Ja, dat is ook zo, maar straks zit ik daar met zo’n kop van ‘whuu ik wil hier niet zijn, ik doe niet mee’ enz… Pfff

Meegaan!
Dat zuipen enzo valt best mee, er zijn altijd wel een paar die te ver gaan, maar daar hoef jij je niet mee te bemoeien :slightly_smiling_face:
Die spelletjes zijn leuk om mensen te ontmoeten en voor de gezelligheid natuurlijk!
Ik had op mijn introkamp een heel leuk groepje, jammer genoeg kwam ik bij niemand in de klas, maar ik heb met een meisje nog wel heel erg veel contact :slightly_smiling_face:

Je kunt ook gewoon niet zoveel drinken?

Ik zou altijd meegaan. Niks is verplicht en waarschijnlijk wordt het toch wel leuk. En het is fijn om zovast mensen, de opleiding en de stad te leren kennen.

Wauw, ik had precies hetzelfde 2 zomers geleden :grinning:
en onderweg op de fiets naar het kamp moest ik ook nog huilen haha, zo erg vond ik het. Maar: ga vooral mee! Ik heb daar meiden leren kennen waar ik nu nog steeds mee om ga :slightly_smiling_face: Ik ben ook geen drinker/feestfiguur maar niemand verplicht je tot iets. Soms word je een beetje raar aangekeken, maar je krijgt juist ook respect omdat je bij je principes blijft.

Ik zou gaan, ook al is het ook niets voor mij. Er zijn altijd wel mensen die het ook niet zo geweldig vinden en alleen maar komen om anderen te ontmoeten. Het wordt vast wel gezellig!

hmm ik ga ook ja. Niet echt zin in maarja, anders kent iedereen elkaar al en zijn er misschien al ‘groepjes’ gevormd. Maar welke opleiding ga je doen dan?

ik ben net zo als jou. Toch heb ik me opgegeven. Ik ben namelijk veels te bang, dat er idd al groepjes gevormd zijn. Dus ik zou je wel gaan opgeven!

Ik heb ook nooit zin in dat soort dingen. Toch heb ik me er aan het begin van mijn opleiding toe gezet. Ik moet bekennen dat het ruzie mee valt. Iedereen is nieuw dus het is toch een beetje aftasten. Het lijkt me vervelender om na het kamp je nog bij een groepje te moeten voegen. Iedereen kent elkaar dan al een beetje en dan kom jij nog aan kakken. Ik zou gewoon meegaan!

Ik vond het verschrikkelijk op kamp te gaan met mijn nieuwe opleiding. Maar ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb. als school dan echt begint heb je mensen om op af te stappen. Is een stuk fijner dan niet weten naar wie je toe moet gaan als je het plein op loopt :slightly_smiling_face:

Ik ga mee :’)
Maar ik hou ook niet van zuipen … rare spelletjes heb ik geen problemen mee…
Gewoon meegaan, dan leer je mensen kennen… :’)

Ik ga dit jaar voor de tweede keer (verkeerde studiekeuze dus nu weer een nieuwe studie) en ik heb er nu helemaal geen zin in. Mijn vorige intro was oké, toffe mensen enzo. Maar de opleiding die ik nu ga doen… Volgens mij zijn dat allemaal van zuipende kakkers. Maar het is wel goed om iedereen meteen te leren kennen. Bij ons is het zelfs verplicht. En vorig jaar vond ik het extra goed om te gaan omdat ik toen nog nieuw was op die school en nog niets wist. Dus dan is het wel fijn dat je sowieso de eerste weken met mensen mee kunt lopen die je kent.

Absoluut mee gaan! Hoe wil je anders mensen leren kennen? Dat gaat echt niet zo makkelijk als je niet mee gaat want daarna trekken de mensen die elkaar al kennen van dat kamp naar elkaar toe… Geef jezelf een schop onder je kont en ga er heen met een positieve instelling, met dat laffe gedoe dat je geen zin hebt denken mensen alleen maar dat je je aanstelt en dan gaat vrienden maken ook veel moeilijker… Men houdt er trouwens rekening mee dat je elkaar niet kent, daarom doe je ook spellen en alles zodat je ze leert kennen en je wordt bezig gehouden. Dat zuipen valt trouwens vaak echt heel erg mee, er zijn echt altijd mensen die gewoon niet/met mate drinken. Ik weet niet wat voor een mensen je voor je ziet maar als je ze nu al stom vind dan geef je ze geen kans en maak je het voor jezelf een stuk minder leuk.

Gewoon gaan! Je hoeft niet persé mee te doen, desnoods verzin je een smoes dat je je niet lekker voelt zodat je niet aan aparte spellen hoeft deel te nemen. Het is anders ook zo stom dat als je de eerste echte schooldag op school komt en de helft elkaar al kent maar jij nog helemaal niemand.

Idd gaan. En als je denkt dat iedereen drinkt alsof het je laatste dag is, ontmoet je denk ik niet de juiste mensen voor jou. Want dat doet echt niet iedereen. Sterker nog, dat zijn eerder de uitzonderingen.

Dankje meiden, ik heb me vanochtend opgegeven voor het introkamp! Ik moet me er maar eens gewoon overheen zetten en lekker lol hebben en nieuwe mensen ontmoeten :slightly_smiling_face:

ik zou het doen, daar leer je mensen kennen enzo, anders kom je straks op school en kent iedereen elkaar al en jij niemand.

er zijn vast wel meer meisjes of jongens die ook zaten te twijfelen omdat er veel gefeest word, misschien kan je met hun optrekken dan (:
gewoon gaan!