(Medische) hypnose

Hoi!

Ik vraag me af of iemand wel eens aan (medische) hypnose heeft gedaan en wat de ervaringen zijn.

Heb sinds anderhalf jaar pijnklachten waarvan de psychiater denkt dat het onderbewust zit. M’n moeder heeft eens op internet zitten zoeken en vond dus positieve verhalen over onder hypnose gaan. Persoonlijk vind ik het nog wel een beetje vaag en lijkt het me ergens ook wel eng, maar aan de andere kant wil ik het ook wel graag gewoon proberen en ben ik er nieuwsgierig naar.

Liefs

Over dingen als hypnose moet je juist niks opzoeken en lezen. Het werkt alleen als je er echt in gelooft en als je weet hoe het werkt denk je te veel na en werkt het juist niet meer.

Ik ben er zo’n 10 keer geweest, heeft me niets geholpen.

Mariposa ik denk eerlijk gezegd dat dat voor iedereen verschillend is. Ik ben nou eenmaal graag op de hoogte van wat ik ga doen en wil graag weten hoe mensen dit vonden en of het heeft gewerkt. Gewoon om te kijken of het de moeite waard is.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat het tussen de oren zit, geest en lichaam zijn sterk met elkaar verbonden. Een placebo effect zeg maar.

• Betekend niet dat het slecht is en het de moeite niet waard is overigens, als een placebo werkt is het goed -

xsusie93 :heart: oh wat balen… Mag ik vragen waarvoor je precies de therapie was gaan doen?

Asella ja zo zou je het kunnen noemen, maar toch is het anders want het is niet dat ik het bewust stuur. Het zou dan onderbewust zitten, wat ik niet kan sturen en wat ik niet door zou hebben. Dat mijn hersenen onnodig pijnprikkels sturen. Is niet honderd procent zeker, maar dat kan het zijn zegmaar. En daar zou hypnose bij kunnen helpen, omdat dat ook alles met het onderbewustzijn te maken heeft.

Vind ik allemaal heel moeilijk geloven hoor, ervaar de pijn echt en dan zou het dus niet echt zijn. Maar ik wil graag alles proberen om er vanaf te komen.

Dan zou ik zeggen: proberen en je weet het :slightly_smiling_face:
Sterkte!

Asella dankje! Ga ik doen ja.

Ik geloof zelf wel in dat soort dingen, maar, je moet er wel echt voor open staan.

De zus van m’n beste vriendin heeft dit gestudeerd. Ze zegt altijd dat ze zich een fysiotherapeute voor de geest en een psycholoog tegelijk voelt. Ik zou wel checken bij je verzekering of het vergoed wordt want het is geloof ik wel aardig prijzig.

Mariquita ik wil zulk soort dingen ook altijd wel geloven, maar vaak doe ik dat pas echt als ik weet wat het precies inhoudt. En ik denk dat ik daarom ook maar gewoon een intake afspraak moet gaan maken.
Oké ja dat klinkt wel logisch. En zal het er even met mn ouders over hebben ja.

Ik had altijd een bepaald beeld bij hypnose (zoals veel mensen denk ik) maar het is dus eigenlijk helemaal niet hetzelfde als dat ik dacht.