Mediastyling op Artemis. Iemand die dit doet of deed?

Hello girls!

Ik ben pas gestopt met mijn opleiding Media & Entertainment management. Ik ben intussen al 22 jaar en heb nooit de juiste opleiding kunnen vinden… MEM leek het helemaal voor mij, en ondanks dat ik gestopt ben met de opleiding, ben ik nog steeds gek op de media industrie, het probleem alleen was dat deze opleiding je vooral klaarstoomt voor een bureaubaan… Het is veel theorie, veel management en ik kon er mijn creativiteit totaal niet in kwijt… Daarom ben ik tijdens de kerstvakantie gestopt en vertrek ik in april tot november naar Frankrijk om daar te werken als teamleider.

In november zal ik dan terugkomen en ik worstelde met het volgende probleem, ga ik studeren, ga ik werken of ga ik weer naar het buitenland… Gezien mijn leeftijd wil ik toch ook wel eens settelen in Nederland (ondanks de studie wordt dit al het 3e jaar dat ik in het buitenland aan het werk ga) en ik wil ook wel een diploma en een goede baan…

Nu kwam ik dus Mediastyling tegen op de website van Artemis. Dit is eigenlijk precies de opleiding waarvan ik hoopte dat MEM zou zijn, plus ik kan het deeltijd doen in 2 jaar (zit een aardige prijskaart aan, maar dan heb ik tot september 2015 om daar hard voor te sparen). Ik hou van de media branche en ik moet gewoon ergens mijn creativiteit vooral in kwijt kunnen.

Anyway, het lullige was dat mijn vader dit idee keihard de grond in heeft getrapt: Ik zou te oud zijn als ik afstudeer (25, bijna 26… precies wat ik ook zou zijn als ik afstudeerde van MEM (heb trouwens wel propedeuse daarvan)), niemand die mij dan aanneemt vanwege mijn leeftijd, en werk er in wordt minder (terwijl ik weet dat er in media altijd dan wel werk is, is het niet bij TV of magazine, dan is er nog communicatie of marketing industrie wat ik ook prachtig vind). Naja hij zei zelfs letterlijk: ik kan nu beter je droom kapot maken dan dat je er zelf achter komt over een paar jaar… Dit maakt mij eigenlijk nog meer gedreven om juist te bewijzen dat dit niet zo is!

Mijn vraag is nu, zijn er meiden die deze opleiding volgens of gevolgd hebben? Misschien zouden jullie je ervaring van de opleiding en na de opleiding kunnen delen? Ik heb nog veel tijd voor ik mij ga aanmelden natuurlijk, en bezig ga met de toelatingsprocedure en ook om aan mijn portfolio enz te werken… Maar ik blijf bang dat ik weer een verkeerde keuze maak en de opleiding te mooi blijkt om waar te zijn… Ik wil zeg maar wat informatie van the inside.

Ik hoop dat iemand dit rot verhaaltje wilt lezen en mij wilt helpen :slightly_smiling_face:

Groetjes :*

Mag ik vragen waar je de MEM gedaan hebt? Ik heb namelijk het eerste jaar op het NHTV gedaan, en wij kregen juist ontzettend veel praktijk. Ook mijn klasgenoten die er nog steeds zitten, doen nog steeds veel praktijk en zitten nu voor stage over de hele wereld.
Misschien toch iets om nog even naar te kijken. Elke MEM opleiding richt zich namelijk op een andere business.

Ik zat op Stenden… En wat versta je onder praktijk? Wij hadden ook super veel projecten enz maar het is niks waar je echt creatief mee bezig bent (op 1 module dan na in het eerste jaar (media operations) waarin je app concept ontwikkelde, artikelen schreef, videos maakte en editen en met band de studio in, maar dat was eigenlijk het enige echt creatieve wat we hebben gedaan). En zoals met mediastyling zie ik dat er vakken ook zijn zoals tekenen, fotostyling, foodstyling etc. We moesten op MEM vooral projectplannen schrijven, financiële plannen, bedrijfseconomie rapporten, strategieplannen… het was echt alleen typen typen typen en lezen lezen lezen de hele dag, met allemaal bepaalde regels, structuren die gevolgd moesten worden… Daarin wordt je dus ook in principe belemmerd in je eigen creativiteit. Sja, verder was er gewoon niks creatiefs aan.

Weet wel dat je bij elke studie vakken als marketing, finanieel, projectmanagement, research en al die shitvakken krijgt, zeker bij een mediastudie, dit hoort er gewoon bij.
Maargoed, een aantal vakken die ik kreeg waarbij we ook echt vrij werden gelaten zijn;

• Photoshop
  • Editing
  • Audio en Video assignments
  • Korte films maken
  • Kinderboek maken
  • Scriptwriting
  • Webdesign
    En dit ook het hele jaar door, in elke periode wel iets. En wat ik tot zover lees van mijn oude klasgenoten, hebben ze veel films moeten maken etc. Het NHTV richt zich op de filmindustrie. En ik weet dat de MEM van Inholland veel in de muziekindustrie zit (maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn)

Hmm oke ja ik hoopte dus op Stenden ook meer van zulke opdrachten te krijgen, maar goed, de focus bij ons lag vooral op management. Het komt er nu vooral ook op neer dat ik niet meer voltijd of 4 jaar lang naar school nog wil gaan. Vandaar dat ik ook denk dat daarom mediastyling beter bij mij zal passen. InHolland zou ik sowieso niet heen willen (mede door de prijs van de studie. Ook mediastyling is prijzig maar met een goed plan kan ik dat wel betalen :slightly_smiling_face: )

Toch bedankt voor je reactie!

Maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met mediastyling? :slightly_smiling_face:

up :upside_down_face:

Oud topic, slotje