Mediamarkt BTW-vrije maanden

Ik kon geen forum over de mediamarkt vinden.
De Mediamarkt doet aan BTW-vrije maanden, dus de laatste dagen van december, januari en februari volgens mij.
De iPads zijn uitgesloten van de aanbiedingen las ik ergens op het internet, weet iemand of apple er aan mee doet en/of de iPhones dan ook btw vrij zijn?

Geen idee. Kan je nergens voorwaarden vinden?

Ik dacht dat Apple daar niet aan mee doet…

Volgensmij doet Apple nooit mee.

gegoogeld, apple doet niet mee…

Die BTW vrije dagen zijn allemaal oplichterij. Je kunt wss een betere actie vinden voor de actie of bij een ander bedrijf (check Tweakers.nl). Ze gooien de prijzen vaak omhoog bij de BTW vrije dagen en omgerekend heb je echt geen 21% ‘korting’ BTW vrij. Vorige actie hoopte ik goedkoop een printer te scoren en wachtte ik ook speciaal op de BTW vrije dagen. Vervolgens was de printer duurder dan ooit, terwijl het twee weken eerder nog goedkoper in de dagaanbieding zat. TIjdens de BTW vrije dagen kon ik op internet goedkopere verkooppunten vinden. Erg teleurstellend.

Overigens vorige keer kon je wel iMacs kopen, dus dat Apple niet mee doet is niet helemaal waar.

Mijn vriend heeft afgelopen keer een Macbook Pro gekocht!

Dat las ik dus ergens ook. Ik ben sowieso al klaar met de mediamarkt, ik zou een macbook gaan halen toen hij open ging waar ik woon, bleek ie opeens 200 euro duurder te zijn dus ben ik door gegaan naar de Dixons. Dacht alleen dat als de iPhones ook mee doen, ik een iphone 5 ga halen. Maar dat word dus ook Dixons :slightly_smiling_face:
Bedankt iedereen!

Apple deed gewoon mee aan de actie toen ik er voor het laatst iets kocht, dat was een jaar of twee geleden.

(de iphone 5 is uberhaupt niet meer te koop in winkels)

5S bedoelde ik! en ik zie de iphone 5 hier gewoon nog overal hoor

Zou lekker naar de Dixons gaan ja. Die hebben ook goede aanbiedingen en een betere service vind ik.

Ik hoor verschillende verhalen inderdaad. Ik heb toen mijn macbook pro 13 inch wel voor onder de 1000 euro gehaald, sommige onderdelen van apple doen inderdaad niet mee. Je moet gewoon de prijzen goed in de gaten houden van te voren en dan kan je beslissen of het goedkoper is ja of te nee. Bekende producten met vaste prijzen gooien ze er meestal niet zomaar veel geld boven op, omdat mensen die prijzen toch wel kennen.
Overigens moet je niet zomaar 21% er vanaf rekenen inderdaad. De prijs die je nu betaald is namelijk 121%. Dus stel je koopt iets wat nu 121 euro is, dan wordt dit 100% dus = 121/121 * 100 = 100 euro en niet 121 * 0,79 = 95,59. Hou daar inderdaad wel rekening mee. Verder is het gewoon goed opletten. Meeste mensen kopen iets omdat er actie bij staat. Is al in meerdere onderzoeken bewezen. Schoenen van 100 euro vind je duur, maar schoenen die zogenaamd afgeprijsd zijn van 200 naar 100 euro vind je goedkoop. Daarom gooien winkels er dan t woordje “actie” bovenop i.p.v. daadwerkelijk korting.