Medicijnen nemen of niet? Herpes?

Hai, (weet niet of dit bij seks&zo of hier moet maar:)

Ik ben gister naar de huisarts geweest en die heeft me medicijnen voorgeschreven voor herpes.
Nu vroeg ik me af of dit noodzakelijk is in te nemen? Herpes gaat niet meer weg en op dit moment heb ik er niet super veel last van. Ik reageer namelijk heel vaak best heftig op bijwerkingen en ik ben daar best bang voor haha. Mijn huisarts deed er nogal vaag en onduidelijk over en ik vroeg me af of er meer meiden dit hebben en wel/niet medicijnen hebben genomen en hoeveel last ze er van hebben gehad?

Want twijfel nog steeds of ik het moet nemen.

EDIT: Er zit lactose in en heb een lactose intolerantie, denk dat ik beter mijn huisarts kan bellen?

Ik denk dat het sowieso wel belangrijk is om je medicijnen te nemen, de dokter schrijft ze niet voor niets voor…

En als je lactose-intolerant bent dan is het sowieso handig om dat te melden aan je arts omdat er in best veel medicijnen lactose zit. Dus vraag gewoon of ze dat ook even in je dossier zetten, gebeurt dat wss niet nog een keer.

En idd slikken wat de huisarts voorschrijft. :’)

Ik zou het gewoon nemen.
Als je echt last krijgt van je bijwerkingen kan je altijd je huisarts bellen/(of stoppen).
Volgens mij zitten er meestal in medicijnen niet een hoge dosering (?) lactose dus waarschijnlijk kan je er wel tegen!

Ik zou ze wel innemen, misschien krijg je wel weer meer last als je ze een tijdje niet inneemt.

Ik zou even de apotheek/huisartsenpraktijk bellen en melden dat je lactose intolerant bent en doorgeven welk medicijn je gekregen hebt, ze kunnen je dan zo vertellen of dit een probleem is. Als het niet in de bijsluiter/op internet staat dat mensen met lactose intolerantie het medicijn niet mogen zou ik me niet zo’n zorgen maken.

Gaat Herpes niet meer weg!?