Medicijnen nemen of niet? Herpes?

Hai, (weet niet of dit bij seks&zo of hier moet maar:)

Ik ben gister naar de huisarts geweest en die heeft me medicijnen voorgeschreven voor herpes.
Nu vroeg ik me af of dit noodzakelijk is in te nemen? Herpes gaat niet meer weg en op dit moment heb ik er niet super veel last van. Ik reageer namelijk heel vaak best heftig op bijwerkingen en ik ben daar best bang voor haha. Mijn huisarts deed er nogal vaag en onduidelijk over en ik vroeg me af of er meer meiden dit hebben en wel/niet medicijnen hebben genomen en hoeveel last ze er van hebben gehad?

Want twijfel nog steeds of ik het moet nemen.

EDIT: Er zit lactose in en heb een lactose intolerantie, denk dat ik beter mijn huisarts kan bellen?

Ik denk dat het sowieso wel belangrijk is om je medicijnen te nemen, de dokter schrijft ze niet voor niets voor…

En als je lactose-intolerant bent dan is het sowieso handig om dat te melden aan je arts omdat er in best veel medicijnen lactose zit. Dus vraag gewoon of ze dat ook even in je dossier zetten, gebeurt dat wss niet nog een keer.

En idd slikken wat de huisarts voorschrijft. :’)

Ik zou het gewoon nemen.
Als je echt last krijgt van je bijwerkingen kan je altijd je huisarts bellen/(of stoppen).
Volgens mij zitten er meestal in medicijnen niet een hoge dosering (?) lactose dus waarschijnlijk kan je er wel tegen!

Ik zou ze wel innemen, misschien krijg je wel weer meer last als je ze een tijdje niet inneemt.

Ik zou even de apotheek/huisartsenpraktijk bellen en melden dat je lactose intolerant bent en doorgeven welk medicijn je gekregen hebt, ze kunnen je dan zo vertellen of dit een probleem is. Als het niet in de bijsluiter/op internet staat dat mensen met lactose intolerantie het medicijn niet mogen zou ik me niet zo’n zorgen maken.

Gaat Herpes niet meer weg!?

De blaasjes gaan wel weg, maar de ziekte niet. Als deze door iets getriggerd word komt het weer terug.Als je het dus 1 keer hebt gehad, kun je er voor de rest van je leven last van hebben.

Nope, het is een virus dus die medicijnen zijn eigenlijk enkel ter bestrijding van symptomen.

Maar ik zou toch even je huisarts contacten. Ik denk dat die medicijnen wel belangrijk zijn maar lactose in medicijnen waar jij intolerant voor bent is wellicht niet zo handig.

Dit soort vragen ga je toch niet op een forum stellen waar de gemiddelde leeftijd 12-20 is?
Bel je huisarts, dit zijn medische zaken, je huisarts heeft het voorgeschreven dus die heeft antwoord op al je vragen.

Dank jullie wel voor het antwoorden, heb contact opgenomen en neem ze nu in.

Hoezo zou ik dat niet kunnen vragen? En wat heeft leeftijd daarmee te maken?
Ja ik kon inderdaad beter mijn huisarts bellen, maar ik wou ook even vragen wat mensen hun ervaring daar mee was. (Met het niet nemen)

Is inderdaad niets mis mee dat je het hier eventjes vraagt, doen er heel veel, ik zelf ook! Heb je inmiddels je huisarts gebeld of ben je van plan hem te bellen?

Gelukkig dat jij dat ook vind haha! Ja heb hem gebeld, en kon ze gewoon innemen. Heb gelukkig niet veel last van de bijwerkingen!

Ik vind het gewoon onverstandig om dingen over medicijnen op een forum te vragen waar het overgrote gedeelte van de bezoekers nog niet eens volwassen is.