Medicijn bewaring.

Hallo,

Ik slik nu dus inmiddels best veel en ik raak ook in de war hoe en ik wat ik moet innemen.
heeft iemand tips? Sorry als dit verkeerd staat.

Een pillenbak? Dan stop je per dag of zelfs per dagdeel de pilletjes in een vakje en heb je gelijk de goede te pakken. Voor het vergeten, alarm instellen?

-Bijsluiter lezen
-advies vragen aan dokter/apotheek
-pillendoosje nemen (kan bv. ook met dagen)
-Wekker op je gsm zetten voor welke pil je wanneer moet innemen

Mijn vader heeft een soort kastje zegmaar waar hij voor elke week zijn medicijnen in doet voor in de ochtend, middag en avond. Misschien is dat wat? Er zit zelfs een alarm op.

Als je veel medicijnen moet slikken op verschillende tijden, zou het beste een pillendoosje nemen, die kun je bij de apotheek kopen. (doosje, voor de hele week, ochtend-middag-avond)

Pillendoosje?

En je kan wekkers zetten op je mobiel die je herinneren wanneer je ze moet innemen?

Ik heb een pillendoosje. Je hebt ze met dagen, maar ook met dagen met daarin verspreid de dagdelen wat Denna laat zien. Je moet er een ritme van maken zodat je het niet vergeet.

Gebruik inderdaad een pillendoosje! Die heb je in verschillende soorten, bijvoorbeeld elke dag van de week 1 vakje, wat je hierboven ziet elke weekdag een doosje met vakjes voor alle dagdelen, en er zijn ook nog grotere te vinden van bijvoorbeeld de hele week en dan per dag meerdere vakjes.
Je vindt ze ook al bij de action en xenos, dus dat hoeft ook niet duur te zijn :slightly_smiling_face:

Verder: leg het ergens neer waar je het vaak ziet in huis! Ik heb bijvoorbeeld ook medicijnen in poedervorm, die passen niet in het pillendoosje, maar ik moet ze innemen rondom het avondeten, dus heb ik ze naast het fornuis gelegd. Dan loop ik er vanzelf tegenaan als ik eten ga klaarmaken. Beetje slim nadenken wat voor jou een logische plek is :slightly_smiling_face: heeft voor mij echt geholpen om het niet meer te vergeten.

Mijn vader krijgt ze tegenwoordig in een rol van de apotheek. Dan zitten ze voorverpakt in zakjes op een grote rol en dan een zakje per dagdeel met alle pilletjes erin. Misschien eens vragen aan je apotheek?

Zoiets?

http://www2.anbo.nl/keuzewijzer/Wd01-dosett.jpg

Dit soort dingen kun je gewoon bij de Hema en Blokker enzo kopen :slightly_smiling_face:

Pillendoosje of als het echt erg is een baxterrol. Met een baxterrol is het alleen wel zo dat je ze per week of maand moet halen en dat dat echt een vaste dag is. Je kan dan b.v. niet zomaar even op vakantie omdat je aan die rol vast zit en die rol van te voren aangevraagd moet worden omdat hij niet in de apotheek zelf gemaakt wordt.