Medische missers

Hallo,
Wij zijn Eva en Roos en we zijn opzoek naar mensen die te maken hebben gehad met een medische misser. We willen een documentaire maken voor ons profiel werkstuk en daarom willen wij graag een aantal mensen hebben die we voor onze documentaire kunnen interviewen(en dus filmen).
Als jij of iemand die je kent ons hiermee zou kunnen en willen helpen zou dat heel fijn zijn.
je kan dan noten naar dit account of een mailtje sturen naar MedischeMissers@gmail.com
Het zou fijn zijn als je in het mailtje wat over jezelf(of de persoon die het is overkomen) verteld en over de medische fout.

Wij hopen dat er mensen zijn die mee zouden willen doen!

Geen ervaring, succes ermee. :")

Sorry wat valt er onder een medische misser?
Ik ken wel iemand (mijn zus) maar die is op kamp
maar ik weet wel heel het verhaal :slightly_smiling_face:

Fouten die artsen hebben gemaakt.
en dan gaat het bijvoorbeeld over verkeerde diagnoses, verkeerde medicijnen etc.

Ik kijk altijd zo programma erover, heel interessant.
Upje voor jullie!

Toen mijn moeder in het ziekenhuis lag, lag er een vrouw naast haar waarvan haar verkeerde been geamputeerd was.

En de dokter van mijn oma heeft jarenlang ontkent dat mijn oma te veel alcohol dronk, hoewel dat duidelijk in haar bloed aangetroffen was. Misschien niet echt een medische misser, maar wel zeer onprofessioneel.

Hier in het ziekenhuis(stond in de top 10 beste ziekenhuizen) is een keer iemand(een kennis) overleden omdat ze de medicijnen van een ander kreeg maar die leeft dus niet meer en daar heb je niks aan.

Maar ze hebben er heel veel van geleerd.

en een keer ergens anders. Had een man een drain in zn maag en die viel er uit op de grond en de zuster pakte het op en stopte het gewoon terug. Mensen zaten echt zo O_O Maar ze kregen geeneens de kans om iets te zeggen. Die gene is ook overleden.

Er staat nu net een stuk in de tubantia over dat er bij iemand teveel hersens weggehaald zijn bij een operatie, misschien kan je daar wat uithalen?
Verder ken ik niet echt iemand die zoiets heeft, succes verder!

Ow en mijn opa is overleden omdat hij teveel bloedverdunners voorgeschreven kreeg. Hij kreeg een bloedneus in zijn slaap en zijn bloed stolde niet meer. Het ziekenhuis hier is echt verschrikkelijk slecht…

Ik ken iemand die tijdens een operatie is doodgegaan omdat ze een fout hadden gemaakt, en er daardoor een bacterie vrij kwam die dodelijk is geweest.

Geen arts maar

Mijn opa lag in het ziekenhuis en toen was een slangetje met zuurstof naar zijn longen (dat zou het moeten zijn) maar in plaats daarvan was het water.

Hij is overleden…

Niet citeren!

oja, dat weet ik wel, mijn zus ging bijna dood daardoor. Want ze had iets met haar oor en e zat een bacterie in en toen zij een dokter van oo even een oordruppel en het is weg. en toen is alles in haar helemaal aangetast en nu is ze al drie keer geopereerd en is ze half doof echt heel zielig

welk ziekenhuis is dat?

heb je misschien nog iets van een emailadres van die vrouw?

Admiraal de ruiter ziekenhuis in Vlissingen.

Ik heb geen emailadres van die vrouw, want mijn moeder kende haar niet.
Maar ik weet wel dat als ik nog in Zeeland woonde, ik naar Rotterdam gegaan zou zijn, mocht ik echt ziek worden :’)

@Cherryblossoms: Dat is zeker vervelend! Hebben ze wel hun excuses aangeboden?
Toen ze bij mijn moeder ontkende dat ze een galblaasontsteking had, heeft de dokter haar gewoon genegeerd.

wow, wat een hoop grote blunders! Ik heb enkel ooit gehad dat ze tegen me zeiden dat m’n draadje er na x aantal dagen uit mocht, maar dat was eigenlijk veel te vroeg. Ging de wonde er weer helemaal van open (wat enorm pijnlijk was!) en dat zou nooit meer toegroeien, waardoor m’n arm hypergevoelig zou blijven tot ik het opnieuw zou laten opereren (wat ik dus gedaan heb).

Oh, en m’n dokter vertelde ook ooit eens dat ze een jongetje met maagpijn had gediagnosticeerd als appendicitis, en dan gingen ze naar een kinderhuis arts voor second opinion, en hij zei dat het gewoon een beetje maagpijn was. Die nacht was z’n appendix ‘ontploft’ en moesten ze snel naar spoed… Die jongen was bijna overleden, en de hele nacht gejankt van de pijn.

dat is wel vervelend zeg! hebben ze excuses aangeboden?

jammer

Ik ben ooit wakker geworden tijdens een operatie, telt dat ook?
(het ziekenhuis heeft toen excuses gemaakt en me nog een keer op gesprek uitgenodigd en zo)