Medische kennis thuisstudie/cursus

Hai,

Weet iemand of de cursus Medische kennis Anatomie, Fysiologie en Pathologie enige waarde heeft? (Misschien een rare vraag haha) Maar zou het een pluspunt zijn als dat op mn “cv” staat als ik me volgend jaar aanmeld voor geneeskunde?

Er staat op NHA.nl ook:
“Erkend door beroepsvereniging NFG!
Wanneer u slaagt voor het examen, ontvangt u het officiële NHA-instituutsdiploma. Dit diploma wordt officieel erkend als na- en bijscholing door de meest vooraanstaande beroepsvereniging in de psychosociale zorg: Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).”

Ik heb een beetje research gedaan naar NFG, maar weet verder niet heel goed wat het inhoudt. Ben gewoon benieuwd of dat me ergens ‘voorsprong’ geeft als ik me aanmeld voor Geneeskunde (of een andere opleiding wat er op lijkt).

Zijn er ook mensen die deze cursus hebben gedaan? En zo ja, hoe hebben jullie het ervaard? Alvast bedankt!

Up haha

Nou wat grappig. Ik heb die toevallig 2 jaren geleden in huis gehaald!

Ik besloot om daarmee te beginnen omdat ik een mbo-4 diploma had, maar ook naar het hbo wou gaan.
Ik dacht dat het mooi op mijn cv zou staan, en daarmee meer kans zou krijgen bij de decentrale selectie van mondzorgkunde.

Ik kan me herinneren dat ik het best interessant vond qua stof.
Maar vergis je niet, het lijkt misschien weinig alleen het was behoorlijk veel. Ik weet nog dat ik ontzettend veel stof moest doornemen. Ik dacht echt hoe kom ik in m’n eentje door al deze dikke stapels heen voor 1 toets.

Helaas kwam ik er niet verder mee qua decentrale selectie, ik kwam niet eens door de eerste ronde heen haha.
Maar jou situatie is natuurlijk heel anders. Dus het zou vast heel mooi staan op jou cv als extraatje.

Ik moet er nog even bij vermelden dat ik laatst een brand heb gehad op mijn kamer, en alles ben verloren. Dus al die uren/dagen/weken/maanden dat ik samenvattingen heb lopen maken was voor niks :cold_sweat:

Heel erg bedankt voor je reactie! Wel jammer dat het niet echt heeft geholpen voor de decentrale selectie! Ben je de stof nu vergeten? Of merk je dat je bepaalde dingen nog weet? Heb je het ook als moeilijk ervaren of was het alleen puur veel stof?

Nouuuu nee de stof was wel goed, sommige onderwerpen lagen me natuurlijk beter dan de andere. Af en toe spelfouten. Ik denk dat het probleem meer was dat het zo ontzettend veel was. Maar het is handig dat je in bepaalde blokken werkt. Ook stuurde ik om de zoveel tijd huiswerkvragen op wat snel werd nagekeken door een leraar. Dat was super !

Ik heb toevallig daarna een havo sprint gedaan ; ) en inderdaad veel onderwerpen kwamen terug bij biologie wat me bij was gebleven.

Kijk ik weet nu zelf wel dat ik het niet meer zou doen. Ik heb ook spijt van dat jaar, ik kon net zo goed gelijk die havo sprint doen, of iets anders waar de school wel in geïnteresseerd was. In mijn situatie werd de cursus dus niet erkend.

Ik vraag me af of dit wel een plus is… Van wat ik van andere mensen hoor kijken ze vooral naar vrijwilligerswerk en eventuele bijbaantjes in de zorg. Ik denk dat je daar dus beter je tijd in kan steken.

Dit !

Dankjewel voor je reactie once again haha! Hier heb ik echt wat aan. Laatste vraag: wanneer heb je die toets moeten maken ongeveer? Welke maand?

Thanks! Maar ik kan toch én vrijwilligerswerk doen én dit? Het is wel jammer als het niets voor ze betekent maar ik denk dat het wel gewoon “mooi” gaat staan op mijn cv aangezien het een cursus van 9 maanden op hbo niveau is… denk niet dat het niet helemaal waardeloos is (althans dat hoop ik). Maar misschien heb je gewoon gelijk, gelukkig kan ik er 2 weken over nadenken als ik dat pakket van NHA binnenheb

Maar ga je dit dan in een tussenjaar doen? Want dan zou je natuurlijk wel gewoon allebei kunnen doen. Ik ging er alleen vanuit dat je nog op de middelbare school zit, dus vandaar zei ik dat als je een keuze moet maken ik toch voor vrijwilligerswerk zou gaan.

Oh zo! Nee ik ben wss gezakt maar als het meevalt is dat voor 2 vakken of zo dus heb ik genoeg vrije tijd aankomend schooljaar (als ik geen hbo studie erbij doe…). En als ik binnenkort begin met leren voor die cursus kan ik me 2 maanden lang hierop focussen waardoor ik niet veel stress heb tíjdens mn schooljaar snap je?

En vrijwilligerswerk wil ik niet veel doen, echt hooguit 1x p/2 weken of zo.