Hey iedereen!
Ik heb morgen medisch onderzoek met school.
Ik weet wel hoe dat allemaal gebeurt enzoo, maar ik heb 1 vraagje (:
Waarom voelt de dokter altijd aan je lies ?
Ik vraag mij dat al n hele tijd af
xx
Hey iedereen!
Ik heb morgen medisch onderzoek met school.
Ik weet wel hoe dat allemaal gebeurt enzoo, maar ik heb 1 vraagje (:
Waarom voelt de dokter altijd aan je lies ?
Ik vraag mij dat al n hele tijd af
xx
Geenidee.
Misschien voor je spieren?
Ik denk voor een liesbreuk, of zit die hoger? Maar ik heb het op school nog nooit meegemaakt, wel eens bij de huisarts, omdat ik constant heel moe was, maar weet niet meer waarom.
ik denk om aan je lymfeklieren te voelen of ze misschien opgezet zijn oid
De dokter voelt niet aan je lies.
Medisch onderzoek stelt niets voor. Oogtest, gewicht, lengte, ongesteldheid.
Of je verder lekker in je vel zit.
Meer niet.
Als hij dat doet zal het wel zijn om doorbloeding te checken? iig ik studeer geneeskunde en heb net met practicum geleerd dat je daar heel makkelijk een slagader kan voelen en doorbloeding kan bepalen dus lijkt me logisch x]
Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat ze dat op school doen.
Oh bedankt! Ja, bij ons op het medisch onderzoek doen ze dat altijd maar ik wist nooit waarom (:
Ik moest toen op mn hand blazen en toen voelde die vrouw wel aan mn lies ja, om te kijken of je een liesbreuk hebt.
Bij je lies zitten lymfeklieren, als die opgezwollen zijn kun je daar een soort ‘‘knikkertje’’ voelen, en dat duid dan op infecties enzo. Dit werd mij iig altijd verteld
dat zou inderdaad voor je hartslag/doorbloeding van je grote vaten kunnen zijn, de slagader loopt daar namelijk redelijk oppervlakking, maar het kan ook zijn voor een liesbreuk inderdaad (maar volgens mij doet dat vreselijk pijn als je het hebt, dus lijkt me niet waarschijnlijk) of voor je lymfeklieren. Als je een ontsteking/infectie hebt, kunnen die opzwellen. Ze zitten ook in je nek, onder je kaak.
Vraag het anders als ze het doen!! vinden ze helemaal niet erg hoor, als je een beetje geinteresseerd bent! Laat het ons ook weten dan!
in je lies zitten lymfeknopen…
zal wel met de lymfeknopen of liesbreuk te maken hebben, maar bij mij hebben ze dat nooit gedaan. gewoon zo’n gesprek van hoe gaat het enzo en dan lengte gewicht rug ogen en dan ben je weer klaar.
Als er lymfeknopen zitten denk ik ook dat er wel lymfevaten zitten. Ik heb met biologie geleerd dat kankercellen zich onderandere uitzaaien via de lymfevaten dus misschien dat je dat daar kan voelen als 't zo zou zijn. Lijkt me wel onwaarschijnlijk maar dat is 't enige waar ik even op kan komen