Medicijn tegen huilen?

Hallo,
Ik ben een gevoelig type, en huil dus best wel snel. Dit is hinderlijk wanneer ik bijvoorbeeld in de klas ruzie krijg met een vriendin, dan kijkt iedereen mij heel awkward aan.
Is er dus een soort ‘medicijn’ om het huilen tegen te houden?

Heb hier ook last van, heb eigenlijk nog nooit een ‘tegenmiddel’ gezien / ervan gehoord…

Nee, dat lijkt me niet…

Ik had dit vroeger trouwens ook heel snel… Toen ik een jaar of 12/13 was. Ik denk dat ik toen gewoon enorm kwetsbaar en nog onzekerder etc was… Heb het nu namelijk totaal niet meer.

Dus misschien wordt het minder als je ouder wordt? Ik heb geen idee.

Ik heb een stoornis waarbij ik o.a. moeite heb met emoties, dus ik slik wel iets. Maar dat kun je alleen voorgeschreven kregen via de psychiater/psycholoog of dokter.

Ik bedoelde niet echt een medicijn :stuck_out_tongue: Meer een manier waarmee je het kan tegenhouden

ik denk dat het meer te maken heeft met je zelfbeeld, zelfvertrouwen en dat je misschien wat sterker in je schoenen kan staan. voor deze dingetjes zijn wel cursussen te volgen.

Of iets in emotiebeheersing ofzo.

Het is maar net wat je wilt. Er zijn middelen die je emoties verzwakken. Maar of je dat nu wilt, ook de positieve emoties worden vlakker.

Het enige wat je ertegen kunt doen is er anders tegenaan kijken :slightly_smiling_face: En kijken hoe goed je nu zelf in je vel zit. Wanneer je zelf slecht in je vel zit huil je sneller.

Ik huil ook echt heel erg snel. Als ik boos ben krijg ik ook altijd tranen in mijn ogen en denkt iedereen dat ik huil maar het is gewoon uit woede. :’) Ik weet echt niet hoe je dit tegen kunt houden.

Heb ik ook heel erg, maar niet alleen als ik verdrietig ben. Ook als ik heel erg boos of gefrustreerd ben. Ik heb me er maar bij neergelegd, geen idee wat je er tegen zou kunnen doen.

Psychologen mogen geen medicijnen voorschrijven :slightly_smiling_face: Alleen psychiaters en dokters.

ehm misschien een sociale cursus volgen? bij mij op school zijn die ieg wel geloof ik.
succes meid, ik snap dat het niet leuk is. Maar als je gewoon goed op je tanden bijt en de tranen gewoon niet laat komen zal het ook beter gaan denk ik :slightly_smiling_face:

Mn broer had dit ook. hij is hiervoor naar een psycholoog gegaan en heeft er nu geen last meer van.
edit: niet om medicijnen te krijgen maar om te praten en kijken waar het precies vandaan kwam

mijn hoofd maakte van de naam zakdoekjes de reactie zakdoekjes en daar moest ik even heel erg om lachen :’)

maar OT: ik moet ook altijd heel snel huilen, geen idee wat je eraan kan doen. situaties vermijden helpt altijd.

-

Je zelfvertrouwen vergroten en proberen minder onzeker te worden.